امسال ۶ اردوی آماده‌سازی برای تیم‌های ملی زنان و مردان کبدی در استان‌های مختلف برگزار شده است.

آقای رشیدی نایب رئیس فدراسیون کبدی در سفر به شهرکرد درخصوص برگزاری اردو‌های تدارکاتی خارج از کشور برای آماده‌سازی تیم‌های ملی زنان و مردان ایران گفت: احتمال اعزام تیم‌های ملی کبدی به هند تا پیش از المپیک آسیایی وجود دارد.

از تیم‌های کبدی چین تایپه، مالزی و اندونزی برای حضور در ایران و برگزاری اردو‌های مشترک دعوت شده است و این تیم‌ها برای بهره‌مندی از تجربیات تیم ملی کبدی ایران از این اردو‌ها استقبال می‌کنند.

امسال شش اردوی آماده‌سازی برای تیم‌های ملی زنان و مردان کبدی در استان‌های مختلف برگزار شده است.

برای برپایی ۱۷ اردوی ۱۰ روزه تا پیش از برگزاری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین برنامه‌ریزی شده است و تا پیش از اعزام به این رقابت‌ها، بازیکنان مختلف به اردو‌ها دعوت می‌شوند و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا بهترین ترکیب برای حضور در تیم ملی شکل بگیرد و همچون بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا این بار هم قهرمانی آسیا به ایران برسد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر آمادگی تیم ملی بانوان با حضور سرمربی هندی بسیار مطلوب است.

متاسفانه تنها چهار باشگاه کبدی در تهران، اراک، گرگان و قزوین فعال هستند و فدراسیون نیز از این وضعیت رضایت ندارد.

مشکل و مانعی برای راه‌اندازی باشگاه‌های کبدی وجود ندارد، اما استقبال عمومی بسیار کم است.

بیش از ۹۰ درصد استان‌های کشور دارای خانه کبدی هستند و نبود چنین فضایی در چهارمحال و بختیاری جای تعجب است و با توجه به آنکه بازیکنان این استان سابقه حضور در تیم‌های ملی و داوری مسابقات داخلی و خارجی را دارند، برای راه‌اندازی خانه کبدی اقدام شود.

فدراسیون آمادگی دارد علاوه بر کمک مالی در تهیه تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خانه کبدی، مربیان و داوران برجسته کشوری را برای برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت رایگان به استان اعزام کند.

باید برای توسعه این رشته در چهارمحال و بختیاری، شهر به شهر اقدام شود تا به مرور زیرساخت‌ها مهیا و اقبال به این رشته بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار