با فرا رسیدن نوزدهمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین، سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد اولویت چین جلوگیری از خارج شدن اوضاع متشنج از کنترل است.

درگیری‌های نظامی ارتش روسیه در شرق اوکراین وارد روز نوزدهم شد و این در حالی است که روزنامه آمریکایی فایننشال‌تایمز مدعی شده روسیه از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است؛ اما سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با بیان این‌که اولویت این کشور جلوگیری از خارج شدن اوضاع متشنج در اوکراین از کنترل است، تأکید کرد هرگز نشنیده است مسکو از پکن برای جنگ اوکراین درخواست کمک نظامی کرده باشد.

روسیه اعلام کرده است حمله به شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی آمریکا و ناتو از مرز‌های روسیه و به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام شده است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا در مورد پیامد‌های احتمالی انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و گفته است کاروان‌هایی با تسلیحات خارجی «هدف‌های قانونی» خواهند بود.

آمریکا و غرب که خود با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی‌شان را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کرده‌اند، از آغاز درگیری‌های روسیه در اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند. وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه گذشته اذعان کرده که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است.

اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

وزرای کشاورزی گروه ۷ نگرانی خود را در مورد تأثیرات جنگ بر امنیت غذایی ابراز کردند. پایگاه «اوپن دموکراسی» نیز مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی را افزایش فروش سلاح دانسته است. روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش به درگیری نظامی ختم شد.

تحولات نوزدهمین روز از حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین را می‎توانید در زیر بخوانید:

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه پوتین

شبکه الجزیره گزارش داد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شده است: پوتین بایستی خشونت را متوقف کرده، تنش را کاهش داده و روند دیپلماتیک را برگزیند.

وی همچنین گفت: به پکن اعلام کردیم هر کشوری بخواهد جبران خسارت های روسیه را بکند، ما دست بسته نخواهیم ایستاد و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. هر کشوری که بخواهد روسیه را از این گرفتاری نجات دهد، با تحریم روبرو خواهد شد.

 

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی پوتین با نفتالی بنت

کاخ کرملین اعلام کرد پوتین در گفتگویی تلفنی با نفتالی بنت، به بررسی اوضاع در اوکراین پرداخت. پوتین در این گفتگوی تلفنی، بنت را در جریان ارزیابی های خود از روند مذاکرات قرار داد.

۲ سال پیش
ایران با جنگ در اوکراین مخالف است

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، پس از تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود اعلام کرد که ایران از جنگ روسیه در اوکراین حمایت نمی‌کند.

این تماس تلفنی پیش از سفر روز سه‌شنبه امیر عبداللهیان به مسکو و دیدار با «سرگئی لاورروف» وزیرخارجه روسیه، انجام شده است.

کولبا در پیامی توییتری نوشت: «ایران مخالف جنگ در اوکراین است، از راه‌حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم پیام خود را در مسکو منتقل کنم: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس متعهد شود و از اوکراین خارج شود.»

۲ سال پیش
فایننشال تایمز: چین تمایل خود را برای ارائه کمک نظامی به روسیه ابراز کرده است

فایننشال تایمز به نقل از برخی منابع اعلام کرد: واشنگتن به متحدان خود اطلاع داده است که چین تمایل خود را برای ارائه کمک نظامی به روسیه در اوکراین ابراز کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: به حرکت به سوی عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم

سی جی تی ان/ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: «اوکراین به حرکت به سمت عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می دهد».

۲ سال پیش
روسیه: محل اختفای مزدوران خارجی در اوکراین مشخص است

الجزیره/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: محل اختفای مزدوران خارجی در اوکراین مشخص است و ما به حملات با دقت بالا علیه آن‌ها ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش
سرنگونی دو پهپاد اوکراینی از سوی روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه از سرنگونی دو پهپاد اوکراینی از جمله یک پهپاد «بایراکتار» خبر داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام ۸۶ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین از جمله ۳ انبار مهمات خبر داد.

۲ سال پیش
نظامیان روس در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز پایتخت اوکراین قرار دارند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد که اکثر خطوط پیشروی نظامیان روس به سوی کی‌یف پایتخت اوکراین متوقف شده است.

این مقام پنتاگون افزود: نظامیان روس در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز کی‌یف قرار دارند.

او تاکید کرد: شهر چرنیهیف در محاصره قرار دارد و نظامیان روس با مقاومت شدید اوکراینی‌ها در این شهر مواجه هستند.

۲ سال پیش
ادعای یک مقام پنتاگون در خصوص شلیک موشک‌های روسی به پایگاهی در غرب اوکراین

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد بمب افکن‌های روسی ۲۴ موشک از حریم هوایی روسیه به «پایگاه یاووریف» در غرب اوکراین شلیک کردند.

این مقام پنتاگون همچنین گفت: هیچ سرباز یا پیمانکار آمریکایی در «پایگاه یاووریف» در غرب اوکراین حضور ندارد و این موشک باران نیز تأثیری بر تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های امنیتی به اوکراین نخواهد گذاشت.

۲ سال پیش
اظهارات نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: جهان ما نیازی به جنگ سرد جدید ندارد. رئیس جمهور چین در دیدارهای اخیر خود تاکید کرد که باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها احترام گذاشت. او تاکید کرده که نگرانی های امنیتی همه کشورها باید جدی گرفته شود.

نماینده چین در ادامه افزود: رئیس جمهور چین از همه تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران میان روسیه و اوکراین حمایت می کند.

۲ سال پیش
دیدار وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره اوکراین

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: وزیران دفاع ناتو روز چهارشنبه در بروکسل برای گفتگو در مورد جنگ در اوکراین دیدار خواهند کرد.

۲ سال پیش
اسلواکی سه دیپلمات روس را اخراج کرد

ریانووستی به نقل از منابع وزارت خارجه اسلواکی گزارش داد: اسلواکی سه دیپلمات روس را اخراج کرد.

مسکو گفت که به تصمیم براتیسلاوا برای اخراج دیپلمات ها پاسخ خواهد داد.

۲ سال پیش
احتمال سفر بایدن به اروپا

شبکه آمریکایی «ان بی سی» به نقل از برخی منابع اعلام کرد کاخ سفید در حال بررسی سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفته های آینده به اروپا با هدف گفتگو در خصوص جنگ اوکراین است.

۲ سال پیش
گوترش: جنگ فقط بازنده خواهد داشت

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در سخنانی درباره اوکراین گفت: در حال حاضر میلیون‌ها نفر با گرسنگی و همچنین کمبود شدید آب و دارو مواجه هستند. ما ۴۰ میلیون دلار بیشتر برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اختصاص خواهیم داد. نتیجه هر چه که باشد، این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت، فقط بازنده خواهد داشت.

او همچنین گفته است: احتمال درگیری هسته ای بر سر اوکراین وجود دارد.

۲ سال پیش
روسیه: تخلیه جمعی ماریوپل آغاز شده است

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد تخلیه جمعی افراد از شهر ماریوپل اوکراین آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه افزود که از ۱۰ مسیری که برای «کریدور‌های بشردوستانه» برای تخلیه افراد امروز (دوشنبه) پیشنهاد شد، تنها با سه مسیر از سوی اوکراین موافقت صورت گرفته است.

۲ سال پیش
دومای روسیه: یوتیوب ممکن است با ممنوعیت کامل در روسیه مواجه شود


شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مجلس دومای روسیه اعلام کرد اگر شبکه اجتماعی «یوتیوب» به شرکت در جنگ اطلاع رسانی علیه روسیه ادامه دهد ممکن است با ممنوعیت و تحریم کامل در این کشور مواجه شود

۲ سال پیش
روسیه: اوکراین جنگجویان داعش و گروه‌های دیگر در سوریه را به خدمت می‌گیرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: معاون وزیر خارجه روسیه گفت اوکراین با کمک غرب جنگجویان گروه تروریستی داعش و گروه‌های دیگر در سوریه را به خدمت می‌گیرد.

۲ سال پیش
مذاکرات و گفتگو‌های روسیه و اوکراین فردا از سرگرفته می‌شود

مقامات اوکراین اعلام کردند مذاکرات و گفتگو‌های میان هیئت نمایندگان روسیه و اوکراین فردا سه شنبه از سرگرفته می‌شود.

۲ سال پیش
نشست شورای امنیت با حضور نمایندگاه سازمان امنیت و همکاری اروپا

شبکه تلویزیونی الجزیره از نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران اوکراین با حضور نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا خبر داد.

وزیر خارجه لهستان در این نشست آمادگی کشورش را برای همکاری با سازمان ملل جهت تحکیم صلح و امنیت بین الملل اعلام کرد و گفت منشور ملل متحد و قوانین بین المللی در قلب اروپا به صورت آشکار و فاحش نقض شده اند و حمله به کشور مسالمت جویی مانند اوکراین هیچ توجیهی ندارد.

وی که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد افزود: درخواست‌های امنیتی مسکو بر اساس مبانی غلط بنا شده اند.

۲ سال پیش
ادامه حمایت سوری ها از روسیه

حمایت های مردم مناطق مختلف سوریه از عملیات نظامی روسیه در اوکراین همچنان ادامه دارد.
شهرهای مختلف سوریه شاهد تجمعات و فعالیت های مختلف در حمایت از روسیه بودند که طی آن شرکت کنندگان، پرچم های روسیه و سوریه را در دست گرفته بودند. نظامیان سوری نیز حضور گسترده ای در این تجمعات داشتند.
شماری از نظامیان سابق نیز به محل تجمع نظامیان سوریه آمده بودند تا به عنوان داوطلب(برای حمایت نظامی از روسیه) ثبت نام کنند.

۲ سال پیش
شرکت فایزر عرضه دارو به روسیه را حفظ خواهد کرد

رویترز: شرکت فایزر اعلام کرد که عرضه دارو به روسیه را حفظ خواهد کرد، اما از شروع آزمایشات بالینی جدید در این کشور و استخدام بیماران برای مطالعات در حال انجام خودداری خواهد کرد
فایزر گفت که با سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر تنظیم کننده‌ها برای انتقال همه آزمایشات بالینی به سایت‌های جایگزین در خارج از روسیه همکاری خواهد کرد.

۲ سال پیش
«وقفه فنی» مذاکره روسیه و اوکراین

نیویورک تایمز اعلام کرد میخائیلو پودولیاک، مذاکره‌کننده اوکراینی گفت در مذاکرات صلح بین دو کشور، «وقفه فنی» تا سه‌شنبه صورت گرفته است.
پودولیاک گفت: «برای کار بیشتر در زیر گروه‌های کاری و شفاف سازی تعاریف فردی [این وقفه صورت گرفته است]. مذاکرات ادامه دارد».

۲ سال پیش
اعلام آمادگی داوطلبان کشور‌های مختلف برای حمایت از روسیه

شماری از داوطلبان در کشور‌های مختلف آمادگی خود را برای حمایت از روسیه در عملیات نظامی علیه اوکراین اعلام آمادگی کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم شماری از داوطلبان در مناطق مختلف جهان از جمله پرو، نیکاراگوآ، شیلی، کنگو، کامرون و آفریقای مرکزی با ارسال پیام‌های تصویری، حمایت خود را از روسیه و تمایل خود را برای مشارکت در عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعلام کردند.

۲ سال پیش
مرخص شدن ۱۴۰۰ سرباز زخمی روس از بیمارستان

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: صد‌ها سرباز روس، پس از توانبخشی، آماده بازگشت به خط مقدم نبرد هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آر تی، روزنامه کراسنایا زوزدا یا ستاره سرخ، ارگان رسمی وزارت دفاع روسیه، نوشت: حدود ۱۴۰۰ سرباز روس که در تهاجم مسکو در اوکراین مجروح شده بودند، از بیمارستان مرخص شدند. به گزارش روز یکشنبه این روزنامه، سربازان زخمی در بیمارستان نظامی مسکو تحت درمان و برخی از آن‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفتند و سربازان در حال بهبود برای توانبخشی به مراکز درمانی فرستاده شدند. همه آن‌ها برای پیوستن به واحد‌های خود جهت ادامه وظایفشان به عنوان بخشی از «عملیات نظامی ویژه» پس از بهبودی کامل ابراز تمایل کردند. مسکو برای نخستین بار شمار نیرو‌های نظامی کشته و زخمی شده در اوکراین را دوم مارس اعلام کرد.

۲ سال پیش
پلوسی: زلنسکی در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه آینده در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

۲ سال پیش
دولت انگلیس خواستار توقف سرمایه گذاری‌ها در روسیه شد

دولت انگلیس از شرکت‌های این کشور خواست به علت حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین به سرمایه گذاری‌ها در این کشور پایان دهند و اجرای توافقنامه‌هایی را که با روسیه بسته اند متوقف کنند.
به گزارش ”خبرگزاری فرانسه“ از لندن، ”ریشی سوناک“, وزیر دارایی انگلیس، امروز از شرکت‌های این کشور خواست قبل از هر گونه سرمایه گذاری در خاک روسیه درباره نتیجه آن اندیشه کنند، چون این گونه سرمایه گذاری‌ها به معنای حمایت از رژیم وحشی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، است.

۲ سال پیش
فرار بیش از ۲.۸ میلیون نفر از اوکراین

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در کمتر از سه هفته از آغاز درگیری روسیه و اوکراین، بیش از ۲.۸ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند و بیشتر آن‌ها به پنج کشور همسایه سرازیر شده اند.

در این میان، به گزارش نیویورک تایمز، لهستان میزبان بیشترین تعداد پناهجویان بوده است. تا کنون ۱.۷ میلیون پناهجوی اوکراینی به این کشور وارد شده اند. رئیس جمهور لهستان هشدار داده است در صورت عدم دریافت کمک‌های بین‌المللی، یک فاجعه پناهجویان در این کشور رخ خواهد داد.
پس از لهستان، مجارستان با بیش از ۲۵۵ هزار، اسلواکی با بیش از ۲۰۰ هزار و مولداوی با بیش از ۱۰۷ هزار پناهجو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۲ سال پیش
زلنسکی: امروز عصر نتیجه مذاکرات منتشر خواهد شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دور چهارم مذاکرات با روسیه را «دشوار» توصیف کرد. وی در پیامی ویدیویی گفت امروز عصر نتیجه مذاکرات منتشر خواهد شد.
زلنسکی پیشتر گفته بود با نخست وزیر یونان در مورد موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا گفتگو کرده است.

۲ سال پیش
روسیه: هدف از حمله اوکراین به دونتسک کشتن هرچه بیشتر غیرنظامیان بود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هدف از حمله اوکراین به دونتسک کشتن هرچه بیشتر غیرنظامیان بود.
استقلال طلبان دونتسک اعلام کردند در حملات موشکی نیرو‌های اوکراینی به این منطقه ۲۰ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند. سلاح‌های مرگبار ساخت آمریکا را در سایت‌های نیرو‌های اوکراینی در ولنوواخا پیدا کردیم.

۲ سال پیش
اوکراین: ما خواستار اعمال تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز روسیه هستیم

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد آلمان با توقف مجوز خط لوله نورد استریم ۲، نقش مهمی در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه داشت.
ما خواستار اعمال تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز روسیه هستیم.

منابع می‌گویند زلنسکی در آخرین تماس با بایدن که روز جمعه بوده است از وی خواسته تا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه فشار آورد

به گفته منابع متعدد آشنا، زلنسکی به طور خاص از بایدن خواست تا تلاش‌های بیشتری انجام دهد تا ارتباط روسیه با تجارت بین‌المللی قطع شود و نخبگان سیاسی روسیه بیش از پیش هدف تحریم‌ها قرار بگیرند.

زلنسکی همچنین در طول این تماس به بستن دسترسی روسیه به آبراه‌های بین المللی اشاره کرد.

زلنسکی و بایدن روز جمعه ۴۹ دقیقه صحبت کرده‌اند. در طول این تماس طولانی، بایدن آخرین اقداماتی تحریمی از جمله اقدام برای لغو وضعیت تجاری «ممتاز» روسیه با آمریکا را تشریح کرده است.

۲ سال پیش
کرملین: خلع سلاح اوکراین طبق برنامه پیگیری می‌شود

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آغاز عملیات در اوکراین دستور داد نیرو‌های نظامی وارد شهر‌ها از جمله کی یف نشوند.
پسکوف افزود: روسیه همه طرح‌های خود را برای خلع سلاح اوکراین بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: روسیه برای انجام عملیات ویژه در اوکراین قدرت کافی دارد و نیازی به درخواست کمک از دیگران نیست.

۲ سال پیش
بورل: پیش بینی می‌کنیم تعداد پناهندگان از اوکراین به ۵ میلیون نفر برسد

جوزپ بورل گفت: اروپا شاهد بزرگترین جا به جایی پناهجویان است و ما انتظار داریم تعداد پناهجویان از اوکراین به پنج میلیون نفر برسد.
اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته جدیدی از تحریم‌ها و کاهش وابستگی به منابع انرژی برای جلوگیری از افزایش قیمت است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه ونزوئلا: تحریم‌های غرب علیه روسیه را محکوم می‌کنیم

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس تحریم‌های غرب علیه روسیه را محکوم می‌کند.
وی افزود شاهد تحریم‌های وحشتناک و تنفر علیه فرهنگ روسیه هستیم.

۲ سال پیش
سفر لاوروف به ونزوئلا

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد: انتظار می‌رود «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به زودی به کاراکاس سفر کند.

۲ سال پیش
توهین مجدید سناتور آمریکایی به پوتین

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: اگر پوتین دستور حمله به آمریکا را بدهد، یک ژنرال به سر او شلیک خواهد کرد.

۲ سال پیش
کرملین: روسیه از چین درخواست کمک نظامی نکرده است.

روسیه منابع نظامی کافی برای عملیات نظامی خود در اوکراین دارد.
تمام برنامه‌های روسیه در اوکراین به طور کامل و در چارچوب زمانی مشخص محقق خواهد شد.

۲ سال پیش
واکنش گروسی به قطع برق در چرنوبیل

گروسی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ما با مشکل ماندن کارگران در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و مشکل دیگری در تامین برق خارجی مواجه هستیم. به طرف‌های روسی و اوکراینی بر نیاز فوری به توافق در مورد ایمنی نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای تاکید کردیم.

۲ سال پیش
فرانسه می‌خواهد ده‌ها تن از نزدیکان پوتین را تحریم کند

وزیر اقتصاد فرانسه گفت کشورش قصد دارد نام ده‌ها تن از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، را برای اضافه شدن به فهرست کسانی که در زمینه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تحریم شده اند، به اتحادیه اروپا تسلیم کند.
”برونو لومر“ روز دوشنبه پیش از آغاز مجموعه نشست‌های وزیران اقتصاد اتحادیه اروپا و منطقه یورو در گفتگو با شبکه خبری LCI تاکید کرد ما نام‌های چندین تن از شخصیت‌های روس را که از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت کرده و در شکل گیری و ادامه این جنگ دست داشته اند، به کمیسیون اروپا خواهیم فرستاد تا هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گیرند.

۲ سال پیش
موافقت اتحادیه اروپا با تحریم رومن آبراموویچ مالک باشگاه فوتبال چلسی

رویترز اعلام کرد دو منبع دیپلماتیک گفتند که دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا موافقت کرده اند رومن آبراموویچ مالک باشگاه فوتبال چلسی را به لیست الیگارش‌های تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا اضافه کنند.
یک منبع گفت چراغ سبز غیررسمی برای ثبت آبراموویچ در لیست تحریم‌ها دیروز نشان داده شد و نمایندگان اتحادیه اروپا امروز برای تصمیم گیری در این مورد و مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه تشکیل جلسه خواهند داد.

۲ سال پیش
نیروگاه چرنوبیل از شبکه برق قطع شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، اپراتور نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل امروز اعلام کرد ارتباط این نیروگاه دوباره با شبکه برق قطع شده است.

۲ سال پیش
درخواست آلمان از لهستان برای تعلیق حرکت قطار‌های آوارگان اوکراینی

لهستان اعلام کرد مقامات آلمانی از آن خواسته اند قطار‌های حامل آوارگان اوکراینی را متوقف کند، زیرا مکان تعیین شده برای پذیرش آنها، دیگر گنجایش ندارد.سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرده بود تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار پناهجو از اوکراین وارد آلمان شده اند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پاول شفرناکر، معاون وزیر کشور لهستان، امروز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «تی وی ان» گفت: وزارت کشور آلمان با همتای لهستانی خود تماس گرفت و به آن اعلام کرد که مکان تعیین شده برای پذیرش آوارگان پر است و نمی‌تواند آواره جدید بپذیرد و درخواست کرد حرکت قطار‌های ویژه به آلمان تعلیق شود.
معاون وزیر کشور لهستان افزود: این نشان دهنده میزان عدم آمادگی اتحادیه اروپا برای این وضعیت است. فضای کافی وجود ندارد، یعنی چه؟ در عرض سه روز، ۲۸ هزار نفر ورشو، کراکوف و کاتوویتسه را با قطار‌های ویژه به سمت آلمان ترک کردند. تعداد کل آوارگان نزد ما ۱.۵ میلیون نفر است.

۲ سال پیش
دور چهارم مذاکرات اوکراین و روسیه به صورت مجازی آغاز شد

میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده اوکراینی در توییتر نوشت: هیأت‌های اوکراین و روسیه برای چهارمین دور مذاکرات، این بار به جای حضوری، به صورت آنلاین دیدار کرده اند.
پودولیاک گفت که «ارتباطات برقرار است، اما دشوار است» چرا که به گفته او «مواضع سیاسی بسیار متفاوت» است.
او پیشتر گفته بود که مذاکرات برای دستیابی به آتش بس پیش از بحث‌های سیاسی متمرکز خواهد بود.

دور چهارم مذاکرات اوکراین و روسیه آغاز شد

۲ سال پیش
تاکید وزیر خارجه قطر بر تلاش برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: جهان در حال عبور از مرحله بحرانی و تشدید تنش است که سالهاست شاهد آن نبوده‌ایم.
وزیر امور خارجه قطر افزود: در قطر تحولات بحران اوکراین و پیامد‌های آن بر وضعیت انسانی را دنبال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ما تلاش‌های هماهنگ بین المللی را برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران و تضمین امنیت غیرنظامیان ضروری می‌دانیم.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با همتای قطری خود گفت: پرونده اوکراین و نقش غرب در ایجاد بحران را به طور مفصل مورد بحث قرار دادیم. هیچ تهدیدی علیه روسیه نباید از خاک اوکراین وجود داشته باشد.

۲ سال پیش
تلاش فرانسه برای تحریم روسیه در اتحادیه اروپا

وزیر اقتصاد فرانسه گفت: نام ده‌ها شخصیت روس را به کمیسیون اروپا معرفی می‌کنیم تا به لیست تحریم‌های اروپا اضافه شوند.

۲ سال پیش
سرنگونی موشک «توچکا-یو» اوکراین بر فراز دونتسک

خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد: موشک «توچکا-یو» نیرو‌های مسلح اوکراین بر فراز دونتسک سرنگون شد و ظاهراً افرادی در نتیجه این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
گ

زارش‌های اولیه حاکی از آن است که در مرکز دونتسک و محل سقوط موشک توچکا-یو اوکراین دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۹ نفر نیز زخمی شدند.

۲ سال پیش
تاکید وزیر خارجه قطر در مسکو بر حل دیپلماتیک بحران اوکراین

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای روس تاکید کرد که دوحه از هیچ تلاشی برای دستیابی به راهکار صلح آمیز بحران اوکراین دریغ نمی‌ورزد.

او گفت: کشور قطر همواره به دیپلماسی اعتقاد داشته و از هیچ تلاشی برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران و تشدید تنش در اوکراین دریغ نخواهد کرد.

۲ سال پیش

لهستان اعلام کرد: از زمان آغاز تهاجم روسیه یک میلیون و ۷۵۸ هزار اوکراینی از مرز وارد لهستان شده‌اند.

۲ سال پیش
مقام اوکراین:تخلیه افراد برای پنجمین روز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار منطقه کی یف اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد وضعیت تخلیه افراد تحت کنترل است و این روند برای پنجمین روز ادامه دارد.

۲ سال پیش
اوکراین: مذاکرات جدید با روسیه بر صلح، آتش بس و خروج نیرو‌های این کشور متمرکز است

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد، مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: این دور از مذاکرات با روسیه بر صلح، آتش بس، خروج نیرو‌های این کشور و تضمین‌های امنیتی متمرکز است.

مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: مذاکره با روسیه دشوار است، اگرچه مسکو به بی فایده بودن اقدامات خصمانه خود پی برده است. مواضع ما تغییر نکرده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ملی گرایان اوکراین کارخانه زغال سنگ دونتسک را پیش از فرار به آتش کشیدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ملی گرایان در اوکراین پیش از فرار از حومه دونتسک در شرق اوکراین، کارخانه تولید زغال سنگ این شهر را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه افزود: نیرو‌های مسلح گردان‌های ملی گرا در اوکراین دیروز (یک‌شنبه) پیش از فرار از دونتسک، در کارخانه تولید زغال سنگ این شهر دست به اقدامات مخربی زدند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به برخاستن دود فراوان ناشی از آتش گرفتن کارخانه تولید زغال در مناطق مسکونی اطراف آن، افزود: خاموش کردن آتش در این کارخانه به علت تداوم جنگ در این منطقه غیر ممکن است.

۲ سال پیش

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس  اعلام کرد اصابت موشک‌های روسیه به قلمرو ناتو خیلی بعید است، اما غیرممکن نیست.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از انهدام ۴ پهپاد دیگر اوکراینی خبر داد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های مسلح روسیه شب گذشته چهار پهپاد دیگر نیرو‌های اوکراینی از جمله یک هواپیمای بایراکتار وارداتی از ترکیه را سرنگون کردند.

وزارت فاع روسیه افزود: در عملیات روسیه علیه اوکراین همچنین، ۱۴۳ پهپاد، ۱۲۶۷ تانک و خودروی زرهی، ۱۲۴ موشک انداز، ۴۵۷ توپ و خمپاره و ۱۰۲۸ خودروی ویژه نظامی منهدم شده است.

۲ سال پیش

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: شرکای غربی باید به اوکراین کمک کنند تا پوتین را مجبور به شکست کند تا از بروز یک جنگ بزرگتر جلوگیری شود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع انگلیس: نیروی دریایی روسیه مانع تردد کشتی‌های تجاری اوکراین می‌شود

 وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد نیروی دریایی روسیه سواحل شمالیِ دریای سیاه اوکراین را محاصره کرده و بدین ترتیب، کشتی‌های تجاری اوکراین را از تجارت دریایی بین‌المللی محروم کرده است.

نیرو‌های روسیه همچنین به پرتاب موشک به سوی اهداف در سراسر اوکراین ادامه می‌دهند.

آخرین ارزیابی‌های این وزارتخانه حاکی از آن است که این حملات در هفته‌های بعد ادامه خواهد یافت.

۲ سال پیش

مقامات اوکراین  اعلام کردند نیرو‌های روسیه کارخانه آنتونوف ـ شرکت فناوری هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری اوکراین- را در کی‌یف گلوله باران کرده اند.

۲ سال پیش
روسیه: اعزام نیرو‌های حافظ صلح به اوکراین در دستور کار شورای امنیت نیست

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: اعزام نیرو‌های حافظ صلح به اوکراین در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل و هیچ نهاد بین المللی دیگری نیست.

یکی از مسئولان وزارت خارجه روسیه گفت: بعید نمی‌دانیم که توافق احتمالی سازش با اوکراین نیازمند قطعنامه شورای امنیت باشد.

۲ سال پیش

شرکت گاز طبیعی گازپروم روسیه تاکید کرد این شرکت به انتقال گاز از طریق اوکراین با حجم روزانه ۱۰۹.۵ میلیون متر مکعب ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
انهدام ۳ هزار و ۹۲۰ مرکز نظامی در اوکراین از آغاز عملیات روسیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۳ هزار و ۹۲۰ تأسیسات زیربنایی نظامی در اوکراین از آغاز عملیات ویژه منهدم شده است.
وزارت دفاع روسیه افزود: نیرو‌های ما طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ کیلومتر پیشروی کرده اند و به عملیات خود در اوکراین ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
مسکو: غربی‌ها در تلاش برای ناتوان نشان دادن روسیه در پرداخت بدهی هایش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های غربی می‌خواهند به طور ساختگی ناتوانی روسیه در پرداخت بدهی هایش را سازماندهی کنند.

۲ سال پیش
کشته شدن خبرنگار آمریکایی در اوکراین

شبکه تلویزیونی آر تی گزارش داد برنت رینو خبرنگار و مستند ساز آمریکایی در شهر ایرپین در نزدیکی کییف (پایتخت اوکراین) کشته شده است.

بر اساس این گزارش، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد او در حالی که در حال فیلم گرفتن از روند تخلیه غیرنظامیان از شهر ایرپین بود، هدف اصابت گلوله قرار گرفت. پلیس محلی اذعا کرد او خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز بود و این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد او از سال ۲۰۱۵ دیگر برای این روزنامه آمریکایی کار نمی‌کرد.

۲ سال پیش

روسیه، شبه جزیره کریمه را از طریق یک مسیر زمینی در اوکراین به دونباس متصل کرد.

۲ سال پیش
مقام روس: درخواست اوکراین برای اخراج روسیه از شورای امنیت به دور واقعیت است

وزارت امور خارجه روسیه درخواست‌های کی یف برای اخراج مسکو از شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دور از واقعیت خواند و تاکید کرد: اتخاذ هر تصمیمی در این زمینه اولا مستلزم موافقت روسیه و در ثانی موافقت دو سوم اعضای سازمان ملل متحد است.

 سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنانه روسی «ایزوستیا» درباره اخراج مسکو از شورای امنیت گفت: چنین پیشنهاد‌ها و ایده‌هایی مطرح شده، اما کاملا غیر واقع بینانه است.

ورشینین افزود: اصلاح مقررات فعالیت شورای امنیت و عضویت در این شورا مستلزم آن است که دو سوم کشور‌های عضو سازمان ملل به نفع آن رای بدهند و همچنین دو سوم اعضای سازمان ملل در پارلمان‌های خود آن را تصویب کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد این کار همچنین مستلزم آن است که همه اعضای دائم شورای امنیت از جمله روسیه به این تصمیم (قطعنامه) رای مثبت بدهند و بر این اساس کاملا روشن است که چنین قطعنامه‌ای هرگز تصویب نخواهد شد.

۲ سال پیش
قیمت سوخت در آمریکا رکورد زد

شبکه تلویزیونی «آر تی» گزارش داد در پی اقدام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به ممنوع کردن واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه، قیمت سوخت در کشورش رکورد زد.

این شبکه با اشاره به تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت افزود: شهروند آمریکایی با ابراز نگرانی از افزایش قیمت سوخت می‌گویند افزایش بهای سوخت منجر به افزایش قیمت دیگر کالا‌ها می‌شود و آن‌ها برای تامین مخارج خود باید بیشتر کار کنند.

۲ سال پیش
درگیری شدید بین نیرو‌های اوکراینی و روس در ماریوپول

شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد تصاویر پهپادی نشان دهنده درگیری‌های شدید زمینی بین نیرو‌های روس و اوکراینی در شهر ماریوپوپل است.

بر اساس برخی گزارش ها، برخی نیرو‌های روس در تلاش برای تحت کنترل در آوردن منطقه، این شهر را از چندین سمت تحت محاصره خود در آورده اند.

موفق‌ترین عملیات توسط ارتش دونتسک در شهر سارتانا در نزدیکی ماریوپول انجام شد و بخش‌های گسترده‌ای اکنون تحت کنترل این ارتش در آمده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۱۸۰ مزدور در غرب اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۱۸۰ مزدور بیگانه در حمله به یک مرکز آموزشی آن‌ها در غرب اوکراین و انهدام تعداد زیادی از خودرو‌ها و جنگ‌افزار‌های ارتش این کشور خبر داد.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در این گلوله باران، یک انبار تسلیحات ساخت غرب در این مرکز آموزشی منهدم شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم،  ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیرو‌های ما امروز با استفاده از سلاح‌های دوربرد بسیار دقیق مرکز یاووروسکی برای آموزش نیرو‌های مسلح اوکراین را در غرب این کشور هدف قرار دادند.

۲ سال پیش
افسر سابق آمریکایی: ما به نئونازی‌ها در اوکراین آموزش دادیم

افسر سابق نیروی دریایی آمریکا تأیید کرد ارتش آمریکا، انگلیس و کانادا به نئونازی‌های اوکراین آموزش داده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک عربی، اسکات ریتر در این خصوص گفت: یگان‌های خارجی به اوکراین سفر کردند تا واحد‌های ملی گرا را در غرب این کشور تأسیس کنند. آن‌ها سپس رئیس جمهور قانونی را سرنگون کردند و سیاست خشونت آمیزی را در پیش گرفتند.

او افزود: تاثیرگذاری آن‌ها انقدر خطرناک شد که نئو نازی‌ها پترو پورشنکو نخست وزیر سابق را تهدید کردند. او در سال ۲۰۱۵ آمادگی داشت در دونباس وضعیت ویژه اعلام کند.

ریتر گفت: زلنسکی خودش را به عنوان رئیس جمهور منصوب کرد تا صلح را برقرار کند. او با گردان آزوف (نئو نازی‌ها) مذاکره کرد و به آن‌ها گفت سلاح هایشان را کنار بگذارند، اما آن‌ها به راحتی وی را طرد کردند.

افسر سابق اطلاعات تأکید کرد: گردان‌های ملی با بازداشت‌ها و اعدام افراد منحل نشد بلکه به بخشی از نیرو‌های اوکراین و نمایندگان آن در هر جایی تبدیل شد.  آنچه بیشتر از همه چیز دردسر ساز بود این بود که سربازان انگلیسی، آمریکایی و کانادایی به اوکراین رفتند تا به این تشکلات جدید نازی‌ها و در رأس آن‌ها به آزوف آموزش دهند. بله ما به نازی‌ها آموزش دادیم.

۲ سال پیش
روسیاالیوم: بازگشت برخی از پناهندگان اوکراینی به مناطق خود

تردد گسترده پناهندگان اوکراینی در مرز‌های این کشور با روسیه در حالیست که برخی از آن‌ها تصمیم گرفته اند به مناطق خود که از دست نیرو‌های اوکراینی آزاد شده است بازگردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، مرز‌های روسیه و اوکراین شاهد تردد غیرنظامیان فراری از دست گروه‌های ملی‌گرای افراطی از گذرگاه‌هایی است که نیرو‌های روسیه ایجاد کرده اند. این در حالیست که برخی از آن‌ها تصمیم گرفته اند به مناطق خود که از آنجا فرار کرده اند بازگردند.

۲ سال پیش
کاهش بهای نفت خانم برنت در بازار جهانی به ۱۱۰ دلار

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز دوشنبه، تا ساعت ۰۸:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه آوریل با دو دلار و ۷۲ سنت معادل دو و ۴۹ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۶ دلار و ۵۳ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه آوریل با دو دلار و ۲۰ سنت معادل یک و ۹۵ صدم درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۴۶ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، با ۱۱ دلار و ۲۳ سنت معادل هشت و ۷۴ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۱۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

۲ سال پیش
روسیه: درخواستی برای لغو تحریم‌ها نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مسکو درخواست لغو تحریم‌های غرب را نخواهد داشت، چون فشار‌های غرب باعث تغییر مسیر ما نمی‌شود.

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن و اتحادیه اروپا «بسیار تلاش کرده‌اند» تا حد امکان تحریم‌ها را علیه روسیه به‌عنوان وسیله‌ای برای معکوس کردن مسیر کرملین اعمال کنند، «تا ما را مجبور کنند تصمیم‌های گرفته شده را تغییر دهیم، اما هیچ چیزی از این تحریم‌ها حاصل نمی‌شود.»

این دیپلمات ارشد روسی خاطرنشان کرد که روسیه «خواهان لغو این تحریم‌ها نخواهد شد»، زیرا دستورات علیه ملت ما غیرقانونی است و علاوه بر این، تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار غرب کارایی ندارند. ورشینین گفت: «ما درخواستی برای لغو این تحریم‌ها نخواهیم داشت. ما به سادگی با تکیه بر دوستان و همفکرانی که داریم، اقتصاد خود و توانایی خود را برای توسعه مستقل دنبال خواهیم کرد.»

۲ سال پیش
کرملین: امروز دور جدید مذاکرات با اوکراین از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری یونیوز، کرملین اعلام کرد: امروز دور جدید مذاکرات با اوکراین از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

۲ سال پیش
تاثیر وحشتناک جنگ اوکراین بر اقتصاد آلمان

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد در اروپا، در رتبه سوم بیشترین واردات از روسیه قراردارد. به خصوص در زمینه گاز با واردات سالانه بیش از ۵۶ میلیارد متر مکعب.

جنگ روسیه علیه اوکراین علاوه بر موضوع انرژی در حوزه مواد غدایی و دانه‌های روغنی هم به اقتصاد‌های جهان از جمله آلمان خسارت وارد می‌کند.

روسیه در سال گذشته میلادی، بزرگترین صادرکننده گندم دنیا بوده و اوکراین در رده پنجم است. امسال هم روسیه ۱۰ درصد و اوکراین چهار درصد گندم جهان را تولید کرده‌اند.

اوکراین و روسیه از صادرکنندگان بزرگ روغن آفتابگردان نیز هستند. اوکراین سال گذشته اولین صادرکننده این محصول در سراسر جهان بود و روسیه در رتبه دوم قرار داشت. از نظر اوره نیز که در کود شیمیایی استفاده و به عنوان بخشی از زنجیره تامین غذایی شناخته می شود روسیه صادرکننده بسیار بزرگ در سراسر جهان است.

مقامات آلمانی پس از آنکه در روز‌های نخست جنگ، حمایت همه جانبه از اوکراین و تحریم همه جانبه روسیه را در دستور کار خود قرار دادند، حالا مواضع خود را دستکم در تحریم‌های نفتی و گازی تعدیل کرده اند و در پی گفتگو با پوتین برای توقف جنگند.

۲ سال پیش
آمریکا: روسیه علاوه بر کمکهای نظامی خواستار حمایتهای اقتصادی از چین است

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز گذشته اعلام کرد از زمان آغاز درگیری های نظامی میان روسیه و اوکراین، مسکو بارها خواستار حمایتهای اقتصادی در کنار کمکهای نظامی از مقامات پکن شده است.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا در پاسخ به این سوال خبرگزاری سی ان ان مبنی بر اینکه آیا تا به حال مسکو از پکن درخواست کمک نظامی و اقتصادی کرده گفت: من تا امروز چیزی در این مورد نشنیده ام.

۲ سال پیش
اعتراض سفیر روسیه به جنگ رسانه ای کشورهای غربی

سفیر روسیه در آمریکا از رویکرد رسانه های غربی در ایجاد وحشت در میان شرکت های خارجی انتقاد کرد. وی گفت: بار دیگر ما شاهد رویکرد خصمانه رسانه های غربی در گسترش اخبار جعلی درباره روسیه هستیم. وال استریت ژورنال آنگونه اخبار جعلی منتشر می کند که گویی شرکت های خارجی در روسیه در خطر هستند. 

۲ سال پیش
تحریم های جدید استرالیا علیه روسیه

دولت استرالیا اعلام کرد تحریم های جدیدی را علیه 33 شخصیت روسی شامل تجار و اعضای خانواده آنها اعمال کرده است. مدیر عامل گازپروم، غول گازی روسیه در میان تحریم شدگان قرار دارد. 

۲ سال پیش
هشدار زلنسکی در خصوص عواقب عدم ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ضمن در خواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین گفت در غیر این صورت راکت‌های روسیه، ناتو را هدف قرار خواهند داد.

۲ سال پیش
مشاور بایدن: پوتین نمی‌خواهد از جنگ دست بکشد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین گفت: «ما با مقامات اوکراین از نزدیک در تماس هستیم. چند روز پیش، رئیس جمهور بایدن با زلنسکی، همتای اوکراینی خود صحبت کرد. بایدن به صورت مرتب با وی صحبت می‌کند تا جدیدترین خبر‌ها را درباره وضعیت مذاکرات بین طرف‌های مذاکره کننده اوکراینی و روس دریافت کند.

ور در مورد مذاکرات صورت گرفته میان مسکو و کی کیف تصریح کرد: مذاکرات مهم است. در نهایت خود اوکراین است که باید خودش به صورت مستقل درباره شکل هرنوع دیپلماسی تصمیم بگیرد که در جریان است. ما با همه بازیگران اصلی از قبیل فرانسه، آلمان و اسرائیل در تماس باقی خواهیم ماند. هدف همه این تلاشها، پشتیبانی از اوکراین است. اما وضعیت کنونی به این صورت به نظر می‌رسد که ظاهرا ولادیمیر پوتین حاضر نیست از تهاجم دست بکشد. به همین علت، تشدید فشار‌ها بر او ادامه خواهد داشت و به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد که در تلاش هستند از کشورشان دفاع کنند.»

۲ سال پیش
درخواست وزیر دارایی انگلیس از سرمایه گذاران این کشور برای خروج از بازار اقتصادی روسیه

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس روز گذشته از شرکتها و سرمایه گذاران بزرگ این کشور خواست تا حد ممکن سرمایه های خود در روسیه را کاهش دهند و مراودات اقتصادی با شرکتهای روس را به حداقل برسانند.

سوناک در پیامی ویدئویی گفت: می دانم شاید کاهش سرمایه گذاری ها در روسیه می تواند چالش برانگیز باشد ولی به شدت معتقدم در حال حاضر هیچ توجیهی برای سرمایه گذاری های بیشتر اقتصادی در روسیه وجود ندارد.

۲ سال پیش
بوریس جانسون: انگلیس به دنبال راه های بیشتری برای کمک به اوکراین است

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تاکید کرد: انگلیس به دنبال گزینه های بیشتر برای کمک و تقویت توان دفاعی اوکراین در برابر روسیه است.

جانسون تصریح کرد: انگلیس قرار است در نشست روز سه شنبه سران برخی کشورهای عضو ناتو در لندن، از شرکای خود برای یافتن راه های بیشتر برای کمک به اوکراین درخواست همفکری کند.

۲ سال پیش
دور بعدی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین امروز برگزار می شود

مقامات اوکراینی از برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح میان مقامات مسکو و کی یف در صبح روز دوشنبه خبر دادند. این دور از مذاکرات قرار است به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

برخی مقامات اوکراینی می گویند قرار است در این دور از مذاکرات بر لزوم دیدار مستقیم دو رییس جمهور روسیه و اوکراین برای حل و فصل اختلافات تاکید بیشتری شود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی روز گذشته خود اعلام کرد: هیئت ما در این دور از مذاکرات صلح وظیفه روشنی دارد و آن چیزی نیست جز تضمین همه کارها برای دیدار میان روسای جمهور دو کشور.

۲ سال پیش
هشدار آمریکا به چین در مورد کمک به روسیه برای دور زدن تحریم های واشنگتن

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است امروز با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در رم دیدار و گفتگو کند. آمریکا می گوید در این دیدار قرار است سالیوان به مقام چینی هشدار خواهد داد هر گونه کمک و همراهی با مسکو برای فرار از تحریم های گسترده واشنگتن می تواند عواقب سنگینی برای پکن به همراه داشته باشد.

چندین مقام آمریکایی می گویند روسیه چندین بار از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است.

کاخ سفید می گوید این نگرانی وجود دارد که همکاری میان روسیه و چین موجب تضعیف تلاشهای غرب برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در مقابل روسیه شود.

۲ سال پیش
کاخ سفید: بایدن و مکرون درباره اوکراین گفت‌وگو کردند

به گزارش الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره اوکراین گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید افزود: بایدن و مکرون بر تعهد خود به پاسخگویی روسیه به خاطر اقداماتش و حمایت از دولت و مردم اوکراین تأکید کردند.

۲ سال پیش

ریانووستی نوشت، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اظهارات دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین که خواستار «حذف» پوتین شده بود، اظهار نظر کرد.

به گفته زاخارووا، گفت‌وگو با نمایندگان مقامات اوکراین به عنوان بخشی از جستجو برای حل‌وفصل انجام می‌شود و روسیه تمایل خود را برای مذاکره حتی در پس زمینه غیردوستانه‌ترین اظهارات کی‌یف نشان داده است.

۲ سال پیش
کاخ الیزه از گفت‌وگوی تلفنی مکرون با بایدن و زلنسکی خبر داد

به گزارش الجزیره، کاخ الیزه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با همتایان آمریکایی و اوکراینی خود تلفنی گفت‌وگو کرد و آن‌ها بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه توافق کردند.

کاخ الیزه افزود، رئیس‌جمهور فرانسه با همتای آمریکایی خود برای تقویت تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به توافق رسید. مکرون با بایدن برای حمایت از اوکراین و مشورت در مورد همه ابتکاراتی که منجر به توقف درگیری‌ها می‌شود موافقت کرد.

به گفته کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه، مکرون جزئیات کمک‌های اضافی را که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت در جریان نشست «ورسای» به کی‌یف ارائه کند به زلنسکی توضیح داد.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت، کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون با بایدن و زلنسکی گفت‌وگو کرد.

رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه توافق کردند که تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه را تقویت کنند، از اوکراین حمایت کنند و اقداماتی را برای پایان دادن به خصومت‌ها انجام دهند.

مکرون همچنین با زلنسکی درباره ادامه مذاکرات بین روسیه و اوکراین گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش
تصاویر ماهواره‌ای خانه‌های در حال سوختن در ماریوپل

خبرگزاری آرتی گزارش داد، همزمان با ادامه حمله نظامی روسیه، تصاویر ماهواره‌ای خانه‌های در حال سوختن را در «ماریوپل» نشان می‌دهد.

شرکت فناوری فضایی «ماکسار» (Maxar) عکس‌های گرفته شده در روز شنبه توسط ماهواره‌ها در «ماریوپل» را منتشر کرد. این عکس‌ها آتش و دود را در خانه‌ها و دیگر سازه‌های شهری ناشی از گلوله باران و انفجار‌های مشکوک نشان می‌دهند.

۲ سال پیش
خرابکاری شبه‌نظامیان در کارخانه‌ای در دونتسک در حین عقب‌نشینی

به گزارش ریانووستی، یک منبع در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، شبه‌نظامیان گردان‌های ملی اوکراین در حال عقب‌نشینی در ۱۳ مارس، در «کارخانه کک آودیوکا» در منطقه «دونتسک» دست به خرابکاری زدند، که به موجب آن آتش‌سوزی روی داد و دود سمی به شهرک‌های مجاور سرایت کرد.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، «آراخامیا» یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده اوکراینی اعلام کرد، مذاکرات با فدراسیون روسیه از طریق لینک ویدیویی روز دوشنبه ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شود.

۲ سال پیش
زلنسکی: پیروز خواهیم شد، زیرا ما به عنوان اوکراینی می‌توانیم از یکدیگر دفاع کنیم

به گزارش الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • پیروز خواهیم شد، زیرا ما به عنوان اوکراینی می‌توانیم از یکدیگر دفاع کنیم.
  • ما از این روز‌های سیاه عبور خواهیم کرد و مانند کسانی که به ما حمله کردند نخواهیم بود.
  • ما از نظر سیاسی و نظامی از خود حمایت بین‌المللی احساس می‌کنیم و هر روز از طریق ویدئو با دولت روسیه صحبت می‌کنیم.
  • هدف از گفت‌وگوی اوکراین و روسیه تشکیل جلسه بین رؤسای‌جمهور دو کشور است و باید به نتیجه برسیم.
  • اوکراینی‌ها باید بتوانند نظر خود را بیان کنند تا بتوان آن‌ها را شنید.
  • بیش از ۱۰۰ هزار شهروند از طریق ۱۰ کریدور امن تخلیه شدند.
  • سربازان روسی کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه را بمباران کردند.
  • این سخت‌ترین آزمونی است که ما به عنوان مردم از آن عبور می‌کنیم و باید استقامت کنیم و در قلب یکی باشیم.
۲ سال پیش
اینستاگرام در سراسر روسیه مسدود شد

خبرگزاری ریانووستی با انتشار تصویری گزارش داد، اینستاگرام در سراسر روسیه مسدود شده است.

اینستاگرام در سراسر روسیه مسدود شد

۲ سال پیش

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما حمله روسیه به مرکز بین‌المللی حفظ صلح و امنیت در «یاووریف» را محکوم می‌کنیم و این وحشیانه باید متوقف شود.

۲ سال پیش

خبرگزاری اوکراین به نقل از شهردار شهر «خرسون» در جنوب اوکراین مدعی شد، غذا، دارو و سوخت در حال اتمام است و هیچ کریدور بشردوستانه‌ای وجود ندارد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، نیروی دریایی روسیه سواحل دریای سیاه را تصرف کرده و اوکراین را از خطوط تجارت بین‌المللی محاصره کرده است. موشک‌های نیروی دریایی روسیه اهدافی را در سراسر اوکراین بمباران کردند.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، روسیه یک فرود آبی خاکی در سواحل دریای «آزوف» انجام داده است و ممکن است اقدامات مشابهی را در هفته‌های آینده انجام دهد.

۲ سال پیش

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: با همتای انگلیسی خود تماس گرفتم تا از اقدامات بعدی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه مطلع شوم.

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: فشار‌ها باید افزایش یابد تا روسیه تجاوزات خود را متوقف کند و جنایات جنگی وحشیانه را متوقف کند

۲ سال پیش

فرماندار منطقه کی‌یف اعلام کرد: امروز موفق شدیم حدود ۳ هزار نفر را از کی‌یف خارج کنیم.

۲ سال پیش
گوترش: درخواست می‌کنم کریدور‌های بشردوستانه باز و ایمن بمانند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: درخواست می‌کنم کریدور‌های بشردوستانه در اوکراین باز و ایمن بمانند تا مردم بتوانند به مکان امن فرار کنند.

گوترش گفت: صد‌ها هزار نفر در اوکراین به کمک اضطراری نیاز دارند و تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها یک اولویت فوری است.

۲ سال پیش

نشریه بلومبرگ گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌ها علیه ۱۰ شخصیت برجسته روسیه از جمله تجار بزرگ است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، معاون نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد: ۵ هزار ۵۰۰ نفر توانستند از طریق کریدور‌های بشردوستانه خارج شوند.

۲ سال پیش

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد: اقدامات پوتین که یک روزنامه‌نگار آمریکایی و غیرنظامیان را به کام مرگ کشاند، تمام بشریت را آزمایش می‌کند، نه فقط اوکراین را.

جانسون مدعی شد: من به رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان دادم که ما به انجام هر کاری که در توان داریم برای پایان دادن به این درگیری فاجعه‌بار ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، آژانس انرژی اتمی مدعی شد: کی‌یف به ما اطلاع داد که تعمیرات مربوط به ایمنی «رأکتور چرنوبیل» به دلایلی از جمله کار بیش از حد کارگران متوقف شده است.

۲ سال پیش
سفارت چین در واشنگتن: مسکو از پکن درخواست کمک نظامی نکرده است

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر درخواست مسکو برای کمک چین اعلام کرد: نکته مهم اکنون جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل است. وضعیت کنونی اوکراین بسیار نگران کننده است.

سفارت چین در واشنگتن گفت: هرگز نشنیده ام که مسکو از پکن برای جنگ اوکراین درخواست کمک نظامی کرده باشد.

روزنامه آمریکایی فایننشال‌تایمز پیش از این مدعی شده بود روسیه از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است.

۲ سال پیش

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین از جمله تسلیحات دفاعی و کمک انجام می‌دهیم.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، مرزبانان لهستانی اعلام کرده‌اند: از آغاز عملیات روسیه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرده‌اند.

۲ سال پیش

پلیس کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد بیش از ۵۰۰ کودک روز یکشنبه از منطقه «پروواسکی» تخلیه شدند.

۲ سال پیش

فرمانده کل ارتش اوکراین مدعی شده است: پهپاد شناسایی روسیه را در خارکیف سرنگون کردیم.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
محمد
۱۳:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر پوتین سلحشور
سلام بر ارتش نیرومند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین میشه مثل سوریه و عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر اکراین که این جنگ را راه انداخت.کشور ناتویی مزدور و جیره خوار کفتارهای روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کشوری که مرکز تروریست پروری ناتو شود سزایش همین است ترکیه هم خودش رو آماده فروپاشی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه قدرت جنگ جهانی نداره که از چین در خواست کمک می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۱:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ویرانی های اوکراین را چه کسی و چه جوری میخوان جبران کنند ؟
Poland
محمد
۱۳:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین از جیبش پرداخت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
گستاخ تر از آمریکا تو کره ی هستی وجود نداره،تو خودت همه کار داری میکنی که اکراینو نابود کنی،فرستادن اینهمه سلاح که بدست قاتل،معتاد،جانی،روانی،فراری،بیوفته عیب نداره که هرج و مرج بشه،اونوقت چین رو تهدید میکنه که وای بحالت ب روسیه کمک کنی،!!بخدا آدم بره یقه این مسئولین آمریکایی رو بگیری،بگه دیوانه ها،بس که مشروب خوردید،دیگ مغزاتون پوکیده،چرا اینقد احمقید،این دوستی خاله خرسه است که فک کنی با سلاح دادن میتونی بهشون کمک کنی،بخدا دیگ زلسنکی برای صهیونیست اروپا و آمریکا یک مهره سوخته است و میخواد کشورشون رو غارت کنن...خدا لعنتت کنه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
حرص نخور سیسات به همین سادگی نیست که الان تعریف کردی اینجور که تو میگی لابد روسیه و چین و... خیلی مسئولین پاکدست و رو راستی دارن و این وسط فقط آمریکایی‌ها میخواد دنیا رو به گند بکشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین بطور کامل سقوط کرده، زلنسکی هم یا کشته شده یا تو سوراخ موش مخفی.
مردم اروپا و آمریکا نیز با تظاهرات از سران و مسئولان کشورشان خواستار بی طرفی کشورشان در جنگ روسیه و اوکراین شدند تا مبادا به سرنوشت اوکراین دچار شوند.
قیمت مواد خوراکی و سوخت در آمریکا و اروپا بطور سرسام آوری بالارفتن و زندگی بر اکثر مردم سخت شده.
عربستان سقوطی هم اسرای یمنی و شیعیان را گردن زده و سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر هم کور ،کر و لال شده .
انشاءالله که بعد از اوکراین هم نوبت فرانسه، انگلیس و ..... خواهد بود . بگو انشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه خودت و خونوادت اهل اوکراین بودن باز از این دعای جنگ افروزی میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
حمله به خاک هر کشور مستقلی تجاوز و قطعا محکوم...حالا چه یمن باشه چه افغانستان باشه و چه اوکراین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس1014جنگ در هرجاییاز جهان خوشایند نیست،اما این تبعیض ها نشان داده ک بیشتر تنفر گرایی نسبت به ملتها بودجود می آید،وقتی می بینی این همه کودک در یمن که تا چند روز پیشاعلام شد110هزار کودک کشته شدند بماند زخمیها،تمام وجودت پر از بغض و نفرت میشه به آمریکا و اروپا،ک این بچه ها فقط در یمن بچه نیستند،کودک نیستند؟فقط ۲تا بچه در اکراین می میره باید زنیم تو سرمون؟تازه روسیه مرزها رو هروز برای خروج باز میزاره دیگ،افرطیون اکراین اجازه خروج نمیدن شکل خکدشونه،به هرحال یه کم بهتره بفهمیم که اینهمه جنایت در افغانستان،عراق،لبنان،فلسطین،ایران خودمون پیش اومد الان بعضی کشورها دارن تاوان پس میدن،و دنیا دار مکافاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله
پیش به سوی فتح کشورهای ظالم مانند اوکراین انگلیس فرانسه آمریکا و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اینایی که گفتی رمان جدیدت بود که نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
آدم نظر امثال شما رو میخونه یاد داعش میفته فرقی با اونا ندارید اونام میگفتن این کافرا رو سر میبریم انشالله بگو لا اله الا الله سرشو ببر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
طرح صیانت اجرا نشده هنوزا مردم از جهان اطرافشون خبر دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
چین غلط کرد که ابراز نگرانی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جنگ اوکراین به جنگ با کشورهای غربی منتج خواهد شد و اروپا پایشان به این جنگ باز و پاسخ گذشته و حال خودشان را خواهند گرفت این جنگ طولانی تر از آنی خواهد شد که تصور می شود. ودامنه آن گسترده تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
په چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر آمریکا و اسرائیل و هر ظالمی
آخرین اخبار