جانشین انتظامی استان ایلام گفت: موثرترین شیوه در پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری فرهنگ سازی مطلوب و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها به ویژه رسانه ها است.

به گفته سرهنگ حسین نجفی، با توجه به ایام پایانی سال و حوادث احتمالی شب چهارشنبه سوری نیازمند عزم همگانی در پیش بینی و پیشگیری از این امر مهم هستیم.

او افزود: ماه‌های قبل مقابله جدی با افرادی که به خرید و فروش مواد محترقه خطرساز می‌پردازند انجام شده است تا هم استانی‌ها با مشکلاتی از قبیل آسیب‌های جدی مانند قطع عضو و حتی از دست دادن یکی از اعضای خانواده به استقبال سال نو نروند.

جانشین انتظامی استان ایلام به نقش موثر رسانه در ارتقای سطح آگاهی مردم جهت جلوگیری از بروز آسیب‌ها و اتفاق‌های ناگوار تاکید کرد و گفت: همراهی و برنامه ریزی رسانه‌ها جهت آگاهی بخشی و انتشار هشدار‌ها بسیار کمک کننده است چرا که همه این گام‌ها حول یک محور یعنی تامین امنیت و سلامت مردم است.

او گفت: دستگاه‌های امنیت آفرین همچون دیگر سازمان‌ها در جامعه ساز و کار‌های مناسب و مطلوبی برای ارتقای توانمندی و کارآمدی اجرایی خود داشته اند و آنچه این ارتقای توانمندی را بسیار نمایان‌تر ساخته و اهرم و سرمایه‌ای توان افزا برای سازمان‌ها محسوب می‌شود مشارکت‌های خود جوش درون جامعه برای دستیابی به اهداف مشترک است که این مهم برای پلیس در کالبد امنیت درونی جامعه و تحقق پیشگیری اجتماعی جلوه و نمود پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.