معاون فنی انتقال خون البرز گفت: اهدای سلول‌های بنیادی جانی دوباره به بیماران می بخشد.

خانم پریسا کابلی گفت: پیوند سلول‌های بنیادی یکی از بهترین روش‌های درمان بیماری‌های خونی، بدخیمی‌ها است و سلول‌های بنیادی مسئول ساختن اجزای خون در هر فرد هستند و قابلیت تمایز به انواع سلول‌ها را داشته و در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن بیماران نقش بسزایی دارند.

او می گوید: خانم‌های بدون سابقه بارداری و آقایان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند در صورت تمایل به اهدای سلول‌های بنیادی جهت ثبت نام به این مرکز مراجعه کرده تا در صورت داشتن شرایط مناسب، یک لوله نمونه از خون ایشان تهیه شود.

خانم کابلی گفت: آزمایشات ژنتیک روی نمونه انجام می شود و نتایج ژنتیکی (HLA) خون داوطلبان در پرونده آن‌ها ثبت شده و در صورت سازگاری ژنتیکی اهداکننده با بیمار، اهداکننده جهت اهدا و پیوند سلول‌های بنیادی فراخوان می‌ شود تا در صورت رضایت و داشتن سلامت کافی اقدام به اهدای سلول‌های بنیادی کنند.

به گفته معاون فنی انتقال خون البرز اهدای سلول‌های بنیادی برای اهداکننده هیچگونه هزینه‌ای ندارد و از خون محیطی اهداکننده جمع آوری شده و پس از جداسازی سلول‌های بنیادی از طریق ست‌های یکبار مصرف، سایر اجزا خون به بدن اهداکننده برمی گردد.

اهداکنندگان برای این امر خداپسندانه دارند می‌توانند برای پذیره نویسی سلول‌های بنیادی و کسب اطلاعات بیشتر، به اداره کل انتقال خون استان البرز واقع در ۴۵ متری گلشهر، چهارراه گلزار غربی، اداره کل انتقال خون استان در طول هفته از ساعت هشت الی ۱۳ مراجعه کرده و برای نجات جان بیماران چشم انتظار اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.