گشت مشترک کنترل و رصد بازار همدان همزمان با سراسر کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: برای مقابله با گرانفروشی تا ۱۴ فروردین، روزانه دو نوبت بازرسی از واحد‌های صنفی و بازار انجام می‌شود.

مرضیه یونسی گفت:در گشت مشترک بازرسان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان برای رصد بازار شب عید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای همدان بازرسی شد.

چند قدمی به پایان سال باقی نمانده و مردم برای استقبال از سال نو و فصل بهار آماده می‌شوند، از نیمه دوم اسفند ماه بازار رونق می‌گیرد و خرید‌های مردم آغاز می‌شود، اگرچه در دو سال گذشته به علت شرایط کرونایی و محدودیت‌ها وضعیت بازار و کسبه خوب نبوده، اما این روز‌ها با فروکش کردن بیماری و افزایش آمار واکسیناسیون، مردم تمایل بیشتری برای حضور در بازار و خرید‌های شب عید پیدا کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز، نظارت و بازرسی‌های ما بر بازار و کالا‌های اساسی تشدید شده است.

در این  روزها نظارت بر قیمت‌ها در بازار و جلوگیری از گرانفروشی از خواسته‌های مهم مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد، به همین منظور دستگاه‌های نظارتی استان، آماده باش شده و اکیپ‌های ویژه بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی تشکیل شده است.

مرضیه یونسی گفت: از ۱۴ تا ۲۹ اسفند ماه و یکم تا ۱۴ فروردین ماه روزانه دو نوبت بازرسی در بازار و واحد‌های صنفی انجام می‌شود و علاوه بر همدان در سایر شهرستان‌های استان هم گشت‌های تعزیرات فعال هستند.

او گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی و تخلف واحد‌های صنفی می‌توانند به سامانه ۱۳۵ گزارش دهند و همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این شکایات رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان گفت:مردم می‌توانند برای ثبت شکایات خود به شکل حضوری به تعزیرات مراجعه کنند که با توجه به نوع پرونده مدت زمان رسیدگی به آن متفاوت است.

یونسی گفت: با متخلفان و گرانفروشان فروشگاه‌ها بر اساس قانون برخورد می‌شود، معمولا مدت زمان پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا ۳۵ روز، پرونده‌های بهداشتی ۱۵ روز و پرونده‌های صنفی ۲۰ روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار