سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : مرز سومار با اتصال فیبرنوری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به سامانه جامع امور گمرکی متصل می‌شود.

حشمت رضایی گفت : اجرای طرح خط فیبرنوری پایانه مرزی سومار از مدت‌ها پیش با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده بود و اکنون مراحل پایانی را می‌گذارند و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده این پروژه تا پیش از ۱۵ فروردین سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اتصال گمرک مرز به سامانه جامع گمرکی کشور روند صادرات از مرز سومار سرعت بیشتری را به خود خواهد گرفت و بر حجم مبادلات این مرز افزوده می‌شود.

تعامل مناسب دستگاه‌های مستقر در مرز ضروری است محوطه تخلیه و بارگیری به امکانات پایه تصویری و استقرار سیستم‌های دیجیتال مورد نیاز در جهت نظارت بیشتر بر امور تخلیه بارگیری و صادرات تجهیز می‌شود.

امسال مرز سومار از حیث صادرات رتبه سوم استان را کسب کرده که میزان صادرات صورت گرفته از طریق سومار از ارزش ۴۵۰ درصدی و از حیث وزن ۳۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد صادرات داشته است.

رضایی می گوید: کاشی، سنگ سرامیک، لبنیات، آهن آلات، تره بار، مواد پتروشیمی، مصنوعات پلاستیکی و مواد غذایی از جمله اقلامی هستند که توسط ۵۳ هزار و ۸۵۵ دستگاه کامیون طی این مدت از مرز سومار به کشور عراق صادر شده است.

۳۰۰ هکتار اراضی گیلانغرب با تکمیل ایستگاه پمپاژ سد زاگرس بهره مند می شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از بهره‌مندی۳۰۰ هکتار اراضی گیلانغرب با تکمیل ایستگاه پمپاژ سد زاگرس خبر داد.

حشمت رضایی گفت: با تکمیل و تجهیز ۲ ایستگاه پمپاژ ناحیه عمرانی سه سد زاگرس امکان بهره‌مندی ۳۰۰ هکتار از اراضی گیلانغرب مورد بهره برداری پایان این سد در منطقه قاسم آباد این شهرستان فراهم شده است.

هزینه این طرح چهار میلیارد تومان است ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی در ناحیه عمرانی یک گیلانغرب با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است و تا ۴۵ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید تا مشکل آب مورد نیاز ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه چهار مرجان گیلانغرب مرتفع شود.

کشاورزان گیلانغربی با پرداخت به موقع معوقات آب بها امکان آبیاری تکمیلی محصولات زراعی را فراهم کنند.

گیلانغرب چهار سد مخزنی با ظرفیت ۱۸۲ میلیون مترمکعب دارد که اراضی زیر پوشش این سد‌ها در حوزه گیلانغرب هفت هزار و ۳۰۰ هکتار است.

خطوط فرعی در کل اراضی زیر پوشش سد‌ها اجرا شده، اما تاکنون ۶۰ درصد آن مورد بهره برداری قرار گرفته است که با رفع نواقص موجود در خطوط اصلی برخی نقاط اراضی باقیمانده بزودی زیر پوشش آب سد‌ها قرار گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.