بیماری کرونا یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری کرونا یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه بود و استان ما هم به موج ششم کرونا مبتلا شد، اما تلاش داریم کمترین ضربه وارد شود تا این بیماری را رد کنیم.

دکتر نقی پور گفت:از پیک قله روبه کاهش هستیم و بستری‌ها کاسته شده به همین نسبت میزان مرگ و میر کم شده و انتظار داریم، هفته‌های آتی مرگ و میر کمتر از این میزان با شد، تعداد بستری‌های دیروز ۴۲۲ نفر بود که امروز ۳۹۳ نفر شده، اما تعداد ۱۶۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۷ نفر فوتی را داشتیم.

 تعداد شهرستان‌های قرمز را سه شهرستان نارنجی ۱۱ شهرستان و شهرستان‌های زرد را ۷ عدد است.

طبق آمار تزریق دوز اول ۹۴ درصد، دوز دوم ۸۵ درصد و دوز سوم ۴۱ درصد از جمعیت استان را نشان می‌دهد و واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۷ ساله ۹۰ درصد و ۵ تا ۱۲ ساله ۳۴ درصد بوده است.

تولید این دارو خبر خوشی است و ۲ میلیون ۸۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت، مواد اولیه آن نیز تولید شده و در اختیار شرکت‌های دارویی قرار داده شده تا در قالب‌های مختلف تولید شود.

جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی تبزیز در سه حوزه رتبه اول را کسب کرد که افتخاری بزرگ برای استان محسوب می‌شود.

در حوزه درمان نیز یک سری مشکلات داشتیم، اما با رسیدگی بیشتر و استقرار تیم‌های مخصوص در بخش‌های بیمارستان‌ها این مشکلات بررسی و حل می‌شوند، و بیمارستان مردانی آذر فعال شده و بیمار گیری به این بیمارستان اتفاق افتاده است.

در جذب هیات علمی و افزایش و ارتقای سطح علمی تلاش مستمر داریم و سعی می‌کنیم دانشجویان پربار از نظر علمی برای خدمت صادقانه به کشور و مردم تربیت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.