طبق گفته مسئولین در صورتی که اعتبارات لازم برای دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین در سال آینده تخصیص یابد، این جاده به طور کامل دوبانده می شود.

جاده بیرجند – قاین یکی از کریدور‌های اصلی کشور است که بندر چابهار را به شمال شرق کشور متصل می‌کند.

این جاده راهبردی قرار بود از سال ۱۳۸۹ دوبانده شود، اما با گذشت یازده سال هنوز ۸۲ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر آن دوبانده شده و ۱۸ کیلومتر باقی مانده است.

قول‌هایی مبنی بر اینکه با تخصیص اعتبار در سال آینده دوبانده سازی تکمیل شود داده شده است، اما هر سال چنین وعده‌هایی داده می‌شود و عملی در کار نیست.

جاده مرگ را در یابید

یکی از رانندگان کامیون می‌گوید: جاده بیرجند – قاین را از قدیم الایام به جاده مرگ می‌شناسیم؛ همه ساله تصادف‌های زیادی در آن انجام می‌شود.

او می‌گوید: تصادف‌هایی که در این جاده رخ می‌دهد به دلیل اینکه عرض جاده کم است، عمدتا از نوع رخ به رخ است و بیشترین آسیب متوجه سرنشینان خودرو‌ها است.


بیشتر بخوانید


این راننده می‌گوید: قسمت‌های زیادی از این جاده دوبانده شده، اما هنوز هم جا‌هایی وجود دارد که خطرساز است و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

او می‌گوید: اگر این جاده درست شود، می‌توان به جرئت گفت که درصد بالایی از تصادفات در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد و مردم با خیال راحت تری مسافرت می‌کنند.

پیشرفت ۸۲ درصدی دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از طول ۱۰۰ کیلومتری جاده بیرجند - قاین ۸۲ کیلومتر دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته و ۱۸ کیلومتر دیگر آن در دست اجرا است.

او گفت: از مشکلات این طرح افزایش هزینه‌های ناشی از نرخ تورم و تاخیر در ابلاغ و تخصیص اعتبارات است.

داعی گفت: در سال ۱۴۰۰ به این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در صورت تأمین به موقع اعتبار مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ این طرح تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان نیز با اعلام اینکه تردد خودرو‌های سنگین ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در این جاده افزایش دارد بر لزوم دوبانده سازی هرچه سریع‌تر آن تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.