معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: طی بازرسی‌های سازمان صمت یک‌هزار و ۴۷۲ پرونده تخلف ثبت شده است.

تهوری گفت: تا امروز قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا درج می‌شد و تفاوت قیمت‌ها در بین دو کالا سبب نارضایتی شده بود.

او گفت: برخی فروشگاه‌های بزرگ تخفیف‌های ۲۵ تا ۳۰ درصدی برای کالا‌های خود داشتند و این موضوع سبب نارضایتی اصناف را فراهم کرده بود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: فروشگاه‌های بزرگ از محل خرید‌های حجمی شرکت مادر تخفیف‌ها را اعمال می‌کردند و این فروشگاه‌ها با حذف واسطه‌ها می‌خواست بازار را به دست بگیرد و خرده‌فروشان امکان رقابت نداشتند.

تهوری گفت: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده به این نتیجه رسید تا قیمت واقعی را درج کند و قیمت تولید و مالیات بر ارزش افزوده و سود بازرگانی لحاظ شده به منزله فاکتور محسوب می‌شود.

او گفت:  در کالای مصرفی مانند نوشابه خرده‌فروش می‌تواند تا ۱۰ تا ۱۳ درصد بیشتر از قیمت تولیدکننده درج قیمت داشته باشد و برای آب معدنی این میزان ۲۷.۷ درصد است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع خرده‌فروش می‌تواند ۲۴.۳ درصد هزینه‌های قیمت درج شده تولیدکننده را بر روی کالا درج کند.

تهوری گفت: قیمت ابلاغی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای حدود ۵ هزار قلم کالایی بوده است و طرح نظارتی که سازمان سمت گذاشته برای بحث شفاف‌سازی قیمت است.

او گفت: واحد‌های تولیدی درج قیمت خود را اصلاح کردند و اکنون قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالا درج شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در نهایت براساس ابلاغیه ۱۶ اسفندماه امسال به انجمن‌های تولیدکننده همزمان با درج قیمت تولیدکننده قیمت مصرف‌کننده نیز درج می‌شود.

تهوری گفت: واحد صنفی موظف به درج است و بیشترین سطح پرونده تخلف در استان عدم درج قیمت بوده است.

او گفت: طبق قانون نظام صنفی آموزش می‌بیند و موظف به درج قیمت است و براساس این ابلاغیه قیمت کالا‌ها واقعی می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: براساس قانون انتظار نظارت بر محصولات کشاورزی مثل نان، مواد پروتئینی، لبنی و میوه و تره‌بار بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در این راستا بازرسان سازمان جهاد کشاورزی نظارت دارند.

تهوری گفت: از بسیج اصناف، همیاران بازار در سح بازار فعال هستند و تعزیرات حکومتی از ۱۴ اسفندماه  امسال طرح نظارتی خود را اجرا می‌کند.

او گفت: رؤسای شعب تعزیرات حکومتی با تیم‌های نظارتی همراه هستند و سازمان سمت درج قیمت و شفاف‌سازی را انجام می‌دهد که البته گران‌فروشی نیز مشاهده می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت:  تا ۱۷ اسفندماه  امسال تعداد ۸۸ هزار ۲۵۴ مورد بازرسی توسط سازمان صمت در استان صورت گرفته است و در این راستا یک‌هزار و ۴۷۲ پرونده تخلف ثبت شده است.

تهوری گفت: ارزش این پرونده‌ها ۳۲۹ میلیارد ریال بوده که تعزیرات ارسال شده است.

او گفت: واحد تولیدی سه درصد مجاز به تخفیف برای مشتریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.