آقای سعید موتمنی میگوید: اگر نسبت به نیاز بازار، خودرو تامین و وارد شود هیچگاه قیمت های اعلامی در فضای مجازی اثری در قیمت های واقعی نمی گذارد.
قیمت گذاری خودرو در فضای مجازی به علت ایجاد تنش در بازار اقلام اساسی طی سال های گذشته ممنوع و در بازه زمانی مجدد به پلتفرم های فروش بازگشت. در ماه های گذشته بازهم با تشدید قیمت گذاری های کاذب وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی شرط فروش خودرو در فضای مجازی را احراز هویت اصالت و وجود خودرو اعلام کردند.
آقای رضا الفت نسب، رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این باره می گویند: منظور این است که افراد یا شرکتهای دارای پروانه کسب یا مجوز خرید و فروش خودرو که متقاضی درج آگهی فروش اینترنتی خودرو هستند، احراز هویت شوند. منظور از این بند آن است که هویت افرادی که مثلا آگهی فروش ۵۰یا ۱۰۰خودرو را منتشر میکنند، مشخص شود تا به این وسیله بتوانیم دلالان بازار خودرو را که فاقد هویت و مجوز لازم برای این حجم معامله هستند، شناسایی کنیم.
سازمان حمایت نیز در در اطلاعیهای اعلام کرد نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهیهای فروش خودرو تحت روشهای مختلف است بنابراین به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:
۱- متقاضیان خرید خودرو باید صرفا از طریق اطلاعیههای موجود در سایتهای رسمی شرکتهای تولید کننده و در چارچوب بخشنامههای رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوزهای اخذ شده در آن درج شده اقدام به ثبت نام کنند.
هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکتهای اصلی اطلاع رسانی نشده باشد فاقد وجاهت قانونی است.
۳- تمامی شرکتهای تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامههای فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت هستند.
۴- تمامی روشهای فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز است.
۵- برای آن دسته از خودروهایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور شود قبل از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگیها با عناوین فروش حواله، دریافت وجه علی الحساب و … ممنوع است.
۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.
الان که بازار افتاده دست دلال قیمت فضایی شده.
اینها یعنی استرس و مادر همه مریضیها،
مردم نیاز به آسایش و آرامش دارند. لطفا اینها را برای مقاصد پوچ و ثروت اندوزی گرو نگیرید، چون عاقبتش خوش نیست، دودش به چشم خودتان میرود،حتی اگر ثروتمند ترین و پر قدرت ترین باشید، از ما گفتن بود، خیلیها قبل از شما در ایران یا سایر کشورها همین راه را رفتند و عاقبت خوبی نداشتند،
از علی ع آموز اخلاص عمل
به مرز تولید ده ملیون در سال بیندیشیم و حرکت کنیم و نترسیم.
مخالفان نظر بدن خدایی استدلالهاتون را با استدلالهای خودروسازان زالو صفت مقایسه کنیم.
کجای دنیا برای خرید دنا 18000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای فروش خودرو قرعه کشی می کنند؟
انحصار در انحصار در انحصار
از نظر تولید هم سالی حدود یک میلیون تولید میشه هیچ خودرویی هم اسقاط نمیشه تازه خودروهای تصادفی هم با مهارت!درست میکنند دوباره میاد تو خیابونا
مشکل اصلی حرص و طمع ما مردم وسود جویی دلال وسرمایه دار هاست همه مقصریم وقتی من میبینم همسایم چهار تا ماشین صفر تو پارکینگ خونش هست میگم منم برم بخرم
اگه همه برای کار وزحمت وپولمون ارزش قائل باشیم به هرچیزی با هرقیمتی پول نمیدیم
تولید ما در حد کم و افتضاح است عزیز .
این را بدان خیابانها خیابان نیستند و شهرها هم شهر نیستند و گر نه هیچ ایرادی ندارد هر خانواده ایرانی دو خودرو هم داشته باشند منتها خودرو پاک.
اینها دادند هی قیمت کارخانه رو بیشتر می کنند تا به بازاری که دست خودشان است برسد نه برعکس.
از شکر و تخم مرغ و پیاز گرفته تا خودرو " توسط دلالان تعیین قیمت میشود
واردات ازاد بشه // خودرو ساز هم تولیداتش را به قیمت تمام شده و باسود منطقی بفروشه
زمان قدیم پیکان قیمت خودش را داشت // بنز و BMW هم قیمت خودش را داشت // کارخانه پیکان هم ورشکست نمیشد
الان قیمت بازار شاهین از کارخونه کمتره
مثلا کدوم ماشین اختلاف ۱۰۰ درصد داره؟
لابد ریاضی بلد نیست و با رابطه مدیر شده یا اینکه قصد فرفکنی داره تا دوباره قیمت کارخونه را افزایش بدن
لطفا نگذارید خودرو ها رو به هر قیمتی که می خواهند بفروشند .
انصافا در خودرو بسیار بسیار بسیار ضعیف و کند کار میکنند همچون لاک پشت و حلزون.
الکی بعضیها جو نگیرشون که خیابانها ور از ماشینه و یا پر از ماشین لوکسه خواهشاً.