مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: قنات تنگ نارک به طول ۹۶۰ متر، دارای ۶۴ میله چاه و با اعتبار ۲۴۶۱ میلیون ریال از محل ملی خشکسالی احیاء و مرمت می‌شود.

علی علی پور گفت: عملیات مرمت قنات تنگ نارک از اوایل اسفندماه آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه سال آینده به پایان برسد.

او گفت:  بیش از ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی و روستای تنگ نارک  این قنات بوده که تعداد ۹ بهره بردار از  آب آشامیدنی قنات فوق بهره مند می‌شوند.

علی پور گفت: به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر و  سیلاب دی ماه امسال قسمت‌هایی از این قنات تخریب و باعث کاهش دبی آن به ۸ لیتربر ثانیه شده است که انتظار می‌رود پس از اتمام کار، دبی قنات به ۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه‌های مسدود، تهیه کول‌های بتنی و نصب تابلو در مظهر قنات از جمله عملیات اجرایی احیاء و مرمت این قنات بر اساس برآورد اولیه است.

او گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه قنات‌ها در آبیاری اراضی کشاورزی و کاهش ‏هزینه‌های تولید، لایروبی و احیای قنات‌ها در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد که اجرای این ‏گونه طرح‌ها به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و لازم است کشاورزان و روستاییان ‏نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشند‎.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار