مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب مشهد خبر داد

کاهش ۵۸ درصدی ذخیره آب سدها در مشهد

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر متوسط حجم ذخیره چهار سد تامین کننده آب شهر مشهد ۲۹ درصد است که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسین اسماعیلیان گفت: سال آبی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ جز سال‌های بسیار کم‌بارش طی دهه گذشته بود. در سال آبی جاری نیز هر چند که متوسط بارندگی در حوزه شهرستان مشهد کمی افزایش نشان می‌دهد اما میزان بارندگی نسبت به دوره آماری بلندمدت در استان حاکی از کاهش ۲۰ درصدی داشته و همچنین در حوزه شهرستان مشهد نشان از کاهش ۳۶.۵ بارندگی نسبت به دوره بلندمدت دارد. در مجموع وضعیت بارندگی در مشهد نسبت به استان حادتر است.

او گفت: کل بارندگی‌ها در حوزه شهرستان مشهد ۸۱ میلیمتر است ولی باز هم ۹۹ درصد از کل استان درگیر خشکسالی است. در سال آبی جدید میانگین دما نیز نسبت به سال قبل ۰.۷ و نسبت به دوره بلندمدت ۰.۹ درجه سانتیگراد افزایش داشته است. همچنین این عدد نسبت به متوسط استان عدد بالاتری را نشان می‌دهد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: موضوع خشکسالی باید برای مردم به خوبی اطلاع‌رسانی شود زیرا این مساله نیازمند مشارکت مردم است. در اواخر اسفند ماه سال جاری پیک مصرفی را پشت سر خواهیم گذاشت. امیدواریم با این شرایط در سال آینده به مرز جیره‌بندی نرسیم و تابستان سال آینده را بدون هی چ تنش آبی طی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.