اگر کاغذی به ناشران داده شده است در حدی بوده که بتوانند کتاب هایشان را با شمارگان پایین منتشر کنند.

مدیرمسئول انتشارات نگارتابان گفت: در دو ماهه اخیر با نوسان قیمت کاغذ مواجه نبودیم هیچ کاغذی هم به ناشران برای انتشار کتاب واگذار نشده است یا اگر کاغذی به آن‌ها داده شده در حدی بوده است که بتوانند کتاب هایشان را با شمارگان پایین منتشرکنند؛ از این رو ۹۰ درصد کتاب‌ها با کاغذ آزاد منتشر شدند برای همین قیمت کتاب‌ها افزایش هم پیداکرده است. علاوه بر قیمت کاغذ، هزینه‌های دیگر ملزومات انتشار کتاب در این امر بی تاثیر نبود.

احمد دولت آبادی می‌گوید: قیمت برخی کتاب‌ها به ۳۸۰ تا ۴۸۰ هزار تومان هم رسیده است، درصورتی که اگر با کاغذ دولتی منتشرمی‌شد در نهایت بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان قیمت کتاب بود. نوع توزیع کاغذ هم در این میان بی تاثیر نبود. کتاب را به کسانی که در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرده بودند، بدهند.

هم اکنون شرایط تخصیص کاغذ به ناشران مشخص نیست. شیوه‌اش را به ناشران نمی‌گویند و تنها به آن‌ها می‌گویند به شما کاغذ داده می‌شود، اما مشخص نیست چه زمانی کاغذ به آن‌ها داده می‌شود. هم اکنون قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد به بندی ۷۴۰ تا ۷۶۰ هزار تومان می‌رسد. نباید این مسئله را نادیده گرفت که تفاوتی میان قیمت کاغذ تحریر با بالک نیست.

بنا به گفته مدیرمسئول انتشارات نگارتابان، در شرایط کنونی تنها ناشران خاصی می‌توانند کتاب هایشان را منتشر کنند و اکثر ناشران پشتوانه‌ای برای انتشار کتاب ندارند. اگر قرار است کاغذ در اختیار ناشران قرار بگیرد به درستی این کار انجام شود و مانند رویه گذشته اش این کار را انجام ندهند. اگر قرار است مانند سابق کاغذ در اختیار ناشران قرار دهند بهتر است این کار را نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار