رئیس کل دادگستری استان قم گفت: هر چند پرونده زمین فرودگاه قم به مرحله خلع ید رسیده، اما این به معنای واگذاری نیست.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در مورد فرودگاه قم روند مطلوبی در گذشته دنبال نشد و نزدیک به سه هزار هکتار زمین بدون سپری کردن مراحل قانونی در اختیار فردی قرار گرفت که بعد از اتفاقات مختلف امروز خلع ید از این زمین برداشته شده.

به گفته او مراحل واگذاری باید از ابتدا و به صورت قانونی دنبال شود و در این راستا ما به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌گذاری و رعایت قوانین توجه خواهیم کرد.

این موضوع را رئیس کل دادگستری استان قم در دیدار با محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم مطرح کرد.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: ما در تمامی عرصه‌هایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد حضور خواهیم یافت و از منابع طبیعی نیز با جدیت حراست خواهیم کرد.

به گفته او حراست از منابع طبیعی فقط بر عهده یک سازمان نیست و همه باید در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی مشارکت داشته باشیم.

مظفری می گوید: افزایش قیمت زمین موجب افزایش متجاوزان شده و برخی از قوانین نیز تناسب میان جرم و مجازات را مورد نظر قرار نداده.

به گفته او اگر مجازات بازدارنده نباشد جرم نیز بیشتر می‌شود که ما برای رفع این خلاء به مسئولان ملی اعلام کردیم که مجازات باید با میزان جرم تناسب داشته باشد.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز گفت: امسال ۲۷ مورد کشف قاچاق چوب داشتیم. حدود ۳۰ هکتار خلع ید و در مجموع اقدامات انجام شده، ۱۲۹ هکتار از اراضی که افراد و نهاد‌ها به صورت غیرقانونی تصرف کرده بودند پس گرفته شده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار