نشریه فایننشال تایمز اعلام کرد آمریکا به همپیمانان خود گفته چین برای کمک نظامی به روسیه واکنش مثبت نشان داده است.

نشریه فایننشال تایمز چاپ انگلیس با انتشار خبری به نقل از منابع اگاه اعلام کرد آمریکا به متحدان خود گفته چین برای کمک نظامی به روسیه به منظور حمایت از عملیات نظامی این کشور در اوکراین ابراز تمایل کرده است.

بنابر گزارش این نشریه، در این پیام‌ها که از سوی وزارت خارجه امریکا برای همپیمانان واشنگتن در اروپا و آسیا ارسال شده است، گفته نشده آیا چین اعلام کرده به روسیه در آینده کمک خواهد کرد یا آنکه هم اکنون کمک‌های نظامی را آغاز کرده است.

این در حالی است که نشریه فایننشال تایمز روز گذشته نیز مدعی شده بود روسیه پس از عملیات خود که سه هفته از آغاز آن می‌گذرد، درخواست کمک کرده است.

در حالی که به نوشته این نشریه مقامات آمریکایی معتقدند چین در حال تلاش برای کمک به روسیه است، سفارت چین در امریکا روز یکشنبه اعلام کرد اطلاعی از هرگونه درخواست روسیه و یا پاسخ چین به مسکو در این خصوص ندارد. همچنین روسیه نیز امروز (دوشنبه) خبر هرگونه درخواست کمک از چین را رد کرد.

با این حال، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با خودداری از اعلام اینکه آیا چین پس از درخواست روسیه، از این کشور حمایت نظامی کرده است یا نه، مدعی شد: پنتاگون اوضاع را «بسیار دقیق» زیر نظر دارد و اگر چین اقدام به حمایت از روسیه در این جنگ بکند، احتمالاً با پیامد‌هایی در این زمینه روبرو خواهد شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چین م یعنی میخواد تحریم کنه!!!
کلا داریم میریم به سمت یه جنگ جهانی که یه طرف غرب و طرف دیگه هم تحریم شدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
وقتی شما همه به اوکراین کمک میکنین چینم میتونه به روسیه کمک کنه
آخرین اخبار