سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر احتمال شعله‌ور شدن کرونا در هفته‌های آینده باتوجه به تعطیلات نوروز تاکید کرد.

محمدحسین سرمست گفت: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند، زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند کاهشی مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها آهسته‌تر شده است.

او می گوید: در دو هفته گذشته میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته، اما در هفته گذشته سیر کاهشی آهسته‌تر بوده و ثابت مانده است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این مساله موجب شده به ویژه شهر‌های بزرگ از وضعیت قرمز خارج شوند و در وضعیت نارنجی بمانند؛ وضعیت نارنجی مانند وضیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کنیم.

پیک فعلی نسبت به دو پیک گذشته کرونا کوتاهتر بود، اما با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند، زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.