سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها در سبزوار درخواست پیگیری برای حمایت از یوز ایرانی را داریم.

مهدی اله پور گفت: از قانون‌مند شدن و ثبت قانونی و تکمیل نمودن روند مراحل قانونی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی در سامانه وزارت حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

پس از ثبت قانونی سازمان‌های مردم نهاد در سامانه وزارت کشور، می‌توان از اعتبار‌های ملی در خصوص کمک به این تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی که حفظ و حراست از گونه‌های زیستی و حیات وحش کشور می‌باشد، اقدام نمود و به فرهنگ سازی، آگاهی سازی و آموزش خصوصاً در روستا‌های مجاور مناطق حفاظت شده توسط سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های محیط زیستی تأکید نمود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی که با حضور سمن‌های محیط زیست سبزوار در این شهرستان برگزار شد، گفت: ایجاد سازمان حفاظت محیط زیست بر پایه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست بنا شده است و در حال حاضر نیز تعامل و همراهی خوبی با سازمان‌های مردم نهاد شروع شده و مستمر خواهد بود.

اله پور گفت: برخی از مناطق سبزوار، مناطقی مناسب برای زیست یوز پلنگ است و از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها درخواست پیگیری برای حمایت از این گونه را داریم.

او گفت: مناطق پروند و ریوند که همجوار منطقه توران استان سمنان قرار گرفته است، توانایی احیاء برای زیستگاه یوزپلنگ را دارد و از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست نیز حمایت و پشتیبانی کامل را خواهیم داد و اینکه با احیاء وضعیت جمعیتی آهو در این مناطق به عنوان طعمه یوزپلنگ و حفاظت از این گونه‌ها توسط محیط بانان، بتوانیم احیاگر این گونه ارزشمند در سطح شهرستان و مناطق آن باشیم.

به گفته اله پور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان دچار کمبود اعتبارات و امکانات کافی است و خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

او گفت: نذر طبیعت و نذر ضامن آهویی که در سبزوار به همت سازمان‌های مردم نهاد و اداره حفاظت محیط زیست سبزوار و با کمک مردم اتفاق افتاد، کمک بسیار بزرگی به حفظ گونه‌های محیط زیستی شهرستان نمود و درخواست داریم که این اتفاق ادامه دار باشد، زیرا با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی بتوانیم با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی که به وظیفه مندی مردم در قبال محیط زیست اشاره می‌نماید، به نحو احسن حفاظت و حمایت لازم را از تنوع زیستی این شهرستان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.