معاون شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: پنج تن انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد مجوزهای بهداشتی در شهر باشت امحا شد.

علی پاکزاد گفت: این میزان مواد غذایی امسال از سوی بازرسان بهداشت محیط  این اداره از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باشت جمع‌ آوری شده بود.

 او می گوید: این مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، دوغ، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز برخی دیگر از اقلام بوده است.

پاکزاد گفت: مواد غذایی مکشوفه در جایگاه دفن زباله  باشت امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

به گفته معاون شبکه بهداشت و درمان باشت، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان باشت به‌طور شبانه‌روزی بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی این شهرستان نظارت کامل دارند و با هرگونه تخلف بهداشتی که سلامت مردم را به مخاطره اندازد برخورد قاطع خواهد شد.

پاکزاد می گوید: ۶ هزار مورد بازرسی بهداشتی امسال از واحد های صنفی این شهرستان انجام و این بازرسی‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

او گفت: در این زمینه برای ۷۰۰ واحد صنفی متخلف اخطاریه صادر و ۱۲۳ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی  پلمب شدند.

پاکزاد می گوید: توصیه می‌شود که مردم شهرستان باشت هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا و پروانه‌های بهداشتی توجه کافی داشته و مواد غذایی موردنیاز را تنها از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

او از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاه ترین زمان بررسی های لازم را انجام دهند.

شهرستان ۲۳ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.