معرفی فناوران برتر آذربایجان شرقی

برترین فناوران و شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

در دومین آیین تجلیل از فناوران برتر آذربایجان شرقی از ۲ شرکت دانش بنیان برگزیده استان و ۲۳ شرکت فناور مستقر در مراکز رشد استان قدردانی شد.

در این مراسم همچنین از ۱۰ نفر شرکت حامی و خیر حوزه فناوری استان و ۳ شرکت که بیشترین عقد قرارداد انتقال فناوری را طی امسال داشتند قدردانی شد.

آقای واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم به روند رو به رشد تاسیس شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که آذربایجان شرقی در این زمینه رتبه پنجم کشوری را دارد.

  تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

 با وجود مضیقه‌های بودجه ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحد‌های فناور امسال با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به پارسال مواجه بود.

 توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک در مناطق مختلف استان به ۲۰ واحد از موفقیت‌های امسال پارک علم و فناوری استان است.

تلاش می کنیم همه مردم استان به خدمات پارک دسترسی داشته باشند.

 برنامه‌های سال آینده پارک شامل ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری در شانگ‌های چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای تولید محصول، اجرای طرح‌های ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز، گسترش همکاری‌های بین المللی با کشور‌های همسایه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور و راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی  است.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذرشهر و شبستر به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای این ۲ واحد دانشگاهی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.