عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: ارتقا مهارت‌های فردی، برنامه‌ریزی و مدیریت کارهای های روزانه لازمه موفقیت در بازار کار است.

پاسبان در سومین جلسه طرح ایران گشت به اهمیت فعالیت مفید در دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکنون خلأ بین دانشجویان و صنعت وجود دارد.

او گفت: هم اکنون افراد انتظار دارند بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شود اما در اکثر مواقع مهارت‌هایی که دانشجو در دانشگاه برای ورود به بازار کار می‌آموزد، برای رسیدن به هدفش کفایت نمی‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: در زمینه پوشش این خلأ مجموعه‌ای در حوزه آی تی راه اندازی کرده‌ایم که در این مجموعه با ارائه آموزش‌های مهارت محور، راه دانشجویان را برای ورود به بازار کار تسهیل می‌شود.

او به اهمیت دنیای دیجیتال اشاره کرد و گفت: اکنون در قرنی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی و کامپیوتر شکل کسب و کار‌ها را تغییر داده است.

پاسبان گفت: انقلاب IT در حال شکل‌گیری بوده که اینترنت را از سطح کامپیوتر فراتر می‌برد، و با این انقلاب تمام اشیا اطراف می‌توانند به اینترنت جهانی متصل شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: برخی شرکت‌ها تلاش دارند دنیا را از فضای دو بعدی اینترنت به دنیایی سه بعدی تغییر دهند اما متأسفانه جای تکنولوژی لازم در آموزش‌های آکادمی مدارس و دانشگاه‌ها خالی است.

او از تولید محتوای آموزشی برای ورود به بازار کسب و کار خبر داد وگفت: متأسفانه خانواده‌ها اشتغال را تنها در دستگاه‌های دولتی می‌دانند که نگرشی اشتباه است.

پاسبان گفت: دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیلی با دولتی اشباع شده از اشتغال مواجه می‌شود و نمی‌تواند استخدام شود، و در چنین شرایطی برای یک نفر نیرو در استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی، صد‌ها متقاضی شرکت می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: این در حالی است که دانش‌آموز برای ورود به بازار کار می‌تواند از گزینه‌هایی مانند کارگری، خویش‌فرما، کارفرما، کارمند و سرمایه گذاری هم استفاده کند.

او گفت: در بسیاری از مواقع با کارمندی یا کارفرمایی نمی‌توان درآمد خوبی داشت، اما می‌توان با سرمایه گذاری اندکی، طی یک سال درآمد بالایی کسب کردویک فرد برای ورود به بازار کار باید همزمان در دو جنبه فردی و کسب و کاری رشد کند.

پاسبان گفت: تهیه و تولید وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از برنامه نویسی  اهمیت دارد و مهارت‌های اعتماد به نفس؛ خودباوری، عزت نفس و مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند کسب مهارت‌های تیمی را یکی از مهم‌ترین موارد لازم برای ورود به بازار کسب و کار دانست و گفت: همچنین مهارت‌های سخنرانی، فروش و بازاریابی، زبان انگلیسی از دیگر مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کسب و کار است.

او گفت: باید در گام اول اشتغال، تکنیک‌های هدف گذاری را بیاموزیم ارتقا مهارت‌های فردی، برنامه‌ریزی و مدیریت کار‌های های روزانه لازمه رسیدن به هدف است.

وی افراد باید شغل را بر اساس علاقه خودشان انتخاب کنند، گفت: انتخاب شغل بر اساس علاقه خانواده و جامعه اثربخش نخواهد بود.

پاسبان مطالعه روتین روزانه را راه موفقیت دانش آموزان دانست و گفت: این امر باعث دریافت ایده‌های نو برای ورود به بازار کسب و کار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت کسب و کار‌های مجازی و اینترنتی به مکان و زمان خاصی محدود نمی شود بلکه  می‌تواند ۲۴ ساعته بوده و فرد می‌تواند در دیگر شهر‌ها و کشور‌ها هم شعبه بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.