تشکیل کمیته جهاد آبرسانی در استان همدان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: کمیته جهاد آبرسانی در این استان برای مقابله با چالش خشکسالی و کمبود آب تشکیل شده است.

محمد ضروری گفت: برنامه تامین آب در دو بخش کوتاه مدت برای تابستان و بخش بلند مدت در حال انجام است و طبق پیش بینی‌ها در تابستان آینده با چالش‌های جدی در زمینه آب روبرو هستیم.

او گفت: در روزهای غیر اوج مصرف و فصول غیر زراعی نزدیک به یک هزار و ۵۵۰ لیتر در ثانیه مصرف آب در شهر همدان داریم که این رقم در تابستان به یک هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: متاسفانه امسال دومین سالی است که با پدیده خشکسالی در استان روبرو می‌شویم به همین دلیل پیش بینی می‌شود تابستانی بسیار سخت و پرچالشی پیش رو داشته باشیم.

ضروری گفت: همین کاهش چشمگیر بارش‌ها باعث شد تا نزدیک به ۸۰۰ تا یک هزار لیتر در ثانیه منابع آب سطحی خود را از دست دهیم و به همین دلیل مشکلاتی اساسی در شبکه به وجود خواهد آمد و قطعی‌ها در شبکه نیز محتمل است.

او گفت: با توجه به این مشکلات موجود و حساسیت‌های ایجاد شده و دامن زدن رسانه‌های معاند در این عرصه به طور جدی وارد کار شدیم و پیگیر مسائل تا حصول نتیجه هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: برای آبرسانی همدان قول بر تخصیص منابع مالی مناسبی از محل‌های مختلف داده شده و در بحث برنامه‌های کوتاه مدت نیز در جلسه کمیته جهاد آبرسانی و به صورت موردی در مناطقی که امکان حفر چاه وجود دارد یا امکان اجاره چاه کشاورزی وجود دارد، اقدامات لازم به انجام می‌رسد.

ضروری گفت: در این زمینه توافق‌های مناسبی انجام شده است.

برچسب ها: آبرسانی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار