مراقب شیادان مجازی شب عید باشید

رئیس پلیس فتای قم درباره تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی برای خرید‌های اینترنتی شب عید هشدار داد.

سرهنگ علی موالی  گفت: امروزه خرید آنلاین از ملزومات زندگی شهروندان شده  و از طرفی شرایط کرونایی سبب افزایش چشمگیر خرید‌های اینترنتی شب عید مردم شده است.

او می گوید: اما در کنار همه فرصت‌های یک خرید آنلاین، تهدیدات و آسیب‌هایی نیز وجود و احتمال دارد شهروندان در پی بی دقتی و کم توجهی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و یا با دریافت کالا‌های تقلبی روبرو شوند.

سرهنگ موالی گفت: به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

او گفت: در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خوداری کنید.

رئیس پلیس فتای قم گفت: شهروندان در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و غیرمرتبط از شماره‌های ناشناس به‌خصوص پیامک‌های دریافتی از شماره‌های تلفن همراه، مراتب را در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار