سود سهام عدالت به تناسب میزان سهامداری مشمولان برای آن‌ها واریز می‌شود افراد به درصد سهام خود توجه کنند.

با واریز سود سهام عدالت عملکرد سال ۹۹، برای برخی از دارندگان سهام این سوال ایجاد شد که چرا رقم‌های واریزی متفاوت است. در خبر‌های مختلفی که این روز‌ها درباره سهام عدالت منتشر کردیم واکنش مردم با درج سوالات مختلف نیز قابل مشاهده بود.

آقای مهدی بایی یک مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری می‌گوید: در ابتدای تخصیص سهام عدالت و آغاز واگذاری سهام عدالت به همه مشمولان تا ارزش یک میلیون تومان سهام اعطا شد.

 

 

چرا سود سهام عدالت متغیر است

چرا سود سهام عدالت متغیر است

 

به هر شخصی در خانواده یک تا دو نفره یک میلیون تومان از سهام شرکت‌های قابل واگذاری و به هر خانوار نهایتا تا پنج میلیون تومان سهام تعلق گرفت؛ یعنی اگر خانواری بیش از پنج نفر باشند این عدد بین تعداد اعضای خانواده تقسیم می‌شود. بر این اساس یک تنوع اولیه در سهام عدالت به این شکل به وجود آمد.

در سال ۹۵ سازمان خصوصی سازی صورت حسابی برای ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت صادر و اعلام کرد که میانگین برای همه مشمولان ۵۳۲ هزار تومان بابت بدهی از مجمع یک میلیون بدهی به خزانه واریز شده است.

حال افراد باید میزان تفاوت بدهی یعنی ۴۶۸ هزار تومان مابقی را در طی ۷ ماه در فرصتی که داده شده به خزانه واریز می‌کردند. عده‌ای این اختلاف را واریز و سهام اولیه‌شان همان یک میلیون تومان باقی ماند.

عده‌ای دیگر میزان اختلاف را واریز نکرده‌اند؛ در نتیجه سهام آن‌ها معادل همان سهم ۵۳۲ هزار تومانی باقی ماند، یعنی ۵۳ درصد از سهام در اختیارشان قرار گرفت و مابقی آن به دولت بازگشت.سوال دیگر، سهامداران در رابطه میزان واریز سود بود.

چرا سود سهام عدالت متغیر است
معاون مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به سوال مواردی را مطرح کرد.

آقای غلامرضا ابوترابی گفت: سود سهام عدالت به تناسب میزان سهامداری مشمولان برای آن‌ها واریز می‌شود برخی از افراد در روش مستقیم در زمانی که امکان جابه جایی سهام وجود داشت اقدام به جا به جایی کرده اند در نتیجه میزان سود واریزی برای افراد یکسان نیست.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد باید توجه داشته باشند که سبد سهام عدالت بخش بورسی از ۳۶ شرکت با درصد سهام‌های مختلف تشکیل شده است که هر کدام از این ۳۶ شرکت علاوه بر درصد متغیری در سبد سهام عدالت میزان سود عملکردی متفاوتی دارند در نتیجه اگر سهامدارای ۳۰ درصد از سهام خود را فروخته باشد دقیقا نباید انتظار کاهش ۳۰ درصدی از مبلغ واریزی را داشته باشد واین سود بسته به سبد سهام عدالت افراد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام برای ما سود سهام به جای 450 هزار تومن 181هزار تومن واریز شده . در حالی که هیچ تغییری هم توی سهام ندادیم (نه فروختیم و نه هیچ کار دیگه ای). لطفا میشه این رو پیگیری کنید. ممنون. اگر امکانش هم هست بهم ایمیل بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۰:۱۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
باسلام من سهامم یک میلیونی بوده چرا 450برام سود واریز شده؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با سلام
میگم این سهام عدالت مقدارش ثابت هست با وجود اینکه شرکت‌های شامل سهام عدالت کلی افزایش سرمایه داده اند و قیمت سهام ها کلی کم شد بخاطر همین افزایش سرمایه ها ولی تعداد سهام مثل هر سهم عادی دیگری تغییر نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۲۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سهام بنده و همسرم از اول بمبلغ یک میلیون تومان بود ولی بعدا گفتند پانصد هزار تومان میباشد در جالی که ما کارتهای سهام یک ملیونی داریم ولی کارت ما را نیم بها محاسبه میکنند برای دریافت سهام کامل خود چه کاری را باید انجام بدهیم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با سلام
روی برگ سهام عدد یک میلیون تومان درج شده است اما ارزش سهام در سامانه سهام عدالت درج شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چه مسخره بازی راه انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با سلام اینجانب در اداره پست وتلگراف یکسال است بازنشست شدم اطلاعی برای ثبت نام عدالت به ما داده نشد لطفا راهنمائی کنید چگونه ثبت نام را انجام دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اسمش عدالته همش بی عدالتیه بالاخره باید ازیه جاش بزنن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ما یه خانواده ۳ نفره هستیم
نه سهام عدالت داریم و نه عیدی نفری ۱۵۰ تومن!
چه جوری محاسبه میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه دولت دقیق میدونه چه کسانی مستحق سهام عدالت هستن چرا به بعضیا سهام نداده و بعدا ۱۵۰ بهشون واریز کرده، خب سهامشونو بهشون میداد تا عدالت رعایت میشد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ملاکتون برا تشخیص سرمایه دار ازفقیر چیه لطفا به انهایی که مهندسان تشخیصند بگید گردش مالی حسابهای سرپرست خانواررو ببیند وسند ماشین الات وزمینها به نام طرف رو چک کنند من ی کارگر حقوق بیکهری گیرم ۱۵۰ ریختید کلا اقواممان دوتا دستگاه به نامشان ۷۰۰ ان یکی ی دستگاه ۶۰۰ ان یکی کارگر صفر هیچی وجدانا چطوری ملاک تشخیصتون چیه من مطمینم گردش مالی انها که زیادتر گرفتند بالاست نفری ۱۵۰ مگه قرار نبود چرا برامن کلا ۱۵۰ ریختید
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۴:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
منکه ۱میلیونی بود ارزش سهام و خوانواده۳نفره ۵۵۰واریز شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام ...واقعا چرا مردم رو مسخره می کنید چرا تو رسانه تلویزیون یک چیزی می گید ولی عملی نمیشه ...سهام من یک ملیونی هست یک ملیون نخواستیم..پانصد هزار تومن هم نریختن ..کلا سیصد هزار ریختن خنده داره ...پس چه سهامی دارم من ...خدا لعنت کنه همتون رو ...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا وکیلی این جمله رو به خود این آقا بگن خودش قبول میکنه ؟
"اگر سهامدارای ۳۰ درصد از سهام خود را فروخته باشد دقیقا نباید انتظار کاهش ۳۰ درصدی از مبلغ واریزی را داشته باشد واین سود بسته به سبد سهام عدالت افراد است."
وقتی یه نفر 30 درصد رو واگذار کرده خوب 30 درصد از سودش مربوط به کسی هست که بهش واگذار شده و بقیه مال خودشه .
این که دیگه حساب و کتاب نمی خواد!
توجیه برای اشتباه میشه اشتباه در اشتباه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
رئیس جمهور در واریز مبلغی برای کسانی که به ناحق از سهام عدالت محروم شده اند ثابت کرد می خواهد در جهت عدالت حرکت کند
انشالله این روند مبتنی بر عدالت را ادامه دهد
حقوق نجومی را قطع کند و حداکثر اختلاف بین کف و سقف پرداختی را به 2 برابر کاهش دهد.

این خواسته عموم ملت است و احترام و حرمت قائل شدن برای بیت المال است

کارمند پست محروم از سهام عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به من ۴۴۰ هزار تومن واریز شد ولی برا بقیه ۵۷۰ هزارتومن
این یعنی چی؟
آخرین اخبار