سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی دستگاه قرائت برخط غلظت هوا و هشدار دهنده آلودگی جوی در این دانشگاه خبر داد.

سید محمد محمدی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نشست غیرحضوری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضوروزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آلودگی هوا و گرد وغبار در جنوب غرب خوزستان،دستگاه قرائت برخط غلظت هوا و هشدار دهنده آلودگی جوی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان مستقر و فعال شده است.

به گفته این مسئول این دستگاه در زمان افزایش غلظت و آلودگی، هشدار لازم را برای انجام اقدامات بعدی اعلام خواهد کرد.

او از نظارت های مداوم فعالان حوزه بهداشت در منطقه جنوب غرب خوزستان و خدمات رسانی پایگاه‌های سیار تزریق واکسن کرونا در یادمان ها خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در آستانه ایام نوروز ظرفیت های بهداشتی در هر سه شهرستان های منطقه برای پایش اصناف، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پارک‌ها، هتل‌ها و مهمان‌سراها، اقامتگاه‌های آموزش و پرورش افزایش یافت تا بتوان با شرایط مطلوب بهداشتی از تعطیلات نوروزی عبور کرد.

او از جمله اقدامات اجرا شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در روزهای اخیر را انجام مراقبت‌های بیماری‌های سندرومیک در مرز شلمچه و فعال کردن سایت هاری(حیوان‌گزیدگی) اعلام کرد.

آقای محمدی طراحی نرم افزار چتر برای پیگیری غیرحضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان را از جمله اثدامات نوآورانه در این دانشگاه برشمرد و کاهش مرگ مادر باردار و نوزاد ، کاستن بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون در جنوب غرب خوزستان را از برنامه‌های جدی در منطقه برای سال آینده معرفی کرد.

برچسب ها: نوروز 1401 ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.