رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیش‌بینی بودجه ایجاد قطار شهری همدان ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و تقریباً ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان این مبلغ را باید شهرداری متقبل شود.

مهدی حیدری گفت: مدیریت شهری وظیفه دارد برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند، اما در این راستا باید به موارد قانونی و الزامات توجه داشته باشیم.

در اجرای طرح قطار شهری باید شرایط کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌ها را نیز در نظر گرفت و اینکه باید اجرای طرح معقول و به صرفه باشد.

حیدری به مصوبه ایجاد قطار شهری در همدان و مطالعات آن اشاره کرد.

او گفت: حوزه تامین مالی این طرح دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید شرایط و منابع مالی شهرداری نیز مد نظر باشد.

حیدری گفت: توجه به اینکه پیش‌بینی بودجه ایجاد قطار شهری همدان ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و تقریباً ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان این مبلغ را باید شهرداری متقبل شود بر این اساس پرداخت این مبلغ هنگفت در توان شهرداری همدان نیست و علاوه بر این نگهداری قطار شهری هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان به رعایت اصول معماری و شهرسازی و حمل و نقل عمومی شهری در اجرای این طرح نیز تاکید کرد.

او گفت: در ایجاد قطار شهری یا بی آر تی باید قوانین و موضوع میراث فرهنگی نیز لحاظ شده و رعایت شود چراکه مسیر و کریدور فعلی که برای این طرح تعریف شده است به آثار تاریخی شهر از جمله موضوع ثبت جهانی هگمتانه آسیب وارد می‌کند.

حیدری گفت: مسیر تعریف شده برای انبوه بر شهری نه تنها گره ترافیکی را باز نمی‌کند بلکه بر این مشکل نیز می‌افزاید، همچنین هزینه‌های سنگینی بر حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر وارد می‌کند چرا که آمار مورد استفاده در مطالعات صورت گرفته مربوط به یک دهه گذشته است و در آن زمان پیاده راهی هم ایجاد نشده بود.

برچسب ها: شورای شهر ، قطار شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
عالیه
آخرین اخبار