سخنگوی اورژانس استان همدان گفت:بیش از نیمی از مصدومان ناشی از استفاده مواد آتش زا و بازی‌های خطرناک در چهارشنبه آخر سال نوجوان هستند.

عباس اولیا سمیع گفت: در حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته ۵۱ درصد مجروحان افراد بین ۶ تا ۱۸ سال، ۳۴ درصد ۱۸ تا ۶۰ سال، ۶ درصد زیر ۶ سال و مابقی سایر گروه‌های سنی بودند.

او گفت:با توجه به اینکه درصد بالایی از مجروحان چهارشنبه پایان سال را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند از خانواده‌ها انتظار می‌رود با مدیریت فرزندان از بروز حوادث ناگوار در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: حوادث چهارشنبه پابان سال گذشته ۸۰ مجروح بر جای گذاشت که از این تعداد ۷۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند همچنین ۱۰ تن از مصدومان در بیمارستان بستری، یک نفر قطع عضو و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

اولیا سمیع گفت: ۵۷ درصد جراحت‌ها مربوط به صدمه به ناحیه دست ها، ۲۹ درصد آسیب به چشم، ۱۱ درصد سر و گردن و سه درصد به سایر اعضای بدن از جمله پا‌ها و گوش و بریدگی بوده است.

او گفت: ۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۹۹ خودشان استفاده کننده مواد محترقه و ۱۹ درصد نیز عابر بودند همچنین یک نیروی امدادی در حوادث چهارشنبه سوری مجروح شد.

سخنگوی اورژانس همدان گفت:اورژانس همدان هم اینک در حالت آماده باش قرار دارد  و باید توجه کرد بیشترین نوع آسیب هنگام استفاده از موادمحترقه، سوختگی بوده که طبق آمار‌های موجود در حوادث سال گذشته ۴۰ درصد مجروحان دچار سوختگی سطح یک و ۳۵ درصد سوختگی سطح ۲ شدند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار