محور اصفهان - شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور از مسیرهای مهم و راهبردی محسوب میشود. تردد پرتعداد خودروهای سبک و سنگین در شبانه روز و بروز گاه و بی گاه تصادفات، مسئولان را بر آن داشت تا برای تکمیل امکانات زیرساختی این محور اقدام کنند.
طرح شش خطه شدن محور شهرضا به اصفهان به عنوان یکی از مهمترین نیازها در حوزه حمل و نقل برون شهری از سال ۱۳۹۴ به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت.
محمد باقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم سال ۱۳۹۹ گفته بود با توجه به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور محور شهرضا به اصفهان ۶ خطه میشود تا عبور و مرور روانتر شود.
به گفته او روگذرها و زیرگذرهای محور اصفهان- شهرضا و دیگر محورهای شهرستان شهرضا تأمین مالی میشود، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده اصفهان به شهرضا اختصاص پیدا میکند و تا پایان امسال (سال ۱۳۹۹) این محور شش خطه میشود وعدهای که یک سال بعد هنوز محقق نشده است.
۶ خطه کردن محور شهرضا به اصفهان اولویت حوزه راهداری
سیدامیر جعفری سرپرست فرمانداری شهرضا گفت: تکمیل طرح ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان بسیار ضروری است و با مساعدت دستگاههای استانی و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی شده که باید تسریع شود.
او میگوید: ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان اصلیترین موضوع حوزه راهداری شهرضاست و زیبنده نیست هر هفته در این محور تصادفات منجر به فوت داشته باشیم.
به گفته سرپرست فرمانداری شهرضا، چند زیرگذر در محور شهرضا-اصفهان در حال تکمیل است.
نوسان قیمت دامنگیر تکمیل طرح ۶ خطه کردن محور اصفهان- شهرضا
سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور و نوسانات قیمت به خصوص نرخ قیر، بر طرح ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان تأثیر گذاشته، اما تلاش میکنیم این طرح هر چه زودتر تمام شود.
او میگوید: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ و ۵ ماهه اول امسال حدود ۴۰ میلیارد اعتبار برای این طرح از منابع ملی جذب کردیم.
این طرح قبل از سال ۹۵ آغاز شده بود ولی به دلیل اینکه ردیف ملی و استانی نداشت بیشتر از منابع داخلی شهرستان تخصیص اعتبار شده بود که کافی نبود.
به گفته نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با پیگیریهایی که شد ۱۰ کیلومتر در دو طرف جاده و ۱۰ کیلومتر دوم هم زیرسازی شد.
محمودی میگوید: در سفر نوبخت، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه به شهرضا مقرر شد برای اتمام طرح، ۶۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شود که ۲۰ میلیارد تومان را این سازمان، ۲۰ میلیارد را استان و ۲۰ میلیارد دیگر را راهداری تامین کنند.
به گفته او هنگام تخصیص بودجه، ۲۵ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد و از سمت شهرضا به اصفهان، مسیر تا پلیس راه کشیده شده و در حال زیرسازی است.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی میگوید: از راهداری هم خواستیم ۲۰ میلیارد تومان تعهدش را ایفا کند که قرار شد هزینه آسفالت آن را تقبل کند تا بلافاصله بعد از پایان زیرسازی روکش آسفالت شود، اما استان در این زمینه به قولی که داده هنوز عمل نکرده است.
بخش اعظم طرح ۶ خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تکمیل شده
سعید خدابخشی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان گفت: تعریض و شش خطه نمودن محوراصفهان- شهرضا وبالعکس از محل پلیس راه اصفهان تا شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر و در مجموع رفت و برگشت به طول ۸۶ کیلومتر در دست اجراست.
به گفته معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان، این طرح هم اکنون در قالب دو قرارداد باز شامل تعریض در عملیات خاکى و ابنیه فنى و اجراى آسفالت در لایه به منظور تکمیل و اتمام شش خطه کردن محور در حال اجراست.
خدابخشی میگوید: قرارداد مربوط به عملیات خاکى و ابنیه فنى به میزان ۷ کیلومتر باند برگشت و ١١ کیلومتر باند رفت تکمیل و قرارداد مربوط به اجراى آسفالت به طول ۲ کیلومتر اجرا شده است.
تکمیل طرح شش خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تا پایان سال ۱۴۰۱
او میگوید: هزینه اجراى شش خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال بوده و برای تکمیل طرح افزون بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان، در صورت آزاد سازى و رفع معارضه نیز تامین و تخصیص اعتبار تا یایان سال ۱۴۰۱ طرح شش خطه کردن محوراصفهان-شهرضا به بهره برداری میرسد.
گزارش از سولماز محمدی
به حای این جور خبر رسانی ها نماینده و وزادت راه را پاسخگو کنید. چرا گفتید بودجه ملی طرح تخصیص داده شده. پس کو ؟؟؟؟
چقدر درخت قطع شد!!!
آیا هدفتان ازساخت چنین جاده هایی، واقعا، کوتاهتر شدن راه هاست؟!! یا پرکردن جیبها!؟؟
یعنی کوتاهتر شدن راه ها واجب تربود،؟؟ یا تخریب محیط زیست وطبیعت!!؟؟؟؟؟
اطراف این جاده هیچ درختی نیست که بخواد قطع بشه..
نمیدونم چرا فقط توی کشور اصفهانه که پیشرفت میکنه...
دلیلش رو دونستید به ما هم بگید...
2- بعضی اتوبانها و بزرگراهها بخصوص جاهایی که باند رفت و برگشت نزدیکتر هستند شبها نور چراغ اتومبیلهای روبرو خیلی آزار دهندست بهتره وسط دوتا باند با دیواره های بلند یا هرچیزی که امکانش باشه تا ارتفاع حداقل یک متر مانع گذاری بشه(برای صرفه جویی و سرعت در کار میشه از قالبهای پلاستیکی دوجداره که وسطشون از شن و ماسه پر شده استفاده کرد) یا نور جاده تامین بشه تا اتومبیلها از نور بالا کمتر استفاده کنند
.......................................