مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در منطقه تل سیاه جیرفت ۴۲۰ هکتار چاله زنی داشتیم که ۳۸۷ هکتار نهال کاری انجام شده است.

حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در بازدید از پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران گفت: گفت: در روزشمار تقویم هفته منابع طبیعی امروز به عنوان روز منابع طبیعی فرهنگ و رسانه نامگذاری شده است.

او می‌گوید: عرصه جنگل طبیعی در تل سیاه جیرفت برای آیندگان و فرزندان مان ایجاد کردیم، که به نوعی عنوان تل سیاه اکنون به تل سبز تبدیل شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان می‌گوید: ۴۲۰ هکتار چاله زنی داشتیم که ۳۸۷ هکتار نهال کاری انجام شده پروژه در فصل تابستان با مشکلاتی از جمله گرد و غبار، گرما، آفات و بیماری‌ها مواجه بود، اما به لطف خدا یکی از پروژه‌های موفق جنوب کرمان است.

به گفته احمدی: در این محدوده تل سیاه فقط گونه‌های بیابانی کهور و کنار کاشته شده که ۹۰ درصد از این عرصه کنار کاشته شده است.

احمدی می‌گوید: یکی از اهداف منابع طبیعی این است که پروژه‌های خود را اقتصادی کند و مردم می‌توانند از این مناطق به عنوان تفرجگاه استفاده کنند.

احمدی گفت: این عرصه‌ها برای داروسازی هم کاربرد فراوانی دارد به عنوان مثال تولید سدر می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: این عرصه معروف به گسک تل سیاه است و زمانی که استارت پروژه زده شده همه گفتیم که این عنوان به تل سبز تغییر کند.

به گفته سنجری: ۲ هزار و سیصد هکتار جنگل کاری فقط در حوزه جنگلداری، رها شده داریم یعنی نهال‌ها به مرحله‌ای رسیدند که دیگر نیاز به مراقبت ویژه ندارند که ۲۰۰ هکتار در گسک تل سیاه می‌باشد و مابقی در دیگر شهرستان‌های جنوبی است.

به گفته سنجری: گونه‌های جنگلی باید ۳تا ۵ سال آبیاری و مراقبت شود سپس رها می‌شوند.

او می‌گوید: در سطح جنوب کرمان هزارو ۴۰۰ هکتار آبیاری مراقبت می‌کنیم.

سنجری گفت: هر هکتار جنگل سالانه ۲ میلیون ۵۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: یکی از دغدغه‌های منابع طبیعی این بوده که اراضی تصرف نشوند دامداران و عشایر منطقه از این طرح به خوبی حمایت کردند و پروژه بسیار موفقی است.

در روز فرهنگ و رسانه در هفته منابع طبیعی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و معاونان و کارکنان این اداره کل و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و خبرنگاران از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بازدید شد و در پایان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از خبرنگاران تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار