توزیع بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار گفت:بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی از ابتدای سال در بین دامدارای‌های این شهرستان توزیع شده است.

 عبدالحسین اکبری گفت: برهمین اساس در این مدت بیش از ۸ هزار و ۹۹۴ تن نهاده دامی شامل جو، سبوس، ذرت و سویا و همچنین ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن کنسانتره دامی تهیه و با قیمت یارانه‌ای در میان دامداران روستایی شهرستان توزیع شده است.

او گفت: توزیع این میزان نهاده دامی با محوریت شرکت‌های تعاونی دامداران، گاوداران و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان بهار و با هدف کمک به دامداران برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تداوم تولید محصولات پروتئینی در میان کشاورزان و دامداران انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: سال زراعی گذشته به علت بروز خشکسالی شاهد کاهش چشمگیر تولید علوفه از جمله کاه و جو در بخش کشاورزی این شهرستان بودیم و همین امر تاکیدی بر لزوم تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی برای استفاده در دامداری‌های منطقه است.

به گفته  اکبری کاهش تولید علوفه و افزایش تقاضا از جمله دلایل اصلی برای اقدام جهادکشاورزی شهرستان بهار در راستای تهیه و توزیع مناسب نهاده‌های دامی در بین دامداری‌های این شهرستان است.

شهرستان بهار از توابع استان همدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار