مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه از فعالیت ۳۱ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه خبر داد.

افشین کلات پور گفت : کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۷۱ تأسیس و از سال ۷۲ رسماً عضوگیری خود را شروع کرد و امسال در بیست و نهمین سالروز تأسیس آن ۱۰ کانون جدید فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه در حال حاضر در استان کرمانشاه ۵۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۳۱ هزار نفر عضو فعال وجود دارد که ۶۱ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در روستا‌ها و ۳۹ درصد در شهر‌ها فعالیت دارند.

در سال ۱۴۰۰ شهر کرمانشاه توانست با ۱۹۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد در بین مراکز استان‌هایی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون دارند رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

شهر کرمانشاه و سه شهرستان دالاهو و ثلاث باباجانی و گیلانغرب در بین مراکز استان‌ها از نظر فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر شدند.

در بحث مسابقات قرآنی مدهامتان که پانزدهمین دوره آن برگزار شد و استان کرمانشاه با جهش ۲ برابری تعداد شرکت کنندگان ۶۸۵ نفر شرکت کننده داشت که منتخبین این مسابقات قرآنی برای مراحل کشوری انتخاب و معرفی شدند.

از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه در راستای ترویج معارف قرآنی و تولید محتوا مناسب حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی است.

رویداد ملی فهما امسال در قالب ۱۲ رواق اجرا شد که شامل برنامه نور با ۶ برنامه قرآنی، دانش با ۶ برنامه آموزشی و برنامه نویسی بود.

از برنامه‌های اجرا شده رویداد ملی فهما رواق کتاب با ۶ برنامه در حوزه کتاب و رواق رسانه با چهار نوع برنامه و همدلی با پنج نوع فعالیت و رواق سرود با سه برنامه، فیلم با سه محور، رواق نمایش، ترنج، رواق قلم، رواق کارآفرینی، رواق فن آوری و رواق ساماندهی در مجموع با ۴۶ برنامه متنوع در استان کرمانشاه برگزار شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به صورت مجازی و نیمه مجازی در قالب ۴۰ برنامه در سه رواق و ۱۲ شبستان به اجرا درآمد و تولیدات خوبی در زمینه‌های هنری و ایده پردازی اشتغالزایی صورت گرفت و بیشتر ایده‌های اشتغالزایی به بازار کار معرفی شد.

در ماه شعبان و مناسبت‌ها و اعیاد شعبانیه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند که از جمله آن‌ها خواندن ۳۱۳ مرتبه دعای شعبانیه در ۳۱۳ مسجد و طنین انداز شدن ندای «یا مهدی ادرکنی» در شامگاه نیمه شعبان در ۳۱۳ مسجد استان کرمانشاه است.

کلات پور می گوید: در روز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌های بنا بر منویات مقام معظم رهبری و در راستای جهاد تبیین و بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اجرا خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.