مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: کل ذخیره سدهای استان اصفهان هم اکنون ۲۶۳ میلیون مترمکعب است.

احسان الله امینی با تشریح آخرین وضعیت ذخایر ۶ سد استان اصفهان از ابتدای سال آبی (مهر ماه) تاکنون گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب امروز به ۲۱۹ میلیون مترمکعب رسید.

حجم سد زاینده رود سال گذشته در چنین روزی ۲۲۲ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) ۶۸۷ میلیون مترمکعب بودو ذخیره کنونی سد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته تقریباً ثابت است و در مقایسه با بلند مدت ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او می‌گوید سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶.۶ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب داردکه این حجم آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶ میلیون مترمکعب بود، ۷۳ درصد افزایش دارد و در مقایسه با بلند مدت مشابه که ۲۱ میلیون مترمکعب بود ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سد قره آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۵ میلیون مترمکعب آب دارد که این حجم در مقایسه با سال گذشته که ۱۸ میلیون مترمکعب بود ۱۸ درصد کاهش حجم دارد.

امینی به وضعیت سد حنا سمیرم اشاره کردو گفت: ذخیره این سد با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب هم اکنون ۹.۵ میلیون مترمکعب است در حالی که حجم آن سال گذشته ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب بود؛ مقایسه ذخیره کنونی این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت که ۱۷.۵ میلیون مترمکعب بود ۴۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته او سد خمیران در مجاورت شهر تیران با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب اکنون ۳.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر است.

سد باغکل خوانسار با ظرفیت ۵.۸ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱.۶ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد ۲.۳ میلیون مترمکعب بود، از این رو حجم کنونی نسبت به سال پیش ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت که ۲.۱ میلیون مترمکعب بود، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید ظرفیت سد‌های استان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون مترمکعب است که حجم آب مخازن سد‌های استان هم اکنون ۲۶۳ میلیون مترمکعب است و به رغم بارش‌های خوبی که در حوضه زاینده‌رود در روز‌های اخیر شاهد بودیم، اما ذخیره کنونی کل سد‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که در مجموع ۲۷۲ میلیون مترمکعب بود حدود چهار درصد کاهش نشان دارد، اما امید است بارش‌های خوبی را پیش رو داشته باشیم.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.