«انصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای در کنار سایر گروه‌های مقاومت، در خصوص عواقب اعدام‌های غیرقانونی به رژیم آل سعود هشدار داد.

گروه انصارالله یمن، مقامات عربستان را که فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی را به عهده دارد، به دلیل اعدام دو تن از اسیران یمنی محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته امور زندانیان انصارالله با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در حالی که رژیم آل سعود ده ها مظلوم و بی گناه را اعدام کرده است، متوجه شدیم که در میان آن ها دو زندانی یمنی نیز بر خلاف تمام قوانین و عهدنامه های بین المللی نیز اعدام شده اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که اعدام دو اسیر  یمنی، حکیم مطری یحیی البطنی و حیدرعلی حیدر الشودانی اقدام خطرناکی است و عواقب وحشتناکی را برای سعودی‌ها به دنبال خواهد داشت.

کمیته امور زندانیان انصارالله از سازمان ملل متحد خواست تا به پرونده انتقال زندانیان سرعت بخشد و همچنین از سازمان‌های بین‌المللی  خواست تا این جنایت را محکوم کنند و رژیم  آل سعود را در قبال تمام جنایاتش علیه این مردم بازخواست کنند.

النجبا: جنایات آل‌سعود آمیزه‌ای از تروریسم و فریبکاری است

سخنگوی جنبش نجبای عراق گفت، اعدام شیعیان عربستانی به دست رژیم آل سعود آمیزه‌ای از تروریسم و فریبکاری است.

مهندس «نصر الشَمَّری» در واکنش به اعدام بیش از ۸۰ شهروند عربستانی به‌دست رژیم آل‌سعود، در پیامی توئیتری نوشت: جنایت دیروز، از جمله شدیدترین جنایات این رژیم به‌شمار می‌رود که در آن، جمعی از شهروندان شیعه عربستانی و اتباع سایر کشور‌ها که به دنبال آزادی و عدالت و کرامت بودند، اعدام شدند.

قیس الخزعلی: رفتار هدفمند سعودی را محکوم می‌کنیم

در همین حال، شبکه المیادین به نقل از قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب الحق عراق اعلام کرد، رژیم آل سعود بر ارتکاب جنایت‌هایی که با اساسی‌ترین اصول و موازین اسلام در تضاد است، اصرار می‌ورزد.

الخزعلی اعلام کرد: رویکرد و رفتار هدفمند و فرقه گرایانه سعودی را که ده‌ها نفر را اعدام کرد، محکوم می‌کنیم.

کتائب حزب الله: نظام سعودی خطری برای بشریت است

کتائب حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اعدام‌ها در عربستان دلیل روشنی بر مسئله خطر وجود نظام سعودی برای جامعه بشری است.
کتائب حزب الله تاکید کرد جنایت‌های رژیم سعودی در داخل و خارج این کشور تایید می‌کند که ریاض عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

گردان‌های سید الشهداء: اعدام ۸۱ نفر تاییدی بر رویکرد فرقه‌ای رژیم سعودی است

أبوآلاء الولائی دبیر کل گردان‌های سیدالشهدای عراق در واکنش به اقدام عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر، اعلام کرد رژیم سعودی از توجه و مشغله جامعه جهانی به مسئله جنگ اوکراین سوء استفاده و دست کم ۸۱ نفر را اعدام کرده است.

به گزارش شبکه المیادین، أبو آلاء الولائی افزود: رژیم سعودی با اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۰ شیعه رویکرد و عملکرد فرقه‌ای خود را تایید کرد.

البخیتی: راه خلاص شدن اسیران و زندانیان از چنگ آل سعود، پیروزی یمن است

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جنایت اعدام هایی که رژیم سعودی مرتکب شد، حامل پیام ارعاب برای ملت است و تایید می کند تنها راه خلاص شدن آنان پیروزی یمن و شکسته شدن شاخ شیطان است.

روز گذشته عربستان سعودی ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد.

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای جرم این افراد را که حکم اعدامشان صبح امروز (شنبه) اجرا شده است، علاوه بر داشتن عقاید انحرافی، مشارکت در قاچاق سلاح و ارتباط با انصارالله یمن و گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده عنوان کرده است.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار