مراسم اختتامیه جشنواره های ادبی شعر و داستان دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.

همزمان با روز بزرگداشت شهدا، مراسم اختتامیه جشنواره ادبی شعر و داستان دفاع مقدس در مشهد برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

این جشنواره در دو بخش اصلی بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه داستان شهیدان برگزار می‌شود. موضوع اصلی داستان ارسالی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت و در بخش ویژه داستان شهیدان نیز موضوع اصلی داستان مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای گرانقدر (دفاع مقدس یا مدافعان حرم) است.

تعداد ۱۸۴۲ اثر از سطح استان در این جشنواره شرکت کردند که ۱۵ اثر در بخش استانی حائز دریافت لوح تقدیر شدند.

در جشنواره ادبی یوسف ۸۳۱ اثر از هنرمندان استان در جشنواره ادبی یوسف شرکت داشتند که از این تعداد ۹ اثر شایسته تقدیر استانی شدند.

سردار یوسفعلی زاده در این مراسم با گرامیداشت روز شهدا گفت: هویت شهید بر تارک زمین و زمان می‌درخشد و خورشیدی است که قابل کتمان نیست، شهید حاضر و ناظر است و عند ربهم یرزقون است.

او گفت: کسانی که برای شهدا می‌نویسند تکلیف ویژه‌ای در قبال این اسوه‌ها دارند، بهترین کلام این است که از شهدا، جانبازان و آزادگان که، ولی نعمت ما هستند سخن بگوییم و با قلم خود به پیروی از قرآن از رشادت‌های آن‌ها بنویسیم و ستایشگر آن‌ها باشیم.

مسئول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تا زمانی که این بزرگواران هستند و خاطراتشان را در ذهن خود دارند باید از آن‌ها گفت و نوشت و ستایشگر این عزیزان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار