معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در ۱۱ ماه امسال مردم استان بیش از ۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند.

 فرزاد فرهادی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری مردم قزوین بیش از ۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند که میانگین ۱۱ ماهه برای هر نفر ۷۰۳ تومان است.

وی عنوان کرد: بررسی صدقه پرداخت شده نشان می‌دهد که بیشترین میزان پرداخت صدقه به ترتیب در قزوین، البرز و تاکستان بوده است، ولی در بررسی آمار جمعیت و صدقه پرداختی بوئین زهرا با میانگین ماهانه هشت هزار و ۹۲۵ تومان در صدر ایستاده، رامند و الموت شرقی نیز به ترتیب با میانگین ماهانه هشت هزار و ۶۴۸ و هشت هزار و ۷۱۵ تومان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در حال حاضر سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش تعداد صندوق‌های صدقه نیست، بلکه بخشی از این صندوق‌ها نگهداری می‌شود و افزایش صندوق صدقات به صورت مجازی در دستور کار است تا پرداخت صدقه برای افراد مختلف در بستری سهل‌تر میسّر شود.

 یکی از راه‌های پرداخت صدقه استفاده از کد "کیوآر" است که در این روش افراد کد مربوطه را دریافت می‌کنند و با استفاده از نرم افزار بارکدخوان قادر به پرداخت صدقه یا کمک‌های دیگر خواهند بود.

یکی دیگر از راه‌های پرداخت صدقه و سایر کمک‌های مردمی استفاده از کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* است که به صورت شبانه روزی در اختیار عموم مردم نیکوکار است و برای دسترسی به آن نیازی به اینترنت نیست.

مردم نیکوکار می‌توانند از طریق کد مهربانی، صدقه روزانه را برای خود فعال کنند که در این صورت صدقه روزانه از حساب آن‌ها کسر می‌شود البته این خدمت هرگاه که بخواهند، تنها با ارسال واژه خاموش، قطع خواهد شد.

 امکان کمک‌های نیکوکاری در شبکه بانکی از طریق دستگاه‌های خوپرداز نیز فراهم است از این رو هر یک از همشهریان عزیز می‌توانند از بستر‌های مختلف برای پرداخت کمک‌های خود از جمله صدقه اقدام کنند.

در روش پرداخت صدقه در صندوق‌های صدقات، جمع آوری پول‌های واریزی زمان می‌برد، ولی در روش‌های الکترونیک، صدقه و کمک‌های پرداختی به سرعت در حساب‌ها وارد شده و به همان نسبت به سرعت نیز برای نیازمندان هزینه می‌شود.

همه کمک‌های مردمی در هر منطقه تنها برای نیازمندان همان منطقه صرف می‌شود در نتیجه ریالی از کمک‌های مردمی برای نیازمندان خارج از استان هزینه نمی‌شود از این رو کد مهربانی *۸۸۷۷* با کد ۰۸۲# تعریف شده است تا کمک‌های برای نیازمندان قزوین هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.