سرمربی تیم فوتبال نیوکاسل حاضر نشد درباره اعدام ده ها نفر در عربستان سعودی اظهار نظر کند.

عربستان سعودی روز شنبه ۸۱ نفر را اعدام کرد اما ادی هاو، سرمربی نیوکاسل، ترجیح داد در مورد جنایت اخیری که در کشور صاحبان این باشگاه رخ داده صحبت نکند.

به گفته وزارت کشور عربستان، این هفته شاهد بزرگترین اعدام دسته جمعی در این کشور در دهه‌های اخیر بودیم.

نیوکاسل متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی است و وقتی از ادی هاو در مورد اتفاقات این هفته سئوال شد، هاو گفت که می‌خواهد به طور خاص در مورد باخت امروز (یکشنبه) مقابل چلسی صحبت کند.

با توجه به ارتباط باشگاه نیوکاسل با عربستان سعودی، از هاو خواسته شد تا در مورد فضای سیاسی این کشور اظهار نظر کند، اما او از بحث در مورد رویداد‌های غیرمرتبط با فوتبال خودداری کرد.

او پس از باخت یک بر صفر تیمش مقابل چلسی که با گل دیرهنگام کای هاورتز رقم خورد، گفت: "من فقط با فوتبال کار دارم. هنوز به شدت از نتیجه ناراحت هستم."

تناقض در  برخورد انگلیس با روسیه و عربستان

در پی مناقشه روسیه و اوکراین، دولت بریتانیا به تازگی اموال رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی را به دلیل ارتباط با ولادیمیر پوتین مسدود کرد و این باشگاه را در تنگنا قرار داد. منتقدان تحریم آبراموویچ و چلسی با اشاره به وضعیت مالکیت نیوکاسل از دولت انتقاد کرده اند که حاضر نشده است اتفاقات رخ داده در عربستان را محکوم کند.

وقتی از توماس توخل سرمربی چلسی خواسته شد شرایط به وجود آمده برای دو باشگاه را با هم مقایسه کند این مربی آلمانی گفت تمایلی به انجام این مقایسه ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.