آقای ویس کرمی گفت: طرح کهاب به سه بخش انبارهای نفتی، ناوگان حمل و نقل و نفتکشهایی که بنزین را جا به جا میکنند و بخش جایگاهی تقسیم شده؛ مصوبه هیئت وزیران نیز در این مورد وجود دارد که مشخص کرده به چه شکل و تا چه زمانی این کار انجام شود. در حوزه جایگاهی، تعدادی از جایگاهها مجهز شدهاند و تعدادی نیز در مرحله نصب تجهیزات هستند.
او میگوید: جایگاهی که این تجهیزات را نصب کند، از حق العمل طرح کهاب نیز بهره مند میشود؛ اما در مورد میزان سرمایه گذاری و برگشت سرمایه ناشی از هزینه نصب این تجهیزات، بحثهایی وجود دارد. تجهیزات طرح کهاب گران قیمت است؛ در جایگاههایی که فروش و درآمد پایین دارند، ممکن است پاسخگو نباشد و برگشت سرمایه، سالیان زیادی زمان نیاز داشته باشد؛ اما در تعدادی از جایگاهها که فروش بالا دارند، قابل انجام است که درخواست میکنیم همکاری کنند.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: قطعا با اجرای طرح کهاب، میتوان میزان تبخیر بنزین را کاهش داد؛ این میزان، ۴۵ لیتر به ازای هر ۱۰ هزار لیتر بنزین است که با کار کارشناسی پیرامون تاثیرات سرما و گرما، جا به جایی و جوانب دیگر، مشخص شده و از قبل نیز وجود داشته است.
او درباره گلایه جایگاهداران سوخت از جریمه شدنشان از سوی تعزیرات به علت تبخیر بنزین تحت عنوان کم فروشی هم گفت: هزینه این تبخیر به جایگاهها پرداخت میشود و آنها اگر بحثی درباره جریمه شدنشان از سوی تعزیرات به علت تبخیر بنزین دارند، با ارائه مستندات مراجعه کنند تا به مشکلشان رسیدگی کنیم.
اسداله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور گفته بود، تبخیر بیش از حد استاندارد بنزین را به دادستانی کل کشور اعلام کردهایم.