مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی در یک کارگاه غیر مجاز سوخت گیری گاز ال پی جی در ورودی شهر صدرا خبر داد.

محمد هادی قانع درخصوص جزئیات انفجار و آتش سوزی در این کارگاه گفت: امروز با اعلام این آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز با توجه به حساسیت حادثه، ۵ ایستگاه آتش نشانی با خودرو‌های پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودرو‌های حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی در یک باغ ۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر‌های ال پی جی فعالیت می‌کرد.

قانع گفت: این حادثه در زمان سوخت گیری یک خودرو و بر اثر انفجار لحظه‌ای و پس از آن آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست و ۲ خودروی سواری پراید و ۵۰ سیلندر ۵۰ کیلویی موجود در محل را در برگرفت.

انفجار در کارگاه غیر مجاز

او گفت: شعله‌های آتش همه کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به مکان‌های اطراف و انفجار بقیه سیلندر‌ها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن جست و جو برای افراد محبوس احتمالی، به کنترل و اطفای این آتش اقدام کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: شهروندی که در این آتش سوزی دچار سوختگی شده بود بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد.

او گفت: تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک، عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع گفت: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر‌های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

با سرعت عمل آتش نشانان از انفجار ۵۰ سیلندر موجود در محل جلوگیری شد.

 در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان آتش خاموش شده و نیرو‌ها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندر‌ها هستند.

انفجار در کارگاه غیر مجاز سوخت گیری گاز ال پی جی شهرک صدرا

تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن آتش

آتش سوزی در کارگاه غیر مجاز

آتش سوزی

حضور نیروهای خدمت رسان در محل حادثه

انفجار در کارگاه

تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن آتش در کارگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار