شانزدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

تشکیل جلسه شورای امنیت درباره سلاح‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه روز جمعه تشکیل جلسه داد تا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بحث کند.

شانزدهمین روز درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن منطقه دونباس و دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه در حالی ادامه یافته است که آمریکا و همپیمانانش با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین اعلام کرده‌اند که به صورت مستقیم وارد جنگ با روسیه نخواهند شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرده است که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است. این درحالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

به نوشته پایگاه «اوپن دموکراسی» مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی، افزایش فروش سلاح است.


بیشتر بخوانید:


براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

با ادامه درگیری‌ها منابع آگاه در معارضان سوریه اعلام کرده‌اند که ترکیه بیش از ۲ هزار مزدوری که سال‌ها در سوریه می‌جنگیدند را وارد درگیری میان جمهوری آذربایجان با ارمنستان در سال ۲۰۲۰ کرد و حال آنان را که در قره‌باغ مانده بودند به اوکراین می‌فرستد تا علیه روسیه بجنگند. ترکیه همچنین بخشی از مزدوران خود را از سوریه، قره‌باغ و سایر کشور‌ها به اوکراین اعزام می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه اوکراین تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به ۲۰ هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است. روز سه‌شنبه خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تروریست‌های شرق سوریه که به ترکیه وافادار هستند ۴۵۰ تن از عناصر خود را به اوکراین اعزام کردند و آنان اکنون در کی‌یف هستند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه با بیان این‌که مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند، اعلام کرد سیزده روز است که فقط وعده می‌شود، سیزده روز، زمانی است که به گفته می‌شود کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را تحویل خواهند داد.

روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش و دادن وعده‌هایی به اوکراین، به درگیری نظامی ختم شد. کشورهای غربی با وعده عضویت اوکراین در پیمان ناتو، اقدام به افزایش نیروهای نظامی در اروپای شرقی و در نزدیکی مرزهای روسیه کردند.

تحولات روز شانزدهم عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین را در ادامه می‌توانید ببینید:

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه هیچ ربطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد و ما هیچ امتیاز و معافیتی به آن نمی‌دهیم.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، آمریکا همسر و فرزندان بزرگسال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) را تحریم کرد.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین: کی‌یف در معرض محاصره قرار دارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ارتش اوکراین می‌گوید پایتخت این کشور در معرض محاصره قرار دارد و نیرو‌های روسی در حال حرکت در مناطق شمال و غرب شهر هستند. ۳ شهر بزرگ دیگر نیز عملاً محاصره شده‌اند.

۲ سال پیش

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما متعهد به کمک به اوکراین و حمایت از حق این کشور برای عضویت در ناتو هستیم.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی وزرای کشاورزی گروه ۷ در مورد تأثیرات جنگ بر امنیت غذایی

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد، وزرای کشاورزی گروه ۷ نگرانی خود را در مورد تأثیرات جنگ بر امنیت غذایی ابراز کردند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این وزرا در بیانیه‌ای گفتند: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که از تولید غذا در اوکراین در طول این بحران حمایت کنند و امنیت غذایی در مناطق آسیب‌دیده را تضمین کنند.

بر اساس مصوبه کابینه اوکراین که روز سه شنبه به تصویب رسید، دولت اوکراین صادرات کالا‌های کلیدی کشاورزی از جمله گندم، ذرت، غلات، نمک و گوشت را ممنوع می‌کند.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و اوکراین نیز صادرکننده مهم گندم و ذرت است. درگیری این دو کشور به بحران غذا دامن زده و سبب افزایش قیمت نان شده است.

۲ سال پیش

«آنجل رودریگز» رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری تحویل نفت به آمریکا و اروپا را به شرط لغو تحریم‌ها علیه این کشور آغاز کند.

۲ سال پیش

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر خارجه انگلیس در مورد حمایت‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه اوکراین گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش

اسکای نیوز گزارش داد، حساب بانکی «باشگاه چلسی» به طور موقت توسط «بانک بارکلیز» تعلیق شده است.

۲ سال پیش

راشا تودی به نقل از شین هوا گزارش داد: هکر‌هایی که عمدتاً در خاک آمریکا مستقر هستند، کنترل رایانه‌های چینی را به دست گرفته‌اند تا علیه روسیه و بلاروس و اوکراین حملات سایبری انجام دهند.

به گزارش راشا تودی، با این ترفند ۸۷ درصد از کل حملات سایبری با استفاده از رایانه‌های چینی علیه روسیه انجام شده است.

راشا تودی نوشت، مقامات پکن شناسایی این فعالیت مخرب را در اواخر فوریه آغاز کردند و حداقل ۱۰ حمله را تنها در نیویورک ردیابی کردند. سایر حملات در آلمان و هلند بوده است.

۲ سال پیش
متا: تصمیم ما برای بیان حق مردم اوکراین در دفاع از خود است

بیانیه شرکت «متا پلتفرمز» درباره مسدود شدن فیس‌بوک و اینستاگرام در روسیه واکنش به اجازه دادن به ترویج خشونت در پلتفرم‌های این شرکت:

  • سیاست‌های ما بر حق مردم برای بیان عقاید خود برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهاجم به کشورشان متمرکز است.
  • هیچ تغییری در هیچ یک از سیاست‌های ما در مورد سخنان خشونت و نفرت آمیز، به‌ویژه در مورد مردم روسیه وجود ندارد.
  • اجازه هیچ‌گونه شعار تبعیض‌آمیز یا خشونت علیه مردم روسیه را در پلتفرم‌های خود نخواهیم داد.
  • تصمیم ما برای اصلاح سیاست‌های محتوا موقتی است و مربوط به شرایط استثنایی و برای بیان حق مردم اوکراین در دفاع از خود است.
۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام نظامی نوشت: شواهد حاکی از این است که روسیه کنترل شهر ولنوواکا در شرق اوکراین را به دست گرفته است.

این مقام نظامی گفت: نیرو‌های روسی د حومه «خارکیف» هستند و هنوز کنترل «میکولایف» را به دست نگرفته‌اند.

۲ سال پیش
دومای روسیه: زلنسکی قصد دارد اوکراین را در هرج‌ومرج فرو ببرد

رئیس اتحادیه داوطلبان دونباس در دومای روسیه گفت: زلنسکی روی سوق دادن اوکراین به سمت هرج‌ومرج حساب می‌کند و این ظلم کامل به مردمی است که زلنسکی در تمام این سال‌ها بر آن حکومت کرده است.

زلنسکی می‌خواهد تا آنجا که ممکن است هموطنان خود را در درگیری با روسیه درگیر کند، زیرا این برای غرب او مفید است.

۲ سال پیش
وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با رهبران ارشد نظامی پس از بروکسل به اسلواکی می‌رود

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: وزیر دفاع آمریکا پس از بروکسل به اسلواکی می‌رود تا با رهبران ارشد نظامی دیدار کند.

جان کربی گفت: وضعیت و احتمال ایجاد یک حمله ساختگی را به گونه‌ای که ممکن است به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منجر شود، رصد می‌کنیم.

سخنگوی پنتاگون افزود: بایدن اعلام کرد که روسیه در صورت استفاده از سلاح شیمیایی با عواقب سختی روبه‌رو خواهد شد.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا: صادرات کالا‌های لوکس اتحادیه اروپا و واردات آهن و فولاد به روسیه ممنوع می‌شود

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: شرکت‌های روسی دیگر در اقتصاد ما از رفتار ممتاز برخوردار نخواهند شد.

اتحادیه اروپا برای تعلیق حقوق عضویت روسیه در مؤسسات مالی چندجانبه، از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تلاش خواهد کرد و صادرات کالا‌های لوکس اتحادیه اروپا و واردات آهن و فولاد به روسیه را ممنوع خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اروپا پیش از این نیز گفت: اتحادیه اروپا فردا بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب می‌کند و در بسته جدید، واردات محصولات اصلی بخش فولاد از روسیه ممنوع خواهد شد.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، آمریکا به بهانه دفاع از ناتو بیش از ۱۲ هزار سرباز را به مرز‌های روسیه منتقل کرد.

۲ سال پیش

آکسیوس به نقل از یک مقام اوکراینی اعلام کرد: تل‌آویو از ما خواست که درخواست کمک و حمایت از اسرائیل را متوقف کنیم، به این بهانه که این به تلاش‌های آن‌ها برای میانجی‌گری آسیب می‌زند.

۲ سال پیش

به گزارش راشاتودی، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۴ پست فرماندهی، ۶۳ انبار تسلیحات و ۳ سامانه پدافند هوایی و سرنگونی ۳ پهپاد اوکراینی در عملیات امروز خبر داد.

۲ سال پیش
کشف انبار موشک‌های ضدهوایی در «خرسون»

وزارت دفاع روسیه تصاویری از کشف انبار موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب «ایگلا» در شهر «خرسون» را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: طی عملیاتی علیه ملی گرایان اوکراینی، نیرو‌های ما تعداد زیادی موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب را تصرف کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: در تلاشیم تا بفهمیم کدام یک از کشور‌های اروپای شرقی موشک‌های ضدهوایی قابل حمل «ایگلا» را در اختیار اوکراین قرار داده است.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت‌های یوتیوب در روسیه

خبرگزاری آرتی گزارش داد، شبکه اجتماعی «یوتیوب» تمام درآمدزایی در روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

یوتیوب رسانه‌های دولتی روسیه را در سطح جهانی مسدود می‌کند.

۲ سال پیش

نماینده چین در سازمان ملل گفت: وضعیت در اوکراین همچنان به سرعت در حال تشدید تنش‌ها است و به طور فزاینده‌ای پیچیده و حساس می‌شود.

نماینده چین در جلسه شورای امنیت درباره کشف سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین، تأکید کرد: آنچه اکنون بیش از همه مورد نیاز است تشدید تلاش‌های دیپلماتیک و کاهش تنش است.

۲ سال پیش
نماینده انگلیس مدعی شد: روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: روسیه مجموعه‌ای از تئوری‌های توطئه را بدون هیچ مدرکی مبنی بر داشتن سلاح بیولوژیکی اوکراین ارائه کرده است.

نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت مدعی شد: روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده و از مهمات خوشه‌ای و موشک‌های حرارتی استفاده می‌کند.

۲ سال پیش
فرانسه: فریب دروغ‌ها درباره سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را نمی‌خوریم

نماینده فرانسه در جلسه شورای امنیت مدعی شد: هیچ‌کس فریب دروغ‌های روسیه در مورد ادعای سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را نمی‌خورد.

۲ سال پیش
فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در روسیه مسدود می‌شوند

فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در روسیه پس از درخواست دادستان دولتی این کشور مبنی بر معرفی شرکت مادر خدمات متا به عنوان یک «سازمان افراطی» مسدود شدند.

سرویس فدرال رسانه‌های جمعی روسیه قول داده است که اینستاگرام را در نیمه شب ۱۴ مارس در روسیه مسدود کند و به کاربران دو روز فرصت داده می‌شود تا عکس‌ها و فیلم‌ها را به پلتفرم‌های دیگر منتقل کنند.

۲ سال پیش
آمریکا: جهان نظاره‌گر روسیه است که خواهان توجیه جنگ پوتین است

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل:

  • روسیه خواستار برگزاری این نشست برای انتشار اطلاعات نادرست بیشتر شد.
  • جهان نظاره‌گر روسیه است که خواهان توجیه جنگ پوتین است.
  • روسیه سابقه نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی را دارد.
  • روسیه می‌تواند از مواد شیمیایی و بیولوژیکی در خصومت‌ها استفاده کند.
  • اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی ندارد و هیچ آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراینی تحت حمایت آمریکا وجود ندارد.
  • روسیه نمی‌تواند حقایق گزارش شده توسط رسانه‌ها در اوکراین را پنهان و رد کند.
۲ سال پیش
وزارت دفاع بلاروس: اخبار حمله موشکی به روستای «کوبانی» جعلی است

اینا گورباچوف، سخنگوی وزارت دفاع بلاروس تأیید کرد که اطلاعات مربوط به حمله موشکی به روستای «کوبانی» بلاروس چیزی جز اخبار جعلی نیست.

گورباچف با تأکید بر این‌که این گزارش‌ها کذب هستند، گفت: وزارت دفاع به صراحت اعلام می‌کند که اطلاعات مربوط به حمله موشکی به روستایی در بلاروس کاملا بی‌معنی است.

رسانه‌های اوکراینی پیش‌تر گزارش دادند که هواپیما‌های روسی روستای بلاروس کوبانی را از خاک اوکراین بمباران کردند.

۲ سال پیش
آلبانی: از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم

نماینده آلبانی در شورای امنیت:

  • اتهامات روسیه بخشی از جنگ اطلاعاتی و تئوری توطئه و کمپین‌های اطلاعات نادرست است.
  • روسیه سابقه مستندی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد و از آن علیه شهروندان خود استفاده کرده است.
  • روسیه اوکراین را به نسل‌کشی در منطقه دونباس و داشتن سلاح هسته‌ای متهم کرده است.
  • ما عمیقاً نگران افزایش استفاده از زور توسط روسیه و همدستی بلاروس و محاصره شهر‌ها هستیم.
  • از اقدام برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم.
۲ سال پیش
روسیه: تهدید بیولوژیکی به همه خواهد رسید

نماینده روسیه در شورای امنیت:

  • دستیار وزیر خارجه آمریکا به کنگره وجود آزمایشگاه‌های سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را تأیید کرده است.
  • تهدید بیولوژیکی به همه خواهد رسید و هیچ محدودیتی برای خطرات آن وجود ندارد.
  • کی‌یف موافقت کرده علی‌رغم تهدیدی که ایجاد می‌کند، از خاک خود به عنوان بستری برای توسعه سلاح‌های بیولوژیکی استفاده کند.
  • ما به تحلیل وضعیت بیولوژیکی اوکراین ادامه خواهیم داد و شورای امنیت را در مورد هرگونه جدید مطلع خواهیم کرد.
۲ سال پیش
اتحادیه اروپا واردات محصولات فولاد از روسیه را ممنوع می‌کند

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا فردا بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب می‌کند و در بسته جدید، واردات محصولات اصلی بخش فولاد از روسیه ممنوع خواهد شد.

۲ سال پیش

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت گفت:

  • نتایج آزمایشگاه‌های بیولوژیکی انجام شده در اوکراین به آمریکا ارسال شد.
  • حقایق تکان دهنده‌ای را در رابطه با پاکسازی اضطراری اوکراین از آثار برنامه تسلیحات بیولوژیکی کشف کرده‌ایم.
  • این برنامه تسلیحات بیولوژیکی توسط کی‌یف با حمایت وزارت دفاع آمریکا اجرا می‌شود.
  • اوکراین این امکان را دارد که مواد خطرناک را به اروپا یا روسیه منتقل کند.
  • تجزیه و تحلیل داده‌هایی که ما به دست آوردیم توانایی مواد خطرناک برای هدف قرار دادن گروه‌های قومی خاص را نشان می‌دهد.
  • مقامات کی‌یف به انجام آزمایشات خطرناک ادامه داده‌اند و سازمان جهانی بهداشت هم توصیه کرده که تمام ذخایر خود را نابود کنند.
  • احتمال سرقت این سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین و استفاده تروریست‌ها وجود دارد.
۲ سال پیش
سخنان نماینده روسیه در شورای امنیت

نماینده روسیه در شورای امنیت: اسنادی داریم که وجود ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی حاوی مواد خطرناکی مانند سیاه زخم و وبا را تایید می‌کند.

۲ سال پیش
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی آغاز شد

معاون دبیرکل سازمان ملل در این نشست گفت: میلیون‌ها نفر از جمله ۲ میلیون آواره داخلی در اوکراین به کمک فوری نیاز دارند، 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح نیز گفت: ما از هیچ برنامه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین آگاه نیستیم. ما فاقد مکانیزم راستی آزمایی چندجانبه برای ارزیابی اجرای تعهدات دو کشور هستیم. طرف‌های کنوانسیون ممنوعیت سلاح‌های بیولوژیکی به اقدامات اعتمادساز نیاز دارند.

۲ سال پیش
گزیده ای از سند ملی فدراسیون روسیه در رابطه با تحریکات شیمیایی احتمالی در اوکراین

 گزیده‌ای از سند ملی فدراسیون روسیه، منتشر شده در سازمان منع تسلیحات شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۰ و ۱۱ مارس ۲۰۲۲ در رابطه با تحریکات شیمیایی احتمالی در اوکراین نشان می دهد: گروه‌های رادیکال اوکراینی تحت کنترل نمایندگان سرویس‌های ویژه آمریکا، سناریو‌های احتمالی استفاده از مواد شیمیایی سمی را برای انجام انواع تحریکات آماده کرده اند.

طبق این سند، هدف از چنین اقداماتی متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه جمعیت غیرنظامی و نقض تعهدات آن، از جمله تعهدات مندرج در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است. 

۲ سال پیش
تشکر زلنسکی از رئیس جمهور لهستان

رئیس جمهور اوکراین: ما از رئیس جمهور لهستان برای حمایت مستمرش از اوکراین و اوکراینی ها تشکر می کنیم. از روز اول جنگ، مشخص بود که لهستانی ها در کنار اوکراین خواهند بود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: ما امروز برای کشورمان و برای لهستان و دیگر کشورهای بالتیک می جنگیم تا به مصیبت ما دچار نشوند.

۲ سال پیش
بایدن: فرمانی را برای تعلیق روابط تجاری با روسیه امضا خواهم کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) در سخنانی با بیان آنکه فرمانی را برای تعلیق روابط تجاری با روسیه امضا خواهد کرد، گفت: این اقدام، نیمی از اقتصاد روسیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق گزارش الجزیره، بایدن همچنین مدعی شد: فشار بر پوتین را افزایش خواهیم داد. روبل (واحد پول روسیه) در حال سقوط است؛ بازار سهام آنجا متوقف شده و شرکت‌ها در حال ترک روسیه هستند.

۲ سال پیش
ورود محموله کمکهای چین به اوکراین

شبکه سی جی تی ان چین اعلام کرد: محموله پنج میلیون دلاری کمک چین به اوکراین از مرز رومانی وارد این کشور شد.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: ناتو به دنبال جنگ علنی علیه روسیه نیست

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرگزاری فرانسه گفت: ناتو نمی‌خواهد جنگی علنی علیه روسیه به راه بیندازد و دوباره اعمال منطقه پرواز ممنوع را رد می‌کند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: ما موظفیم از مرزهای کشورهای خود محافظت کنیم و برای جلوگیری از تشدید درگیری با روسیه مداخله و مقابله نکنیم. ما در کنار حق هر کشوری برای حفاظت از آزادی و حاکمیت خود خواهیم ایستاد.

۲ سال پیش
تلاش سازمان سیا برای هماهنگی برای مقصر جلوه دادن روسیه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: سازمان سیا در حال هماهنگی با افراط گرایان اوکراینی برای استفاده از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان است تا مارا مقصر نشان دهد.

۲ سال پیش
ادعای مشاور رئیس جمهور اوکراین

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: دولت از کی یف به کار خود ادامه می دهد و ما تسلیم تجاوز روسیه نخواهیم شد.

۲ سال پیش
روسیه: ناسیونالیست‌های اوکراین مانع از خروج مردم از ماریوپل می‌شوند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناسیونالیست‌ها و افراطی‌های اوکراین مردم شهر ماریوپل را مجبور می‌کنند در خانه‌هایشان بمانند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد اوکراین تنها با دو کریدور از ۱۰ کریدور بشردوستانه پیشنهادی روسیه موافقت کرده است و شبه نظامیان، یگان‌های دفاعی اوکراین ساختمان انستیتوی فیزیک و فناوری و حدود ۵۰ کارمند زیر آوار آن را در خارکیف منفجر کردند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین: ما معتقدیم که بلاروس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود به جنگ انجام خواهد داد.

۲ سال پیش
ادعای سرویس امنیتی اوکراین علیه روسیه

سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد: نیروهای روسی با هدف متهم کردن اوکراین به اقدامات تحریک‌آمیز، حملات هوایی به تأسیسات بلاروس انجام دادند.

سرویس امنیت اوکراین همچنین مدعی شد: هدف نیروهای روسی از بمباران این بود که نیروهای مسلح بلاروس را برای ورود به جنگ سوق دهند.

۲ سال پیش
رئیس جمهور اسلوونی: باید روسیه را برای دستیابی به آتش بس تحت فشار قرار دهیم

رئیس جمهور اسلوونی: اگر روسیه به هر کشور ناتو حمله کند، پاسخ مستقیم خواهیم داشت. همه ما باید روسیه را برای دستیابی به آتش بس و حل بحران از طریق دیپلماتیک تحت فشار قرار دهیم. ما از اوکراین حمایت می کنیم؛ حال چه بخواهد به ناتو بپیوندد و چه بی طرف باشد.

۲ سال پیش
توقف صادرات و واردات شرکت نستله به روسیه

خبرگزاری رویترز گزارش داد : شرکت مواد غذایی سوئیسی نستله صادرات و واردات مواد غذایی غیر ضروری را از مبدأ و به مقصد روسیه متوقف کرد.

۲ سال پیش
درخواست سفارت روسیه از آمریکا

سفارت روسیه در واشنگتن گفت: ما از واشنگتن می خواهیم که کار شرکت متا را به دلیل اجازه دادن به فعالیت های افراطی و خشونت آمیز در پلتفرم های خود، متوقف کند.

۲ سال پیش
کامالا هریس: آمریکا متعهد به حمایت از اوکراینی هاست

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: آمریکا متعهد به حمایت از اوکراینی هایی است که به دلیل جنگ انتخاب شده توسط پوتین با بحران انسانی روبرو هستند.

۲ سال پیش
سخنگوی اتحادیه اروپا:در حال آماده‌سازی جایگزین‌هایی برای نفت و گاز روسیه هستیم

سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه با الجزیره مدعی شد: مهمترین پیام اجلاس سران اروپا در ورسای اتحاد ماست. نشست سران اروپا در ورسای، بحث در مورد گزینه های جایگزین برای منابع انرژی روسیه بود. درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا اولین گام و یک سیگنال مهم است. اروپا در حال آماده‌سازی جایگزین‌هایی برای نفت و گاز روسیه است، اما این بلافاصله اتفاق نمی‌افتد. علیرغم تشدید تنش، ما تماس خود را با کرملین قطع نکرده‌ایم، اما هیچ آمادگی برای گفت‌وگوی سیاسی نمی‌بینیم.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: مسکوباید به تصمیم کشورهای مستقل در خصوص پیوستن به ناتو احترام بگذارد

ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: روسیه خواستار امضای یک توافق نامه الزام آور قانونی برای توقف هرگونه گسترش ناتو است. مسکوباید به تصمیم کشورهای مستقل در خصوص پیوستن به ناتو احترام بگذارد. عضویت اوکراین در این ائتلاف قریب الوقوع نیست و در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

۲ سال پیش
آمار شهردار کی‌یف از افراد حاضر در پایتخت اوکراین

خبرکزاری رویترز به نقل از شهردار کی‌یف اعلام کرد: تخمین می زنیم که حدود دو میلیون نفر هنوز در پایتخت اوکراین هستند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز اعلام کرد دو شرکت اوکراینی که نیمی از تولید نئون جهان را تامین می کنند، تولید خود را به حالت تعلیق درآوردند که این امر صنعت تراشه های الکترونیکی را تهدید می کند.

۲ سال پیش
هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال نشت پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین

سازمان جهانی بهداشت به کی‌یف هشدار داد که مواد خطرناکی را که در آزمایشگاه‌های زیستی خود دارد نابود کند تا از نشت یا انتشار تصادفی عوامل بیماری‌زا جلوگیری شود.

۲ سال پیش
سخنان مقام روسیه در خصوص محدودیت های آتی سرویس های متا در این کشور در آینده نزدیک

«سرگئی بویارسکی» نایب رئیس اول کمیته سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات روسیه اعلام کرد: در آینده نزدیک، تمامی سرویس های متا (فیسبوک، واتس اپ، اینستاگرام و...) در روسیه مسدود خواهند شد.

همچنین خبرگزاری ریانووستی به نقل از یکی از اعضای این کمیته گفت: پیام رسان واتس اپ تحت تأثیر اقداماتی که ممکن است در روسیه علیه متا اعمال شود، نخواهد شد، زیرا این یک وسیله ارتباطی است

۲ سال پیش
استثنای شرگت گازپروم روسیه

وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های اروپایی اعلام کرد: گازپروم (شرکت نفت و گاز روسیه) مشمول ممنوعیت بانک های روسی از سیستم جهانی سوئیفت نیست.

۲ سال پیش
زلنسکی: انتظار حمایت بیشتری از اروپا داشتیم

«ولودیمیر زلنسکی» امروز (جمعه) با اشاره به مخالفت اتحادیه اروپا از پیوستن اوکراین به این اتحادیه، در سخنانی اعلام کرد بیشتر اروپایی‌ها دوست دارند این کشور به اتحادیه اروپا بپیوندد و کی‌یف نیز انتظار حمایت بیشتری را از کشور‌های اروپایی داشته است.

براساس گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور اوکراین در جدیدترین اظهارات خود در خصوص تحولات این کشور، مدعی شد: «ما با ارتش روسیه می‌جنگیم، ارتشی که انتظار داشت نیرو‌های ما تسلیم شوند و در خیابان‌ها گُل دریافت کند. نمی‌توان پیش بینی کرد چقدر طول می‌کشد تا سرزمین ما آزاد شود، اما مهم‌ترین چیز، پیروزی در برابر دشمن سرسخت است.»

۲ سال پیش

نیویورک تایمز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه حدود ۵۵۰ میلیون دلار را برای تسلیح اوکراین و تامین بودجه تسلیحات کشنده و غیرکشنده اختصاص خواهد داد.

۲ سال پیش
پوتین: پیشرفت مثبتی در مذاکره با اوکراین داشته ایم

ولادیمیر پوتین،‌رئیس جمهور روسیه در گفتگو با همتای بلاروسی خود گفت: پیشرفت مثبتی در مذاکرات با اوکراین داشته ایم. تجربه هدف قرار دادن اقتصادمان در گذشته ثابت کرد که تحریم ها و محاصره ها قدرت های ویژه ما در عرصه تکنولوژی را قوت بخشید.

الکساندر لوکاشنکو نیز گفت:‌ ما با تحریم هایی که آن را غیرقانونی می دانیم روبرو شده ایم و این اقدام ناقض توافقنامه های بین المللی است.ملت های ما به تحریم عادت کرده اند. ما هرگز آغازگر حمله نبوده ایم و نیروهای ما با حملات طرف مقابل مقابله کرده اند. تلاش می کنیم با روسیه برای تبادل کالا ارتباط و همکاری بهتری داشته باشیم.

۲ سال پیش
انگلیس ۳۸۶ قانونگذار روس را تحریم کرد

انگلیس اعلام کرد ۳۸۶ قانونگذار روس را «که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کردند»، تحریم کرده است. انگلیس در همین راستا، سفر اعضای مجلس دولتی دوما روسیه را که به استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین رای دادند، ممنوع کرد.

۲ سال پیش
خشونت در اینستاگرام و فیسبوک علیه روس‌ها مجاز شد

رویترز با دسترسی به ایمیل‌های داخلی شرکت «متا» فاش کرد: شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام به کاربران اجازه داده است تا پیام‌ها و درخواست‌ها برای اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و سربازان روسیه را مسدود نکنند.

 این شرکت به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام در برخی از کشور‌ها اجازه داده است، تا پیام‌ها و درخواست‌های کاربران برای اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و سربازان روسیه را مسدود نکنند.

در ایمیل به مدیران محتوای این شرکت آمده است، همچنین به صورت موقت پست‌هایی که خواستار مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس است، حذف نشوند.

این شرکت، علت این تغییرات در سیاست‌های خود را عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرده است.

بر اساس این ایمیل سازمانی، تغییرات سیاست شرکت متا برای درخواست خشونت علیه سربازان روسی برای کاربران در ارمنستان، جمعوری آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می‌شود.

سخنگوی شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام در بیانیه‌ای، مجاز شدن درخواست خشونت علیه ارتش روسیه را تایید و اعلام کرد، اما چنین درخواست‌هایی علیه غیرنظامیان همچنان ممنوع خواهد بود.

۲ سال پیش
کرملین: پوتین و لوکاشنکو گفتگو خواهند کرد

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود تماسی تلفنی خواهد داشت و درباره تحریم های اعمال شده علیه دو کشور گفتگو خواهند کرد.

۲ سال پیش
انتظار ناتو از ترکیه برای اعمال تحریم علیه روسیه

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت به ترکیه اطلاع داده شده که این ائتلاف نظامی انتظار دارد همه اعضای آن علیه روسیه تحریم اعمال کنند.

استولتنبرگ همچنین گفت که وضعیت اوکراین نباید به جنگ ناتو با روسیه منجر شود، زیرا این امر منجر به تلفات بیشتر خواهد شد.

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو گفت: آنکارا قصد ندارد روسیه را تحریم کند و می‌خواهد گفتگو را ادامه دهد.

۲ سال پیش

لنگر انداختن کشتی‌های روسی در انگلیس ممنوع شد.

۲ سال پیش
معاون رئیس دفتر زلنسکی: رئیس‌جمهور آماده مذاکره مستقیم با پوتین است

معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به سی‌ان‌ان گفت: زلنسکی آماده گفت‌وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین همتای روس خود است، اما در این مذاکرات هیچ سازشی با موضع روسیه نخواهد کرد.

«ایگور ژوکوا» گفت: اگرچه مذاکرات بین وزرای خارجه اوکراین و روسیه که روز پنجشنبه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد، هیچ پیشرفت مهمی را به همراه نداشت، اوکراین از ابتدا هم چندان خوشبین نبود.

او در اشاره به پوتین افزود: این واقعاً چیز خوبی است که آن‌ها ملاقات کردند، اما متأسفانه می‌توان گفت که وزیر امور خارجه روسیه تصمیم نهایی را نمی‌گیرد. تصمیم نهایی برای توقف جنگ، برقراری آتش‌بس، خروج نیرو‌ها تنها توسط یک نفر گرفته می‌شود. زلنسکی آماده گفتگو و راه حل دیپلماتیک است، اما چنین چیزی را از شخص رئیس‌جمهور روسیه یا دستیارانش نشنیده است.

معاون رئیس دفتر زلنسکی در ادامه ضمن بیان این که «اوکراین برای اعلام بی‌طرفی در صورتی که بلوک ناتو فعلا آماده پذیرش این کشور نباشد، آماده است»، افزود: اما در عین حال ما به ضمانت‌های امنیتی محکم برای اوکراین نیاز داریم تا این جنگ‌های وحشتناک در آینده تکرار نشود.

این مقام اوکراینی همچنین اظهار داشت کی‌یف می‌خواهد با پوتین و همسایگانش برای ایجاد سیستمی که آن را «سیستم امنیتی تجدید شده اروپا» خواند، همکاری کند.

۲ سال پیش
تایلند: گردشگران روسی با مشکل بازگشت به کشور خود مواجه هستند

نیویورک تایمز: رئیس انجمن گردشگران تایلند گفت: لغو پرواز‌های ناشی از جنگ در اوکراین باعث شده است تا گردشگران روسی به طور موقت در تایلند گرفتار شوند. آن‌ها به دنبال راه‌های جایگزین برای بازگشت به خانه هستند.

مقامات تایلند اعلام کردند که در مجموع بیش از ۷ هزار مسافر روسی با مشکل مواجه هستند. بسیاری از این افراد هزینه سفر خود را از قبل پرداخت کرده اند و بیشتر آن‌ها پول نقد آورده اند. سقوط روبل و تعلیق ویزا و مسترکارت پرداخت‌ها را با مشکل مواجه کرده، اما مسافرانی که پول نقد به همراه دارند به مشکلی برنخورده اند.

۲ سال پیش

نیویورک تایمز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نگران است تشدید کمپین تبلیغاتی روسیه که کشورش (اوکراین) را به داشتن سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کند، مقدمه‌ای برای استفاده مسکو از سلاح‌های کشتار جمعی ممنوعه باشد.

او در یک سخنرانی گفت: «این مرا واقعاً نگران می‌کند، زیرا ما بار‌ها متقاعد شده‌ایم: اگر می‌خواهید برنامه‌های روسیه را بدانید، ببینید روسیه دیگران را به چه چیزی متهم می‌کند.»

۲ سال پیش
موافقت پوتین با جذب داوطلبان خارجی برای اعزام به اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه شورای امنیت ملی گفت: «اگر افرادی را می‌بینید که می‌خواهند - به طور داوطلبانه، نه برای پول - بیایند و به مردم ساکن در دونباس کمک کنند - خوب، باید با آن‌ها همکاری کنید و به آن‌ها کمک کنید تا به منطقه جنگی بروند.»

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه بیان کرد: «افراد زیادی هستند که مایل به کمک به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در عملیات ویژه هستند؛ بیش از ۱۶ هزار نفر که بسیاری از آن‌ها از خاورمیانه آمده اند.»

پوتین همچنین با ایده وزیر دفاع روسیه مبنی بر انتقال سلاح‌های ساخت غرب که در اوکراین توقیف شده اند به نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک موافقت کرد.

۲ سال پیش
غول انرژی نروژی تجارت نفت روسیه را متوقف کرد

آندرس اوپدال، مدیرعامل شرکت انرژی نروژی اکوینور، به عنوان بخشی از طرح پایان دادن به فعالیت‌های خود در روسیه، تجارت نفت با مسکو را متوقف کرد.

مدیرعامل این شرکت گفت: زمانی که گفتیم روند خروج از پروژه‌های روسی را آغاز کردیم، از همان تاریخ تجارت نفت روسیه را نیز متوقف کردیم.

اوپدال با این حال تاکید کرد که قطع وابستگی اروپا به روسیه «دشوار» خواهد بود و به سرمایه گذاری بیشتر در سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های تجدید پذیر مانند خورشید، باد و هیدروژن نیاز دارد.

۲ سال پیش
بیانیه اجلاس سران اروپا در ورسای درباره اوکراین

در بیانیه اجلاس سران اروپا در ورسای آمده است:
• ما متعهد به ارائه پشتیبانی برای بازسازی اوکراین دموکراتیک پس از توقف حمله روسیه هستیم.
• اتحادیه اروپا به همبستگی و حمایت خود از همه پناهندگان اوکراینی و کشور‌های میزبان آن‌ها ادامه خواهد داد.
• ما خواستار ایمنی و امنیت فوری تاسیسات هسته‌ای اوکراین با کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم.
• ما می‌خواهیم اطمینان حاصل شود که کمک‌ها به قربانیان و افراد آواره در اوکراین می‌رسد و به کسانی که مایل به ترک هستند اجازه عبور امن داده می‌شود.
• ما از شورای اروپا می‌خواهیم که بدون تاخیر نظر خود را در مورد درخواست اوکراین، مولداوی و گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام کند.

۲ سال پیش
دیدار پوتین با اعضای شورای امنیت ملی

رویترز/ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شورای امنیت ملی روسیه دیدار می‌کند.

رویترز همچنین به نقل از پوتین اعلام کرد: باید از داوطلبانی که می خواهند در کنار ما بجنگند استقبال کنیم و به آنها کمک کنیم تا به مناطق جنگی برسند.

۲ سال پیش
تمدید ممنوعیت پرواز‌ها به فرودگاه‌های جنوب و مرکز روسیه تا ۲۰ مارس

سازمان هوانوردی روسیه امروز جمعه از تمدید محدودیت‌های موقت اعمال شده برای پرواز هواپیما‌ها به فرودگاه‌های جنوب و مرکز روسیه تا ۲۰ مارس خبر داد.

در بیانیه سازمان هوانوردی روسیه آمده است: ممنوعیت موقت پرواز‌ها به فرودگاه‌های جنوب و مرکز روسیه تا ساعت ۰۳:۴۵ به وقت مسکو در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ تمدید شد. پرواز به فرودگاه‌های آناپا، بلگورود، بریانسک، ورونژ به طور موقت ممنوع است.

۲ سال پیش
رئیس جمهور بلاروس وارد مسکو شد

رسانه های بلاروس امروز جمعه از ورود الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و هیئت همراه در یک سفر رسمی از پیش تعیین شده به روسیه خبر دادند.

خبرگزاری بلاروس "بلتا" گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو در یک سفر کاری به روسیه رفته است و در آنجا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

این خبرگزاری افزود: رهبران کشورها در مورد آخرین مسائل جهانی به ویژه بحران اوکراین و روابط دو جانبه و توسعه همکاری های صنفی و اقتصادی تحت فشار تحریم ها گفتگو خواهند کرد.

۲ سال پیش
مجارستان: اروپا نفت و گاز روسیه را تحریم نمی‌کند

الجزیره/ نخست وزیر مجارستان در حاشیه نشست سران اروپا در ورسای گفت: اتحادیه اروپا صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم نخواهد کرد.

۲ سال پیش
مسکو: هدف غرب از تحریم‌ها اعمال محدودیت و فشار بر روسیه و مردم آن است

به گزارش شبکه روسیا الیوم، الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هدف از سیاست تحریم‌های غرب علیه روسیه، اعمال فشار و محدودیت علیه این کشور و مردم آن و جلوگیری از حضور اقتصادی روسیه در جهان است.

پانکین در مصاحبه با روزنامه روسی (ایزوستیا) اعلام کرد مهم‌ترین مسئله این است که در پسِ این سخنان هدف مشخصی وجود دارد و آن اعمال فشار و خفقان بر مردم، کشور روسیه، نخبگان و افرادی است که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند.

در همین حال یک تحلیل‌گر سیاسی روسی به شبکه روسیا الیوم گفت: غرب در تلاش است تا از طریق اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در میان مردم این کشور وحشت و نگرانی ایجاد کند.

۲ سال پیش
اوکراین دیگر سوخت هسته‌ای روسیه را تامین نمی‌کند

خبرگزاری اسپوتنیک در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: شرکت انرگواتم (Energoatom) اوکراین روز جمعه اعلام کرد اوکراین دیگر سوخت هسته‌ای روسیه را تامین نخواهد کرد.

۲ سال پیش
پکن پیشنهاد کمک برای برقراری صلح را تکرار کرد

لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین با اشاره به  وضعیت کنونی اوکراین پیشنهاد کمک پکن برای برقراری مجدد صلح را ارائه کرد. او در عین حال از انتقاد آشکار از روسیه خودداری کرد.

۲ سال پیش
فرانسه: اروپا نمی‌تواند واردات نفت و گاز از روسیه را به طور کامل تحریم کند

وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند همانند آمریکا، واردات نفت و گاز از روسیه را به صورت کامل تحریم کنند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه/ باربارا پمپیلی که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد در سفر به نیویورک گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت وضع آمریکا را نمی‌توان با اروپا مقایسه کرد و قصد ندارد از ما (اروپا) بخواهد همان تصمیم را بگیریم.

۲ سال پیش
وزیر خارجه آلمان خواستار خویشتنداری در خصوص تحریم‌های روسیه شد

وزیر خارجه آلمان خواستار خویشتنداری در موضوع تحریم‌ها علیه روسیه و واردات نفت و گاز از این کشور شد.

روسیا الیوم/ آنالنا بربوک ضمن اعلام این مطلب خواستار خودداری از اعمال فشار بر اتحادیه اروپا برای اتخاذ تصمیماتی شد که توانایی اجرای آن‌ها را ندارد.

او اعلام کرد اعمال تحریم‌هایی که کشور‌های اتحادیه اروپا از اجرای آن‌ها ناتوان هستند و ناچار به لغو آن‌ها خواهند شد، هیچ فایده‌ای ندارد.

۲ سال پیش
دونتسک: توپخانه اوکراین مناطق پرجمعیت را با ده ها موشک هدف قرار داد

مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش بس و تثبیت اوضاع در جنوب شرق اوکراین امروز جمعه اعلام کرد که توپخانه اوکراین منطقه گورلووکا را با ده‌ها موشک بمباران کرد.

مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش بس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های اوکراینی ۴۰ موشک Grad-۲۱ را به سمت شهر گورلووکا شلیک کردند.

بر اساس این بیانیه، «نیرو‌های اوکراینی چندین موشک زمین به زمین را که مناطق مسکونی در منطقه آزوریانوفکا را هدف قرار داده بودند، بدون تلفات بمباران کردند».

۲ سال پیش
روسیه صادرات غلات به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ممنوع کرد

کمیته فرعی گمرک روسیه از تصویب ممنوعیت موقت صادرات غلات از فدراسیون روسیه به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت توسعه اقتصادی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته فرعی گمرک روسیه تصمیم ممنوعیت موقت صادرات غلات از فدراسیون روسیه به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تصویب کرده است.

بر اساس این بیانیه، این ممنوعیت تا ۳۱ اوت ۲۰۲۲ در مورد صادرات گندم و چاودار، جو و ذرت لازم الاجرا خواهد بود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: بیش از ۳۲۰۰ تأسیسات زیربنایی نظامی در اوکراین را منهدم کرده‌ایم

الجزیره/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی ۱۰۷ تأسیسات نظامی اوکراین از جمله ۱۴ انبار مهمات را منهدم کرده است.

امروز جمعه، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: از آغاز عملیات نظامی، در مجموع ۳۲۱۳ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شده است که شامل ۹۸ هواپیما، ۱۱۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۰۴۱ تانک و خودروی زرهی، ۱۱۳ موشک انداز، ۳۸۹ توپ و خمپاره صحرایی و ۸۴۳ خودروی ویژه نظامی بوده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیروهای این کشور یک حمله با دقت بالا و دوربرد را به دو فرودگاه نظامی در شهر لوتسک و ایوانوفرانکیفسک در اوکراین انجام داده و فعالیت آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه تأیید کرد که نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک اوایل امروز کنترل شهر ولنوواخا - از توابع دونتسک- را به دست گرفتند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه گفت: گروهی از نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک شهر ولنوواخا را آزاد کردند. شهرک‌های اولگینکا، ولیکو-آنادول، زلنی گای نیز تحت کنترل قرار گرفتند. پیشروی در عمق تا ۶ کیلومتر بود.

۲ سال پیش
ژاپن سه بانک بلاروس را تحریم می‌کند

چند روز پس از آنکه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه مینسک را به علت حمایت بلاروس از عملیات روسیه علیه اوکراین تشدید کند، دولت توکیو نیز روز پنجشنبه اعلام کرد ژاپن دارایی‌های سه بانک بلاروس را مسدود خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد سه بانکی که توکیو تحریم خواهد کرد و دارایی‌های آن‌ها مسدود خواهد شد، عبارتند از بلاگروپروم بانک (Belagroprombank)، دابرابت بانک (Bank Dabrabyt) و بانک توسعه جمهوری بلاروس.

۲ سال پیش
تلاش کشورهای گروه هفت برای تعدیل قیمت‌ها

G۷ روز پنجشنبه از کشور‌های بزرگ تولید کننده انرژی خواست برای کاهش تاثیر عملیات نظامی روسیه در اوکراین بر قیمت ها، تولید و تحویل را افزایش دهند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: بایدن تدابیر جدیدی علیه روسیه اعلام می‌کند

الجزیره/ کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تدابیری را برای ادامه پاسخگویی روسیه به خاطر جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو فرد آگاه اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه پایان یافتن روابط تجاری عادی با روسیه را بر سر تهاجم این کشور به اوکراین خواستار خواهد شد که این اقدام راه را برای تعرفه های فزاینده بر واردات از روسیه هموار خواهد کرد.
۲ سال پیش
روسیه از آمریکا خواست مانع "فعالیتهای افراطی" پلتفرم فیس بوک شود

سفارت روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست تا مقابل "فعالیتهای افراطی" مالکان پلتفرم فیس بوک بایستد.

روز گذشته مدیران پلتفرم فیس بوک به کاربران فیس بوک و اینستاگرام اجازه داده اند تا در چارچوب مقابله با حمله نظامی روسیه به اوکراین پستهایی که حاوی مطالب خشونت آمیز علیه روسیه و نیروهای نظامی این کشور است را منتشر کنند.

سفارت روسیه در آمریکا در این باره در بیانیه ای اعلام کرد: سیاستهای تهاجمی و جنایتکارانه پلتفرم فیس بوک موجب اشاعه نفرت و خصومت نسبت به نظامیان روس می شود؛ این اقدام بسیار ظالمانه است.

۲ سال پیش
آژانس بین المللی انرژی اتمی: اوکراین هیچ دسترسی به نیروگاه هسته ای چرنوبیل ندارد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی راه های ارتباطی اوکراین با نیروگاه اتمی چرنوبیل قطع شده و این کشور دیگر هیچ ارتباطی با این نیروگاه ندارد.

روز گذشته مقامات اوکراین به ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتند که توربین های اضطراری در حال تامین برق این نیروگاه هسته ای هستند اما هیچ یک از مقامات این کشور در حال حاضر دسترسی به این پایگاه اتمی ندارد.

۲ سال پیش
مسکو کشته شدن یکی از فرماندهان کشورش در جنگ اوکراین را تایید کرد

دولت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: آندری سوخووتسکی، یکی از فرماندهان نیروهای نظامی کشور در اواخر فوریه زمان جنگ با اوکراین کشته شده است.

در این بیانیه آمده است: سوخووتسکی، معاون فرمانده ارتش 41 تسلیحات ترکیبی در 28 فوریه سال جاری هنگام انجام یک ماموریت جنگی در جریان یک عملیات نظامی در اوکراین کشته شد.

۲ سال پیش
حمایت چین از روسیه در مورد نظریه وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه پکن در یک نشست توجیهی گفت: واشنگتن باید بازرسی از آزمایشگاه های تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین را بپذیرد.

ژائو از ادعاهای سخنگوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین دفاع کرد و از واشنگتن خواست به بازرسان بین المللی اجازه دسترسی به این آزمایشگاه ها را بدهد.

۲ سال پیش
نخست وزیر چین: اوضاع اوکراین نگران کننده است

لی کچیانگ، نخست وزیر چین گفت: حمایت از روسیه و اوکراین در مذاکرات آتش بس بسیار مهم است چراکه اوضاع اوکراین بسیار نگران کننده است.

وی در مورد اینکه آیا چین حاضر است در تمام اقدامات روسیه علیه اوکراین از دولت مسکو حمایت کند و در زمانی که تحریمها علیه روسیه تشدید شده با این کشور همراهی کند هیچ پاسخی نداد.

 

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه امروز را آتش بس اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام آتش بس در روز جمعه گفت که گذرگاه های امن برای خروج شهروندان اوکراینی از پنج شهر را باز می کند.

میخائیل میزینتسف، رییس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفت: مردم می توانند به روسیه یا سایر شهرهای اوکراین بروند.

کی یف، سومی، خارکف، ماریوپل و چرنیهف پنج شهری هستند که روسیه اعلام کرده شهروندان اوکراینی می توانند از طریق گذرگاه های امن از آنها خارج شوند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه انگلیس: غرب باید به کشورهایی که به انرژی روسیه وابسته هستند کمک کند

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس گفت: اروپا به شدت به انرژی روسیه وابسته است و این یک منبع درآمد حیاتی برای ولادیمیر پوتین است.

تراس در ادامه تاکید کرد: این وابستگی باید تمام شود. ما باید با شرکای خود در گروه 7 همکاری کنیم تا یک بار برای همیشه این وابستگی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: ما باید ببینیم چگونه می توانیم به کشورهای وابسته به انرژی روسیه کمک کنیم تا این وابستگی خود را در طول مدت زمان کوتاهی به حداقل برسانند.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا با درخواست اوکراین برای پیوستن به این اتحادیه مخالفت کرد

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود اقدامات روسیه علیه اوکراین و بمباران مناطق مختلف در این کشور را به شدت محکوم کردند؛ آنها همچنین با درخواست فوری ولودیمیر زلنسکی برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند فعلاً در مورد دامنه تحریم های این اتحادیه علیه دولت مسکو با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

۲ سال پیش
مجلس آمریکا با پیشنهاد بودجه دولت بایدن برای کمک مالی به اوکراین موافقت کرد

نمایندگان مجلس آمریکا با تخصیص 13.6 میلیارد دلار کمک مالی به دولت اوکراین برای مقابله با حملات نظامی روسیه موافقت کردند.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس آمریکا و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواه مجلس هر دو بر سر تخصیص این بودجه به توافق رسیدند.

شومر در این باره گفت: ما به وعده های خود برای تامین مالی، مهمات و تجهیزات نظامی و نیز کمکهای بشردوستانه به اوکراین عمل میکنیم.

۲ سال پیش
توئیتر و فیس بوک پیام سفارت روسیه در انگلیس را حذف کردند

توئیتر و فیس بوک پیام سفارت روسیه در انگلیس درباره حادثه حمله به بیمارستان کودکان در ماریوپول را به دلیل نقض آشکار قوانین در برابر انکار خشونت از روی پلتفرم های خود حذف کردند.

یکی از مقامات ارشد توئیتر در این باره گفت: ما علیه توئیتهای شما اقدامات اجرایی جدی انجام دادیم، زیرا آنها قوانین توئیتر را نقض کردند.

۲ سال پیش
توصیه سازمان بهداشت جهانی به مقامات اوکراین برای حفظ جان شهروندان این کشور

سازمان بهداشت جهانی به مقامات اوکراین توصیه کرده است پاتوژنهای خطرناک را که در آزمایشگاه های این کشور نگهداری می شود نابود کند تا از این طریق جلوی نشت احتمالی آن و گسترش هر گونه بیماری در جامعه گرفته شود.

کارشناسان امنیت زیستی می گویند که حرکت نیروهای روسیه به اوکراین وبمباران شهرهای مختلف خطر فرار پاتوژنهای بیماری زا را افزایش داده است.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر خطر در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، صدای آژیر خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به گوش می‌رسد.

۲ سال پیش
آمریکا در کار آزمایشگاه‌های زیستی در اوکراین مشارکت داشت

به گزارش ریانووستی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در کار آزمایشگاه‌های زیستی در اوکراین مشارکت داشت، اما مشارکت فراتر از کمک‌های امنیتی گاه‌به‌گاه نبود.

۲ سال پیش
جلسه شورای امنیت درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد: درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی «فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی» آمریکا در اوکراین را داده‌ایم.

خبرگزاری آرتی نوشت، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه روز جمعه تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره ادعا‌های مسکو درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بحث کند.

۲ سال پیش
پراکندگی کاروان نظامی روسیه در شمال غرب کی‌یف در تصاویر ماهواره‌ای

شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای «ماکسار» اعلام کرد، کاروان نظامی روسیه در شمال غرب کی‌یف تا حد زیادی پراکنده و مستقر شده است.

این شرکت ماهواره‌ای همچنین اعلام کرد تصاویر، یگان‌های زرهی روسیه را نشان می‌دهند که در داخل و از میان شهر‌های نزدیک فرودگاه «آنتونوف» مانور می‌دهند.

۲ سال پیش
تشکیل جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل امروز، جمعه به درخواست روسیه تشکیل جلسه می‌دهد.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، اندی استون، سخنگوی «شرکت متا» گفت که متا به طور موقت ممنوعیت تحریک به خشونت علیه ارتش روسیه و نه علیه غیرنظامیان روسی را لغو کرده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، فیسبوک و اینستاگرام به طور موقت محتوایی را که خواستار خشونت علیه سربازان روسی در برخی کشور‌ها در چارچوب تهاجم به اوکراین است، مجاز می‌کنند.

متا پلتفرمز (Meta Platforms) با نام تجاری «متا»، شرکت خوشه‌ای تکنولوژی آمریکایی مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا است.

متا در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد.

این شرکت تا قبل از سال ۲۰۲۱ با نام شرکت فیس‌بوک (Facebook) فعالیت می‌کرد.

۲ سال پیش
مشاور زلنسکی: خواستار آتش‌بس، خروج نیرو‌های روسیه و بازگشت به قبل از ۲۴ فوریه گذشته هستیم

مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره مدعی شد:

  • انتظار داریم خیلی زود با روس‌ها به توافق برسیم.
  • دور اول مذاکرات به دلیل ارزیابی اشتباه روسیه در مورد وضعیت اوکراین با شکست مواجه شد.
  • هیئت مذاکره کننده ما با روسیه خواستار حفاظت از زمین‌های ما و غرامت برای تخریب زیرساخت‌ها شد.
  • روسیه دریافته است که گفت‌وگو باید بین دو طرف باشد و اوکراین یک طرف آن است.
  • پیشنهاد رصد هوایی و نصب دوربین‌ها برای شناسایی مسئول نقض کریدور‌های بشردوستانه را دادیم.
  • ما خواستار آتش‌بس، خروج نیرو‌های روسیه و بازگشت به قبل از ۲۴ فوریه گذشته هستیم.
  • روس‌ها کریدور‌های بشردوستانه را در بسیاری از مناطق هدف قرار می‌دهند تا پیشرفت‌های میدانی داشته باشند.
  • ناتو مسئولیت خود را در قبال جنگ بر عهده نمی‌گیرد و طوری رفتار می‌کند که انگار به او مربوط نیست.
  • سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل اتفاقاتی که در اوکراین می‌افتد بیکار ایستاده‌اند.
  • اگر شکست بخوریم، بمب‌های روسیه بر شهر‌های اروپایی فرود می‌آید و اشتهای پوتین قطع نمی‌شود.
  • در صورت توقف حمایت نظامی از ما، صحنه‌های کشتار کودکان و زنان در تلویزیون پخش می‌شود.
۲ سال پیش

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: تصمیم درباره راه‌حل مذاکره باید به زلنسکی واگذار شود نه این‌که از بیرون تحمیل شود.

۲ سال پیش
مقام صهیونیست: بنت آماده میزبانی مذاکرات صلح بین پوتین و زلنسکی است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم آماده میزبانی مذاکرات صلح بین پوتین و زلنسکی در قدس اشغالی است.

به گفته این مقام صهیونیست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد میانجیگری بین روسیه و اوکراین بسیار محتاط است.

۲ سال پیش
زلنسکی: رأکتور‌های هسته‌ای ما برای اهداف علمی استفاده می‌شوند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

اتوبوس‌های کمک‌های بشردوستانه زیادی به «ماریوپل» فرستاده‌ایم.

روسیه در تلاش است تا شهر «ماریوپل» را تحت سلطه خود درآورد و عزم مردم آن را بشکند.

تبلیغات روسیه می‌خواهد اطلاعات غلط را به شهروندان ما منتقل کند.

مسکو مدعی است که می‌خواهیم توان هسته‌ای خود را بازیابی کنیم و این ممکن است مقدمه‌ای برای استفاده از بمب‌های هسته‌ای باشد.

ما رأکتور‌های هسته‌ای صلح آمیز داریم که برای اهداف علمی استفاده می‌شوند.

امروز تصمیم‌های زیادی را امضا کردم که به بسیاری از افسران و سربازان افتخار می‌کند.

۲ سال پیش
فیسبوک و اینستاگرام ترویج خشونت علیه سربازان روسی را مجاز دانستند

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیسبوک و اینستاگرام به طور موقت محتوایی را که خواستار خشونت علیه سربازان روسی در برخی کشور‌ها در چارچوب تهاجم به اوکراین است، مجاز می‌کنند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی به وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد قطر متحد اصلی واشنگتن در غیر از ناتو است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزیر دفاع اوکراین مدعی شد: ارتش ما قادر است جلوی پیشروی دشمن را بگیرد و کسانی که واجد شرایط جنگ باشند به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شوند.

وزیر دفاع اوکراین گفت: نهاد‌های بین‌المللی پس از پیروزی همه چیز لازم را برای بازسازی اوکراین فراهم خواهند کرد.

۲ سال پیش

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد شهر چرنیهیو در اوکراین اکنون محاصره شده است.

پیش از این نیز مسئول بلند پایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شده بود: نیرو‌های روسیه پیشروی‌هایی را از ناحیه شمال غربی و شرق به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین محقق کرده‌اند. این نیرو‌ها شهر «چرنیهیف» را کاملاً محاصره کرده‌اند‌.

 
۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دالان‌های بشردوستانه ایمن هر روز از ساعت ۱۰ صبح برای تخلیه غیرنظامیان از اوکراین به سمت روسیه باز می‌شود. از زمان آغاز عملیات نظامی حدود ۳ هزار تأسیسات نظامی اوکراین را منهدم کرده‌ایم.

۲ سال پیش

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: با همتای بلغارستانی خود درباره واکنش متحد ناتو علیه روسیه و تعهد ما به کمک به اوکراین صحبت کردم.

۲ سال پیش
دستیار وزیر خارجه آمریکا: تنها پایان مناسب این جنگ، شکست نیرو‌های روسیه است

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • پوتین پس از جنگ وحشیانه‌ای که بدون دلیل به راه انداخت، باید با شکست استراتژیک مواجه شود.
  • آنچه برای ما مهم است رسیدن به آتش‌بس در اوکراین و خروج نیرو‌های روسی است.
  • می‌خواهیم سود پوتین از نفت روسیه را کاهش دهیم تا او مجبور شود جنگ خود را متوقف کند.
  • اتحادی که ما علیه روسیه در سراسر جهان ایجاد کردیم، متحد باقی مانده است.
  • تنها پایان مناسب این جنگ، شکست نیرو‌های روسیه است.
  • توانایی ارتش روسیه برای پیشروی در حال تزلزل است.
  • مردم روسیه در نتیجه این جنگ با مشکلات بزرگی روبه‌رو هستند.
  • واشنگتن و متحدانش سلاح‌هایی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند که به مقابله با تهاجم روسیه کمک می‌کند.
۲ سال پیش

رویترز به نقل از منابع روسی دعی شد، چین از تأمین قطعات یدکی هواپیما به خطوط هوایی روسیه خودداری کرد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه انگلیس: باید به وابستگی استراتژیک به منابع انرژی روسیه پایان دهیم

به گزارش الجزیره، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت:

  • باید به وابستگی استراتژیک به منابع انرژی روسیه پایان دهیم.
  • ما به نیاز به کمک به کشور‌هایی که به انرژی روسیه وابسته هستند پایبند خواهیم بود.
  • ما باید قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنیم و ما در بریتانیا نیز هزینه‌های دفاعی خود را تقویت کرده‌ایم.
  • ما باید هر کاری که می‌توانیم برای مقابله با چالش‌های حال و آینده انجام دهیم.
  • ما باید از کشور‌های ناتو و سایرین حمایت کنیم و ساختار امنیتی ما باید با این دوران سازگار باشد.
  • از چین می‌خواهیم سخنان و موضع خود را در مورد امنیت و تهاجم روسیه به اوکراین جامه عمل تبدیل کند.
۲ سال پیش
آمریکا: روس‌ها می‌توانند طی ۲ هفته آینده کی‌یف را محاصره کنند

خبرگزاری ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد:

  • نیرو‌های روسیه می‌توانند طی ۲ هفته آینده پایتخت اوکراین را محاصره کنند.
  • ممکن است ۴ تا ۶ هفته طول بکشد تا نیرو‌های روسی کنترل کی‌یف را به دست گیرند.
  • روس‌ها قدرت بسیار بالایی دارند، اما از آن به طور مؤثر یا هماهنگ استفاده نمی‌کنند.
  • تخمین می‌زنیم روسیه حدود ۲۰ جنگنده و ۲۵ هلی‌کوپتر را از دست داده است.
۲ سال پیش
پنتاگون: روس‌ها شروع به سازگاری و غلبه بر برخی چالش‌ها کردند

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد:

  • طی ساعات گذشته، روس‌ها شروع به سازگاری و غلبه بر برخی چالش‌ها کردند.
  • ما در تلاش هستیم تا سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته‌تری نسبت به موشک‌های شانه‌ای به اوکراین ارائه دهیم.
  • هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیرو‌های کمکی بیشتری از داخل روسیه برای جنگ در اوکراین بسیج شوند.
  • روس‌ها هماهنگی بین نیرو‌های هوایی و زمینی خود در اوکراین را بهبود نداده‌اند.
  • نیرو‌های روسیه در بیش از یک محور به سمت خارکیف در حال پیشروی هستند، جایی که درگیری شدید در آن جریان دارد.
۲ سال پیش
«برگر کینگ» فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری فایننشال تایمز، «برگر کینگ» فعالیت خود را در بیش از ۸۰۰ شعبه در روسیه متوقف کرد.

۲ سال پیش
توقف فعالیت‌های تجاری «والت دیزنی» در روسیه

خبرگزاری ان‌بی‌سی آمریکا گزارش داد شرکت «والت دیزنی» تمام فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزیر دفاع اوکراین مدعی شد: هیچ‌کس در جهان انتظار مقاومت ما را نداشت و ما از موقعیت دفاع به انجام ضدحمله رفتیم.

وزیر دفاع اوکراین گفت: اولویت اکنون باز کردن کریدور‌های بشردوستانه و تخلیه ساکنان از شهر‌هایی است که در معرض حملات شدید قرار دارند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: پوتین هرگز در جنگ علیه اوکراین پیروز نخواهد شد.

۲ سال پیش
پنتاگون: نیرو‌های روسیه «چرنیهیف» را کاملاً محاصره کرده‌اند‌

مسئول بلند پایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: هیچ آزمایشگاهی برای تسلیحات بیولوژیک را نه در اوکراین و نه در هیچ جای دیگر دنیا مدیریت نمی‌کنیم.

این مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد: نیرو‌های روسیه پیشروی‌هایی را از ناحیه شمال غربی و شرق به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین محقق کرده‌اند. این نیرو‌ها شهر «چرنیهیف» را کاملاً محاصره کرده‌اند‌.

۲ سال پیش
مکرون: برخی کشور‌های اروپایی تکیه بیشتری به گاز روسیه دارند

به گزارش الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: برخی از کشور‌های اروپایی هستند که تکیه بیشتری به گاز روسیه دارند و ما باید به آن‌ها کمک کنیم تا هرچه سریعتر از این وضعیت خارج شوند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: باید بدانیم که آیا روسیه قصد دارد به اعمال فشار و استفاده از گاز به عنوان سلاح ادامه دهد یا خیر.

نشریه بلومبرگ روز گذشته گزارش داد جهش قیمت نفت‌وگاز در اروپا صنایع فولادسازی، کارخانه‌های کود و کارخانه‌های کاغذسازی را با مشکل مواجه کرده است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلاح‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین اگر حقیقت نداشت، شورای امنیت تشکیل نمی شد. شک نکنید که مدارک محکمی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
ویکتوریا نولاند تلویحا اعتراف کرد. الان تو خود آمریکا جر و بحث پیش اومده. قبلا سر ان.آی.اچ و فائوچی و حالا سر قراردادهای پنتاگون با اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
دوگانه ها و ادعاهای حقوق بشری:
فیسبوک و اینستاگرام ترویج خشونت علیه سربازان روسی را مجاز دانستند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی برا خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
نرفتی دکتر؟
دس دس نکن‌،برو یه سری،
کامت هات شده جهاد تبیین....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اگر فقط آمریکا سلاح بیولوژیک بسازد خوبه کشورهای غرب وشرق اکثرا دارند طراحی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۲۱:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بسمه تعالی،عراق به بهانه‌ی بمب شیمیایی اشغال و صدام اعدام شد، حالا آمریکا و اوکراین آزمایشگاه ساخت بمب های شیمیایی و میکروبی در اوکراین داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
امید دارم به کل اروپا حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جناب پوتین فرمودند هر کی افتخاری میخواد براشون بجنگه بیان میدان ، حالا شماهایی که میگین درود بر پوتین بسم الله ، عازم شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
واقعا نگران کننده هست جنگ در اروپا !
چون الان آقازاده ها و اختلاسگران و زمینخواران و خونمردم توی شیشه کنان هم مجبور میشن برگردن ایران هم تحصیلات و خوشگذرونی خانواده هاشون ناقص میمونه هم میان دوباره مارو بدبخت میکنن و مال و اموال ناچیز ملت رو بالا میکشن باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
این حق وتو مزخرف دستشون هست، هرچی بر علیه اونهاست وتو میکنن میخواد هر کدوم از این ۶ تا کشور باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
درود برپوتین و ارتش قهرمان روسیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
باید ما هم اقدامات ضد این سلاح ها را در صدر قرار دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
واکسن بیولوژیکی نزنید
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۱۳:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا بار اولش نیست که از سلاح میکوبی استفاده میکنه درواقع آمریکا از هر حقه کثیفی استفاده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
وجود سلاح میکروبی در اوکراین دروغی هست که پوتین برای توجیه حمله و جنایاتش در اوکراین به راه انداخته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
كرونا را همين آمركايها ساخته - غرب ليس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
غربگداها لطفا لال شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
کلا مغزتون اجاره دادی به غربیا...مثل اینکه باورت شده که همه گناهکاران الا غرب و آمریکا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دیگه از ماجرای کرونا که خیلی نگذشته که یادتون رفته باشه همه میدونن کرونا کار چین بوده در حالی که دنیا داره قربانی میده تو چین خبری نیست این نشون میده کرونا ساخت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
شرقگداها هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جالبه اروپا ، امریکا رو به تحریم بیشتر روسیه تشویق کرد حالا که دید قیمت نفت به مقدار واقعیش داره نزدیک میشه و پای تورم بالا داره به آمریکا و ژاپن هم باز میشه حسابی ترسید و از تحریم کوتاه اومد! در واقع خنجر از پشت زدن به آمریکا و ژاپن!
اگه بتونیم نفت عربستان رو در انتقالش اختلال ایجاد کنیم نفت به بیش از 200 دلار هم میرسه که قیمت واقعی نفت هست
در واقع دلیل تورم خاورمیانه و بدبختی مردم اینه که مجبورمون میکردن نفت و داراییامون بسیار کمتر از قیمت واقعیش بدیم به غرب تا توی غرب تورم نباشه یا پایین باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جنگ توی اروپا بده چون ما بچه مایه دارا عید میخوایم بریم تفریح اروپا کلی پول و دلار خرج کنیم و بچه هامون دارن اونجا خوش میگذرونن و مدرک میگیرن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
واقعا گل گفتی،لعنت بر غربگداهای داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
حقیقت رو گفتید. متاسفانه اکثر این ولخرجهای خوشگذران : فرزندان همان مسئولین غرب ستیز و ضد آمریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
آفرین، گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغرن مداوم می کشند باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بر شما...آمریکای کثیف باید تاوان پس دهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مثل اینکه، چین عامل پخش کرونا درجهان بود!!!!! ؟؟
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
تو حوصله داشتی چنین متنی نوشتی، ولی من حوصله خوندنش رو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من ورود روسیه به کیف خونین خواهد بود برای همین روسیه از قبل قصد خودشو بر پیشروی در پایتخت نذاشته شهر ها رو محاصره میکنه نون برا خورد دیگه پیدا نمیشه مجبور میشن تسلیم بشم سلاح خود را تحویل بدهنند نیرو های روسیه وارد میشوند غرب نون بهشون میرسونه و مجبور به کمک اقتصادیه اینجوری پولشو غرب میده روسیه اداره میکنه تا ببینه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بابا دنیا امید از غرب بریدن،حتی خود اکراین ک عاشقشید،تو هنوز تو خواب زمستونی 57سال پیش بسر می بری....؟؟؟خخخخخ
درود بر روسیه ک جلوی آمریکا ایستاد،بالاخره یکیجلوی این ظالم وایساد
United Arab Emirates
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
1127 ما منتظر بودیم اسمان سوریه که اس 400 مراقبشه از حمله رژیم صهیون جلوگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
میگم این که دم اکراین میزنه خودش چشماش چه رنگیه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
چشماشو نمیدونم ول روشو میدونم که...............
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
به همون خدا قسم میخورم که آمریکا و اروپا جنایتکارترین موجودات تاریخ جهان هستند،اینهمه جنایت کردن،داعش،زندان ابوقریب،اینهمه ظلم کردن بی ناموسی کردن،اینا هیچ اینا آدم نبودن،بچه هاشون رو سر میبیریدن،دخترانشون رو صدبار دست ب دست میکردن،این عیب نداره،دلتون نمیسوزه،؟؟؟دلتون ب حال اکراین جنایتکار نوزه،اونا اروپایی های خودون رو وقفشون کردن،راه رو هم یکسره براشون باز گذاشتن،دیگ کشور اکراین اجازه خروج نمیده و عده ای میمیرن،مقصر خود دولت اکراینه،برو بسوز و بمیر برای یمن که دیروز داشتن برگ درخت می پختن و میخوردن،خجالت بر ما ک مسلمونیم،بخدا قسم دیروز یه عالمه گریه کردم ازین وضع و حال،بخدا ک ما مسلمانها اگ غیرت داشته باشیم باید هروز اعتراضمون رو ب عربستان نشون بدیم،باید اینستاگرام رو تحریم کنیم،باید...اینهمه ظلم معلوم نیست،فقط ی عده آدم غربگدای نامحترم تو ایران و سایر جهان چشم دوختن ب ان جنگ،ک انگار بازیه،کدوم جنگه که ب کشور مورد جمله اجازه خروج بدن،غذا بدن،پوشاک بدن،روسیه همه اینکاراو داره انجام میده،بفهمید مقصر خود اکراین است،بعضیا هم هی میگن یادتون نره روسیه چکارمون کرد،عزیز جان اون زمان شوری سابق بود مثل زمان عراق صدام ک جنگ کرد،الان فرق کردن،حمایتمون میکنن،دولت هاشون عوض شده،لطفا بفهمیییییید،این یقه جر دادناتون رو نسبت ب روسیه،ب آمریکا جر بدید،ک از زمان قجر ایران تا ب امروز ملت ایران رو تحریم،تحقیر،تحت فشار قرار داده..بفهههههم محض رضای خدا اینقدر دنبال غرب و آمریکا نباشید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکای جنایتکار....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
پوتین،دمت گرم،
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سر ساقیت سلامت.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
روسیه روز روشن به وظیفه خودش برای حفاظت از سوریه عمل نکر دوتا شهید دادیم از پی اون بعد تو میگی شوروی چه شوروی چه تزار ها هردو کشورگشا بودند خصلتی که طی دو فرمانروا تغییر نکنه در وجود اون ملت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اگه یادتون رفته یه سرچ کنید (قرادادهایی که زمان احمدی نژاد علیه ایران در سازمان ملل) ببین نه شوروی ونه تزارها، همین روسیه امروزی تو چندتاقرارداد علیه ایران در سازمان ملل رای داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
پس به خاطر این آزمایشگاه های لعنتی ست که تو سال ۲۰۱۴ اوباما پیش بینی میکنه ۵سال دیگه یه بیماری تنفسی همه گیر در جهان شیوع میکنه .الانم بیل گیتس آمریکایی دوباره پیش بینی کرده کرونا تموم میشه و یه بیماری مرگبار جدید قراره بیاد .لعنت به همشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر آمریکا،بخدا از همون اول آمریکا حمایت از اکراین میکرد،واس اینک دست روس ها ب این آزمایشگا نرسه،حالا ببین از امروز ک ثابت بشه بهش،دوبره خودشو میکشه واس اکراین؟؟؟؟خیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یک کمدین چطور کشور خود را به گند کشید و کل دنیا را مضحکه جوگیریها و سخنان پوچ خود کرده,
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یک کمدین چطور کشور خود را به گند کشید و کل دنیا را مضحکه جوگیریها و سخنان پوچ خود کرده,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یک کمدین یا یک کمونیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی را باید اعدام کرد پوتین را هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
تو مشکلت با پوتین چیه،اصلا دقت کردم،ک تمام غربگداها با پوتین مشکل دارن،حتی خود غربیها،چ در خارج ،چ در ایران،مرگ بر غربگداهای مستعمره انگلیس،آمریکاو خویشانشون..درورد بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم آماده میزبانی مذاکرات صلح بین پوتین و زلنسکی در قدس اشغالی است.
با شهادت دو سپاهی مدافع حرم باید فضا را برای اسرائیل چنان نا امن کرد که فرصت کره کرفتن آنان از جنگ اکراین گرفته شود و اجازه داده نشود تا وجهه کریه کودک کش خود را صلح طلب نشان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا همچون خر در گِل گیر کردند. زلنسکی هم یا کشته شده یا تو سوراخ موش مخفی.
مردم آمریکا و اروپا هم با تظاهرات خواستار این شدند که کشورشان در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشد و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند. قیمت سوخت هم که نگفتتی افزایش یافته. اروپا هم در در بحران فرو رفته‌ .
درود بر پوتین . شیر مادرت حلالت باد . بکوب که خوب میکوبی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
واقعا ازینک پوتین داره روی این پیر فرتوت بایدن رو ب زمین می ماله خوشم میاد،انشاءالله ک بصلح هم برسند با اکراین کثیف یهود نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا جنایکاره و روسیه هم پیروز جنگ اوکراین میشه بعد چی گیر ما میاد؟؟ هرکشوری فقط باید به فکر مردم و منافع خودش باشه..نه آمریکا به درد ما میخوره و نه روسیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
کارشناسان امنیت زیستی می گویند که حرکت نیروهای روسیه به اوکراین وبمباران شهرهای مختلف خطر فرار پاتوژنهای بیماری زا را افزایش داده است.
با این حساب کرونا را آمریکا ساخت یا چین ؟
هیچ دقت کردید از تشابه حروف کرونا و اکراین !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
با حرفتون موافقم ولی کرونا چه شباهتی به اوکراین داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
قشنگ روسیه رو تبلیغ میکنیدااا...از فیلمو عکسای کشتار زن و یچه بدست روسیه رو هم بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خیلی دلت برای چشم آبی ها میسوزه؟؟!!!!!!! آیا مردم سوریه ،فلسطین، افغانستان، عراق ،یمن و ...... آدم نیستند؟؟؟!!!!!!!!!!!
بی منطق تر از آمریکایی ها و اروپایی ها و طرفدارانشان سراغ داری؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
میخواهید کل فیلم ها و عکس های جنایات غرب در چند دهه اخیر پاک شود ؟ قشنگ ، غرب را تطهیر می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ . . . مگر وب سایت های دیگر کم گذاشتند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
حامد آقای محترم،چرا متوجه نیستید،روزانه راه رو باز میکنن ک مردم خارج بشن،دیگ اکراینی ها نمیزارن مردم برن و بمیرن مقصر روسیه است،مقصر اون زلنسکی احمق که بخدا میبینمش هروقت حالم بد میشه،اونه ک داره ب این آتش دامن میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یه روزی سراغ شما غرب پرستا هم همین آمریکایی ها میان..فعلا دارن با رسانه زمینه سازی میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
برو ببین کی داره میشکه،برو نگا کن همه فیلمارو نگا کن،چطور اکراینی های افراطی راه خودروهای شخصی مردم رو میگیرن،تیربارونشون میکنن..برو ببین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز همه جا محکوم .چه در یمن و چه در اوکراین و هر جای دیگه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
وقف
آخرین اخبار