سخنگوی دولت گفت : قطعاً توان شرکتهای داخلی و مجموعههای دانش بنیان در زمینه تعمیر، نگهداری و تولید قطعات مورد نیاز این صنعت مورد توجه و حمایت خواهد بود. کشورهای اروپایی مثل آمریکا هم به تعهدات برجامی خود در این زمینه عمل نکردند و قطعات تعهد شده در قرارداد را تأمین نکردند.
به گفته سخنگوی دولت با پیگیریهای سازمان هواپیمایی کشور، اخیراً این سازمان از رتبه CAO (civil aviation organization) به CAA یعنی (civil aviation authority) ارتقا پیدا کرده است و این امر یعنی جایگاه حاکمیت در هوانوردی تغییر کرده و این سازمان بدون هیچ نوع منافعی در بخش ارائه خدمات، تنها وظیفه خاص حاکمیتی و مقررات گذاری را انجام میدهد.
پیش از این محمد محمدی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری آذر امسال گفت: تلاش میکنیم هواپیماهای موجود را تجهیز کنیم.
بحث نوسازی ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریمهای اعمال شده آمریکا در صنعت هوایی کشور بوده و هماکنون دلیل بسیاری از مشکلات در این صنعت است.