تولید ۴۰ هزار متر مربع فرش دستباف با کمک مددجویان کرمانی

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: طی ۱۱ ماهه امسال با کمک مددجویان ۴۰ هزار متر مربع بافته شده که ارزش این فرش‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه چهاردهم اسفند ماه روز کمیته امداد بود، گفت: نهاد کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام راحل تأسیس شد.

او با اشاره به اینکه رهبر انقلاب رسالت سنگینی را بر عهده کمیته امداد قرار دادند، می‌گوید: در اوایل انقلاب فقر در روستا‌ها بسیار زیاد بود؛ اما در این مسیر کمیته امداد فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است؛ تحریم‌های مختلف از ابتدای انقلاب بوده و تاکنون ادامه دارد و همین امر وظیقه ما را سخت‌تر کرده است.

صادقی با تأکید بر اینکه کمیته امداد بیشترین سهم را در اشتغال استان دارد گفت: طی امسال بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی با کمک کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است و مشاغلی که کمیته اجرا می‌کند مشاغل مولد، پایدار و با تسهیلات ارزان قیمت ایجاد می‌شوند و تغییرات ارزی بر آن‌ها تاثیر گذار نیست.

او به سامانه امداد هوشمند (سها) اشاره کرد وگفت: مددجویان و افرادی که نیازمند کمک هستند می‌تواند وارد این سامانه شده و شرایط خود را در این سامانه درج کند بعد از بررسی کمیته امداد اگر تایید شدند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۴۰ هزار متر مربع فرش دستباف طی ۱۱ ماهه امسال با کمک مددجویان بافته شده است گفت: ارزش فرش‌های تولیدی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

او در ادامه با بیان اینکه ۳۰ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند می‌گوید: پنج هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر نخبه نیز تحت حمایت این نهاد در استان کرمان قرار دارند.

صادقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانواده هستند، گفت: تمام تلاش ما توانمند سازی این خانواده‌ها از طریق مشاغل خرد و خانگی است.

او در ادامه به حمایت این نهاد از فرزندان ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار فرزند یتیم و بی سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار دارند که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از آن‌ها حمایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار