هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین از توقف مذاکره و لزوم بازگشت هیئت‌های مذاکره کننده به پایتخت هایشان خبر داد.

انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در گفتگو با خبرنگاران بیرون از هتل کوبورگ اعلام کرد مذاکرتات به جایی رسیده است که بایستی متوقف شده و هیدت‌های مذاکره کننده به پایتخت هایشان بازگردند.

انریکه مورا گفت: ما به نقطه‌ای رسیدیم که باید [مذاکرات]را متوقف کرده و به دلیل عوامل بیرونی، به پایتخت‌ها بازگردیم. ما تقریبا اینجا هستیم. من در حال کار با تمامی هیئت‌ها به منظور غلبه به این وضعیت هستم. ما امیدواریم به زودی بازگشته و این مذاکرات را با موفقیت پایان دهیم.

در همین ارتباط، نماینده چین در مذاکرات وین گفت: متن نهایی توافق هسته‌ای تقریبا آماده است و امیدواریم ظرف دو روز آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

نماینده چین همچنین اعلام کرد: متن نهایی توافق هسته‌ای نیاز به بررسی نهایی دارد و کار برای تکمیل آن ادامه خواهد داشت.

ساعتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند جلسه دوجانبه‌ای با حضور علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» هماهنگ‌کننده گفتگو‌ها در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خدا رو شكر رژيم كثيف آمريكا از اين برجام خارج شد كه نميتواند مكانيسم ماشه رو فعال كنه. و ما ميتوانيم آن رو پيراهن عثمان كنيم. مرگ بر غرب و غرب پرست
آخرین اخبار