سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری مازندران از صدور ۶۳ هزار برگ معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان خبر داد.

ابوالفضل صفری گفت: از ۷۶ هزار خودرویی که از ابتدای امسال تاکنون به مراکز معاینه فنی مازندران مراجعه کرده اند، ۶۳ هزار و ۴۰۰ خودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده و ۱۲ هزار ۶۰۰ خودرو نیز مردود اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین است، که به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای وکاهش میزان آلودگی هوا، زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه وبدون دخالت کاربر، نسبت به کنترل فنی خودرو‌های سنگین اقدام و برای آن دسته ازخودرو‌هایی که فاقد نقص فنی هستند برگه معاینه فنی صادر شود.

به گفته صفری ۸۳ درصد از ناوگان‌های سنگین و نیمه سنگین استان در آزمون‌های معاینه فنی قبول شده و برگ معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور انجام می‌پذیرد.

با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودرو‌ها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادرمی‌شود.

به گفته صفری با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محور‌های مواصلاتی نخواهند بود.

مازندران دارای ۶ مرکز مکانیزه معاینه فنی سنگین فعال در شهرستان‌های نوشهر، آمل، قائمشهر، ساری، گلوگاه و نکاء می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.