حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان ۸۵ مصدوم داشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان ۸۵ مصدوم بر جای گذاشت.

دکتر آرزو فلاحی گفت:در چهارشنبه اخر سال ۸۵ نفر در کردستان مصدوم شدند و از این تعداد ۴۰ نفر بستری و ۴۵ نفر هم پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از این تعداد مصدوم ۲۹ نفر به شهر سنندج اختصاص دارد که ۲۶ نفر نیاز به بستری داشتند و در مراکز درمانی این شهرستان تحت مداوا هستند.

به گفته او حوادث چهارشنبه آخر سال در سقز ۵ مصدوم، قروه ۱۳، بیجار ۷، بانه ۳ نفر، کامیاران ۶، دیواندره ۷ و دهگلان ۱۵مصدوم و مریوان و سروآباد شب بدون مصدوم را پشت سر گذاشتند.

فلاحی می گوید: از مجموع مصدومان امشب ۱۹ نفر عابر پیاده، و بقیه افراد استفاده کننده از مواد محترقه بوده اند، هم چنین سوختگی، شکستگی دست، آسیب به چشم و بریدگی اعضاء از جمله آسیبهایی بوده که تا این لحظه ثبت شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بین آسیب دیدگان از کودک ۲ ساله تا فرد ۶۴ ساله به چشم میخورد، ولی بیشترین تعداد مصدومان جوانان و نوجوانان هستند، که از این تعداد ۱۹ نفر زن و بقیه مرد بودهاند.

فلاحی گفت:خوشبختانه بر اثر این حوادث تا کنون مورد فوتی در استان نداشته ایم.

او می گوید:۶ پایگاه ثابت و سه تیم سیار فوریتهای پزشکی امسال در کردستان برای خدمت رسانی به مصدومین در آماده باش کامل هستند.
گفتنی است؛سال گذشته حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان ۱۰۲ مصدوم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.