معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امسال آموزش ارائه شده در بخش دولتی از سوی این سازمان با رشد ۱۳ درصدی همراه بود.

آقای میمنت آبادی امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تمرکز این نهاد را بر دوره‌های مهارت‌ آموزی مشاغل کم سرمایه بر دانست و گفت: در همین راستا ۵۰۰ شغل شناسایی و تدوین شده است.

برای اجرای این طرح با دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد تفاهم‌نامه بسته شده است بطوری که مقرر شده تا ۵۰۰ هزار نفر در کمیته امداد آموزش ببینند.


بیشتر بخوانید


در راستای آموزش مشاغل کم سرمایه‌بر تاکنون ۱۰ تفاهم‌نامه جدید منعقد شده است.

فنی و حرفه‌ای آموزش را هم در بخش دولتی و هم در بخش غیردولتی برعهده دارد، امسال ۵۲۱ مورد آموزش در بخش دولتی انجام شد که ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و در بخش غیردولتی نیز آموزش ۴۰۰ هزار نفر انجام گرفت که از ۱۶ درصد رشد برخوردار بود.

دوره‌های آموزشی برای کارجویان، کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، معتادان بهبودیافته، افراد دارای معلولیت، روستاییان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، عشایر، دانش‌آموزان و دانشجویان، اتباع خارجی و شاغلین برگزار می‌شود.

۶۰۰ استاندارد آموزشی و مهارتی در کشور تدوین شده است.

مدت زمان صدور مجوز برای آموزشگاه‌های آزاد نیز به سه روز کاهش یافته است که با اجرای این دستورالعمل امسال یک هزار و ۷۵۹ پروانه تمدید و ۶۴۳ مجوز جدید صادر شده است.

کاهش زمان آزمون و صدور گواهی‌نامه مهارت از ۴۵ روز به هفت روز نیز از دیگر قوانین جدید است که نقش مهمی در تسهیل‌گری و ارائه خدمات ایفا می‌کند.

نیاز این استان به نیرو‌های ماهر بسیار احساس می‌شود که در این رابطه نقش سازمان فنی و حرفه‌ای پررنگ می‌شود.

قانونی که سال‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای پیگیر بود، سرانجام به تصویب رسید؛ بر اساس این قانون همه درآمد‌های اداره کل به شکل اختصاصی است و ۱۰۰ درصد آن به سازمان و اداره‌کل مربوطه باز می‌گردد.

در این آیین از خدمات فرانک کبیری تقدیر و علیرضا کریم‌زاد به عنوان سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار