استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی، راهداری و انتظامی در استقبال از مسافران نوروز ۱۴۰۱، هشدار‌های ایمنی و ترافیکی را به هموطنان یادآور شد.

محمد هادی ایمانیه در رزمایش طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ فارس گفت: خوشبختانه پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، مردم برای نوروز پیش رو قصد سفر کرده‌اند بنابراین باید همه دستگاه‌ها با آمادگی جدی تری نسبت به سال گذشته در فارس در خدمت مردم باشند.

او گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند و آمادگی خوبی ایجاد شده و نسبت به آشکارسازی نقاط حادثه خیز در جاده‌های مواصلاتی و تعمیر و تجهیز دوربین‌ها و آمبولانس‌ها اقدام شده است.

استاندار فارس گفت: از آنجا که براساس تحقیقات انجام شده، ۷۰ درصد از علل تصادفات مربوط به عوامل عامل انسانی است لذا می‌طلبد رانندگان در زمان سفر موارد قانونی را رعایت کنند.

ایمانیه همچنین به استقرار ۷۰۰ نفر راهدار در قالب ۱۲۵ گشت سیار در طول محور‌ها از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، اشاره و گفت: علاوه بر این ۲۲ پاسگاه پلیس راه، ۱۴ پایگاه جاده‌ای، ۲۴۰ تیم گشتی، ۷۸ پایگاه جاده‌ای، کوهستان، امداد هوایی هلال احمر و ۱۰۰ خودروی عملیاتی آمبولانس در سطح جاده‌ها فعال هستند.

او گفت: همچنین ادارات ۲۵ دستگاه خودروی نامحسوس نیز علاوه بر خودرو‌های نامحسوس انتظامی به این کار اختصاص داده شده و در جاده‌ها مستقر می‌شوند.

استاندار فارس گفت: در آیین اسلامی کسی حق ضربه زدن به خودش را هم ندارد چه برسد به دیگران، گاهی تخلفات سبب داغدار شدن چندین خانواده می‌شود، بنابراین باید با افرادی که جان دیگران را در نورزو ملعبه دست خود قرار می‌دهند برخوردی جدی داشت.

ایمانیه گفت: تمام ابعاد سفر برکت است، اما تصادف و حوادث یکی از مشکلات سفر است که نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، دستگاه قضایی و رسانه‌ها پست به دست می‌دهند تا مردم با آسایش خاطر به سفر بروند، اما همه این تلاش‌ها نیازمند همکاری مردم است.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این رزمایش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: خدمت به مردم و ایجاد آسایش و آرامش فرمان مولا امام زمان (عج) است.

سردار رهام‌بخش حبیبی همچنین به آغاز سفر‌های نوروزی اشاره و گفت: انسان عاقل برای سفر مبدا و مقصد را مشخص و مسیر را براساس عقل برنامه ریزی می‌کند. گاهی مردم فقط مبدا و مقصد را در نظر می‌گیرند و به مسیر اهمیت نمی‌دهند و همین موضوع گاهی سبب ایجاد حوادثی می‌شود.

او همچنین به شعار “دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است”، اشاره و گفت: این رزمایش به نیابت به تمام نیرو‌های خدمات رسان برگزار شده تا طول مسیر و مقصد را برای مردم امن کنیم.

فرمانده انتظامی استان فارس به وجود بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه در استان فارس اشاره و گفت: بیش از ۲۰ پاسگاه و ۱۴ پایگاه جاده‌ای و ۲۰۰ گشت برای نوروز پیش رو برنامه ریزی شده است.

سردار حبیبی گفت: شهرداری شیراز امکانات مورد نیاز از جمله خودرو را در اختیار نیروی انتظامی قرار داده تا بتوان با گشت‌های نامحسوس از بروز حوادث جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راه شمال فارس نیز این رزمایش را برگزاری نظم در عبور و مرور خواند و گفت: بعد از دو سال شاهد افزایش مسافران نوروزی به شیراز هستیم.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی شاهد حوادث کمتری در سطح استان فارس باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار