معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخیره گوشت قرمز و مرغ کشور در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بی سابقه است.

حسین دماوندی نژاد امروز در مراسم معرفی سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: از ماه‌ها پیش برای تامین گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ کشور برنامه ریزی شده بود.

او گفت: ذخایر بی سابقه و مطمئنی در کشور داریم و در بخش گوشت قرمز شرکت پشتیبانی امور دام با ذخیره دام زنده کمبود‌های بازار را با کشتار روزانه برطرف می‌کند.

دماوندی نژاد گفت:  در بخش گوشت مرغ و تخم مرغ نیز مشکلی وجود ندارد و مرغ به اندازه کافی در سردخانه‌های استان‌ها ذخیره شده و توزیع تخم مرغ نیز توسط شبکه عرضه مستقیم در حال انجام است.

او می گوید: وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت قرمز در کشوررویکرد جدیدی اتخاذ کرده است.

دماوندی نژاد گفت: در این برنامه کشور به سه قطب شمال شرق، شمال غرب و مرکزی تقسیم می‌شود و هر قطب باید سال آینده ۵۰ هزار تن در سال گوشت قرمز تولید کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی می گوید: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در تامین و تولید نهاده‌ها کمک خواهد کرد و فروردین سال آینده هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت برای تامین نهاده‌ها پرداخت خواهد شد.

حسین دماوندی نژاد سه محور اصلی تشکیل قطب‌های تولید گوشت قرمز را تولید کافی برای تامین نیاز مردم در بازار، ذخیره سازی برای نیاز داخلی در مواقع خاص و صادرات در صورت مازاد بودن تولید برشمرد.

امروز در مراسمی از زحمات دکتر مختار مهاجر قدردانی و دکتر محمدرضا برزعلی بعنوان سرپرست جدید سازمان جهادکشاورزی استان گلستان معرفی شد.

 

منبع: صدا و سیما 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار