استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه ساخت و ساز‌های بدون ضابطه و ضعف نظارت‌ها موجب ایجاد نوعی آشفتگی و به هم ریختگی آزاردهنده در منظر و نمای شهر‌های استان شده است و برای کاهش این آسیب‌ها، زیباسازی شهر‌ها باید به یک مطالبه فراگیر تبدیل شود.

بهمن امیری مقدم گفت : مدیران دستگاه‌ها باید کرمانشاه و کرمانشاهی را دوست داشته باشند و دغدغه اصلاح و بهبود امور و ضابطه مندکردن تصمیمات، لحظه‌ای آن‌ها را رها نکند.

به گفته استاندار کرمانشاه این وضعیت نابسامان در بسیاری از حوزه‌ها قطعا محصول عملکرد مدیران بی دغدغه و بی خیال نسبت به آینده کرمانشاه و کرمانشاهیان بوده و بسیار خسارت بار هم بوده است.

از همان ابتدا موضوع شهر زیبا، منظم و قانونمند به شکل جدی از شهرداران مطالبه شده، زیرا زیباشدن شهر‌ها به رونق اقتصادی آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

شهر‌ها باید بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع ساخته شوند و نه بر اساس سلایق بساز و بفروش‌ها و یا دیگر افراد. ساخت و ساز‌های غیرضابطه‌مند و مغایر با قوانین، ظلم به شهروندان است.

نظارت دقیق و قانونی مجموعه نظام مهندسی بر روند ساخت و ساز‌ها و حضور میدانی در پروژه‌های ساختمانی در دست اجرا، می‌تواند از بسیاری مشکلات این حوزه جلوگیری کند که متاسفانه این نظارت تا پیش از این ضعیف بوده است.

برخورداری از فضای پارکینگ استاندارد و قانونی در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری یک ضرورت دایمی و غیرقابل تغییر است احداث پارکینک به حفظ امنیت وسایل نقلیه شهروندان کمک می‌کند و موجب پیشگیری از بسیاری سرقت‌ها می‌شود و از تبدیل خیابان‌ها به پارکینگ هم جلوگیری می‌کند.

شورا‌ها نباید سرنوشت شهر‌ها را به افراد ناتوان بسپارند، بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در شهر‌ها به دلیل سپردن مدیریت‌ها به افراد ناتوان و فاقد دانش و تجربه کافی است.

در تغیین کاربری‌ها و یا تعریف پهنه بندی‌ها باید موضوع اشتغال و رونق اقتصادی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.