مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزارو ۵۰۰ مورد بازدید ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در سراسر استان بوسیله اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی انجام شده است.

دکتر مهدی حسینی  گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اکیپ های نظارتی دامپزشکی با بازدید از اماکن و مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی، شرایط و ضوابط بهداشتی ارائه شده طی دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی را بررسی می کنند و در صورت هرگونه قصور و کوتاهی از سوی این مراکز هشدارهای لازم داده خواهد شد و در صورت تکرار به مراجع قانونی مربوطه ارجاع می شوند.

او  گفت: این طرح از ۱۴ اسفند در سیستان و بلوچستان عملیاتی و در بازدیدها انجام شده در این مدت بیش از یکهزارو ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و از این مقدار حدود یک و نیم تن فرآورده به دلیل منع مصرف انسانی و شرایط نامناسب و غیربهداشتی به دستور مقام قضایی معدوم شد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ و کلیه ادارات دامپزشکی شهرستان ها آماده دریافت نظرات و شکایات مردمی هستند و از مردم درخواست می شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار