استاندار مازندران گفت: برای جنگل خواران اخطار کتبی صادر شده و از فروردین امکاناتی که در اختیار آنان است قطع می شود.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران گفت: ساختمان هایی که در آن خانواده‌ها ساکن هستند تا پایان فروردین  فرصت تخلیه دارند  و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مدت باید اخطار لازم را به تمام بخش‌های مسکونی واقع در مناطق هدف به صورت کتبی بدهند تا بعد از پایان این مهلت نسبت به قطع امکانات اقدام شود.

رئیس جمهور جمعه ۲۰ اسفند در سفر به مازندران دستور قلع و قمع و برخورد با متصرفان جنگلی و عرصه‌های منابع طبیعی را صادر کرد و از استاندار خواسته بود از شنبه کارگروه ویژه‌ای برای مبارزه با جنگل خواری تشکیل شود.

روز شنبه نخستین جلسه این کارگروه تشکیل و دیروز  در نخستین گام هفت هکتار از عرصه‌های ملی تصرف شده در منطقه سید ابوصالح قائم شهر با حکم قضایی خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گفته استاندار مازندران قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری در تمامی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل می‌شود و در گام نخست ساخت و ساز‌های غیرقانونی در جنگل‌ها و عواملی که برخلاف قانون مجوز‌ها را صادر کردند یا در نظارت‌ها کوتاهی داشتند شناسایی می‌شوند.

سید محمود حسینی پور گفت: در گام بعدی مناطق جنگلی که به صورت غیر قانونی در حال ساخت و ساز هستند تا یک هفته آینده توسط سپاه پاسداران شناسایی و در اختیار کارگروه قرار داده می‌شوند.

بر اساس گزارش‌هایی که انجمن علمی اقتصاد شهری ایران داده است حدود ۲ میلیون هکتار از جنگل‌های شمال کشور محل تاخت و تاز ویلاسازان و جنگل‌خواران قرار گرفته است و تخمین زده می‌شود پوشش جنگلی مازنداران طی ۵۰ سال گذشته نصف شده است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: احکام قلع و قمع سازه‌های غیرقانونی در جنگل که صادر شده اما اجرا نشده است نیز تا پایان سال باید اجرا شود و دادستان مرکز استان نسبت به ایجاد دو شعبه مجزا برای این موضوع در غرب و مرکز مازندران اقدام کند.

در کارگروه مقابله با جنگل خواری و کوه خواری مصوب شده است سامانه‌ای جامع جهت شناسایی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در مناطق جنگلی ایجاد و اقدامات انجام شده بصورت شفاف، مشخص و با مستندات ثبت و ضبط شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
واقعاً آدم تعجب میکنه!!! بعضی ها فقط مخالفن، فرقی نمیکنه، چه کار مثبت انجام بشه و چه نشه!! آیه یأس میخونن! بگذارین برای اولین بار یک رئیس‌جمهور و استاندار اومدن در مقابل این سودجوها موضع گرفتن، کارشونو انجام بدن،، خوبه که دارن میگن اراضی ملی و کوه و جنگل و منافع آن متعلق به مردم هست و باید به مردم برسه!! الحق این استاندار سردار اکبرزاده را که نماینده خود برای برخورد با این مفسدان (چه مدیران و چه سودجویان حقیقی) قرار دادن، آدم بی باک و قاطع هست،، با گذشت زمان، دستشون را کوتاه میکنن و گرنه مردم مطالبه گری میکنن و خدا وکیلی دیگه فرصت آزمون و خطا نیست!!! بزودی باید جوابگوی وعده هایشون باشن!!
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۹:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
به جای این شو بازی ها و تخریب کردن .وقت بگذار جاده چالوس را درست کن. چند روز پیش هم نظر دادم که جان مردم واجب تر از همه چیز است اول جادهای کشور را درست کنید. توی سفره مردم غذا نباشه نوشابه به چه دردی میخوره .اون دوستانی هم که آفرین آفرین میگویند توی زندگیشون یکم دقت کنند میفهمند که خودشون هم اولویت را رعایت نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
به کلار دشت و عباس آباد هم سری بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
نوبت به نوبت
Iran (Islamic Republic of)
Y
۲۳:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
آخه اینا یا کریم وفاخته که نیستن دو روزه لونه درست کنن . حداقل یکسال طول کشیده تا ساختن جنگلبانی و شهرسازی و ... وجود نداشتن و تو این یکسال ایجاد شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کوه خواری در جهرم فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
دستور بسیار خوبی دادند ریس جمهور جنگها باید حفظ بشند واقعا گناه داره درختان قطع بشند برخورد جدی بشه هم در زمینه ساخت و ساز در جنکلها هم قاجاقچیان چوپ برخورد بسیار شدید بشه باهاشون جنگلها منابع طبیعی هستند همه باید در حفظ و نگهداری این میراث تلاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
تا حالا شمال رفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
دو میلیون هکتار جنگل خواری واقعا نوبره!!
برنامه ریزی دقیقی جهت درختکاری بعد از قلع و قم سازه های غیر مجاز باید اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
انهایی که مجوز دادند اب وبرق وگاهی حتی گاز دادند مقصر نییستند. نباید محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اونایی که به اینا مجوز دادن چی میشن؟ برق اب گاز سند همه خدمات شهری رو دادن اونوقت از نون دولت هم میخورن و حقوق بگر دولتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سوال اینجاست که اصلا چرا باید امکانات دراختیارشون قرار می‌گرفت که الان بخوان با دستور رئیس‌جمهور امکاناتشونو اونم با اعلام اخطار! قطع کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی زمین‌های بایر رو رو میکنی مسکن مهر و زمین بایر سر به آسمون برداشتن و مسکن 50 متری رو کردی میلیاردی خوب معلومه این حجم از جمعیت سر از جنگل و کوه و رودخانه و حاشیه نشینی برمیان. الان مردم عاصی شدن خونه 50 متری در 10 طبقه 50 واحد طویله ها طرفیتشون از این کمتره خوب معلومه مهاجرت معکوس میشه و الان زمین روستایی هم سر به فلک کشیده!!!!!!!! مردم از مدیریت کجای شما بگن که دلشون خون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۹:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت مى گوئى؟!
ويلا سازى در دل جنگل توسط مرفهين بى درد چه ربطى به مسكن مهر داره؟!!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
میگن مردم فرانسه داشتن انقلاب میکردن سروصداشون به کاخ ملکه فرانسه رسید گفت چه خبره یکی از وزراش گفت مردم شعار میدن ملکه گفت برا چی ، وزیر که دید ملکه خیلی شوت تشریف داره خیلی خلاصه گفت علیاحضرت مردم گرسنه اند نون ندارن بخورن ، ملکه هم گفت خب نون ندارن بخورن بیسکویت بخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا شده حکایت شما مردمی که پول خرید و ساخت خانه 70 متری وسط شهر با وجود امکانات شهری رایگان ندارند میرن وسط جنگل ویلای 2000 متری با جاده آسفالت خصوصی و شبکه برق و گاز و آب مجزا با هزینه شخصی میسازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه عزیز اینا زالوهای اقتصادی هستند که بت پول خون مردم رفتن ولخرجی میکنن و هر کدومشون چند تایی خونه وسط شهر دارند و اونجا رو برا آخر هفته شون ساختن .........حاشیه شهر بدون امکانات درست و حسابی رو درست میگی که خب ربطی به این دستور رئیسجمهور نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
انقدر پرو هستن که با چوب درخت خودشون گرم میکنند