مسئولان شهرستان بهمئی مشکلات مناطق دور افتاده رود تلخ و بنه پیر را بررسی کردند.

فرماندار شهرستان بهمئی در این سفر یک روزه، پای درد دل مردم مناطقِ محروم، سخت گذر و دور اُفتاده رود تلخ و بُنِه‌ی پیر در بخش ممبی شهرستان بهمئی نشست و در دیدار‌های چهره به چهره مسائل و مشکلات اهالی این مناطق را پیگیری کرد.

علی محمدی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های این مناطق در حوزه‌های مختلف و بیان اینکه از گذشته تاکنون برخی از جاده‌های روستایی وضعیت مناسبی ندارند و برای روستائیان مشکلات متعدد و هزینه‌های زیادی را ایجاد کرده است، گفت: مشکلات جاده‌های روستایی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای پیشرفت، توسعه، جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری جمعیت در این روستا‌ها است.

او با بیان اینکه در این دیدار بر رفع مشکلات مردم، خدمت رسانی به آنان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه، رونق کشاورزی و دامداری، کمک به تولید به همت مردم، توانمند سازی زنان و به ویژه جوانان تاکید شد، می گوید: وجود ظرفیت‌های گوناگون در این منطقه و برخورداری ازطبیعتی زیبا، بکر و با موهبت‌های الهی از ویژگی‌های این مناطق است که توجه به عمران و آبادی، ارائه خدمات عمومی و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه و پیشرفت این مناطق امری ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه‌ی راه و مسیر‌های ارتباطی، بهداشت و درمان، جهادکشاورزی، مشکلات منابع طبیعی و کشاورزی، تامین آب، برق، قطعی مکرر اینترنت و سیستم مخابراتی، از جمله مشکلات اهالی این روستا‌ها است، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده بخشی از مشکلات این مردم به زودی رفع و برای دیگر مشکلات و درخواست‌های اهالی اقدامات دراز مدت و با برنامه ریزی طولانی مدت انجام می‌شود.

گفتنی است مناطق رود تلخ و روستای بنه پیر در بخش ممبی با ۳ هزار تن جمعیت، در قالب ۶۰۰ خانوار که دورترین منطقه آن در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.